geboortekaart

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door laila1986, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laila1986

laila1986 Actief lid

20 sep 2008
    218
    0
    0
    #1 laila1986, 28 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2009
    ik heb vraag over geboort kaart heb geen idee van waner ik het moet maken en zo.
    moet ik dat na de bevallen het gaan maken ?
    ik wil een geboorte kaart wat niet te duur is, wil een goedkope kaart, wij zitten op de ww uitkering.

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Lijkt me niet handig om tot na de geboorte te wachten.
    Je hebt dan niet echt tijd om op je gemak een kaartje te maken.
    Als je het kaartje zelf gaat maken dan zou ik zorgen dat het ontwerp helemaal klaar is op de geboortedatum etc. na.
    Ook even afspreken met de drukker lijkt me wel handig.

Ik ben nu 34 weken en de geboortekaartjes liggen klaar bij de drukker om gedrukt te worden als het nodig is.
    De tekst heb ik ook al klaar.
    Thuis heb ik de enveloppen al, zodat ik de adressen er al op kan schrijven en de postzegels erop kan plakken.

3. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Laila,

Helaas zijn geboortekaartjes dus wel vrij prijzig en beginnen ze al met een minimum afname van over het algemeen 50 stuks. En dan zit je toch al heel snel rond de 100,- dacht ik.

Een optie is om ze inderdaad zelf te maken.

Of je kunt losse geboortekaartjes kopen zonder tekst, zelf met Word de tekst schrijven, uitprinten en op de kaartjes plakken.

Of je kunt op www.greetz.nl ook blanco geboorte kaartjes uitkiezen, tekst bedenken en digitaal naar je familie en vrienden opsturen. Dit is niet duur! Deze website stuurt dus zelf al de kaartjes op naar de geadresseerde. Het wordt nog op dezelfde verstuurd. Erg handig dus.

Succes.

Grt Vanilia

4. Sjees

Sjees Niet meer actief

wij hebben ook besloten ze zelf te maken.
    Ik heb er gister vast 1 in elkaar geknutseld.We zijn nu maar 10 euro kwijt e dan nog de postzegels uiteraard
    Zal m erop zetten;

5. Wennos

Wennos Actief lid

16 feb 2009
    103
    0
    0
    Als je een foto van de kleine erop wil zetten, zou je ook kunnen kiezen voor bijv. fotofabriek.nl
    9 stuks €11,95 (= 1,33 per stuk) om zelf een foto in te voegen of de geboortekaartjes max 1,20 per stuk (min. afname 25 stuks).
    Bij de eerste optie kun je bij een grotere afname volgens mij ook nog bellen met hun om een korting af te dingen.

6. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    @lisette: mooi gedaan! dat is aardig wat knutselwerk.

7. LizaM

LizaM Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.264
    0
    0
    Ik heb de proefdruk van het zelf ontworpen kaartje binnen van fotofabriek.nl en ik ben erg te spreken over de kwaliteit. Het is een van de goedkopere als je zelf iets wil maken en de software was ook gemakkelijk te gebruiken (moet wel zeggend dat ik het eerst in word ontworpen heb en per pagina ingevoegd in hun software).

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb met 32 weken een paar kaartenboeken gehaald bij een drukker. Dan staan ook minder dure kaartjes in (en hele dure). Kun je altijd eens in rondkijken.
    Wij hebben ze met 34 weken besteld, met 36 weken de proefdruk gekregen.
    En dan hoef je na de bevalling alleen nog maar de naam, gewicht, lengte, geboortedatum etc op te geven.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    wij hebben de kaartjes al uitgekozen, hoeven alleen aantal en tekst nog door te geven deze week, dan hebben we over 4wk een proefdruk binnen. als dat allemaal mooi is, is het een kwestie van de laatste dingen doorgeven als de beeb er is.. hebben een vrij duur kaartje maar er zijn ook hele leuke goedkopere kaartjes te krijgen.. bij een drukker betaal je vaak ook nog een aantal eenmalige kosten, afhankelijk van de kaart die je wilt en welke kleur tekst, eenzijdig of tweezijdig...

Deel Deze Pagina