Baby spulletjes zelf maken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mirjam 28, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    wij hopen binnenkort postief te testen uitteraard ben ik al een beetje aan het nadenken wat wij voor kamertje willen. Nu ben ik zelf nog al creatief en wil graag zelf wat dingetjes maken wie weet waar ik patroontjes kan vinden voor een hemeltje en zo

2. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
  3. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Mirjam -> Mijn moeder heeft mijn hemeltje gemaakt. We hebben bij de Ikea een klamboe gekocht voor 10 of 12 euro..... daarna zelf de stoffen gekocht die we wilden hebben, en ze heeft het gewoon nagemaakt :).

Frederike80 -> complimenten voor jouw zelfgemaakte dingen zeg, wat mooi! Ik ben vooral weg van je kastje!

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wat ontzettend gaaf allemaal frederike80!
    En die kussentjes? Waar heb je die vandaan...ook zelf gemaakt?
    Die kast is echt heel erg mooi zo zeg...

5. daantje13

daantje13 Lid

4 jul 2008
    29
    0
    0
    Kijk eens op www.misslittle.nl

Ik heb daar een aantal patronen besteld (luiertas, boxkleed, hoes voor aankleedkussen en slaapzak) Ik heb zelf een kleed met vakken voor boven de commode en kruikenzak gemaakt zonder patroon.

Heel leuk om te doen tijdens de zwangerschap! :D

Succes!
    Daantje

6. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden en frederike dat ziet er echt mooit uit

7. Esma79

Esma79 Lid

26 jul 2008
    87
    0
    0
    prachtig hoor, frederike80 :)
    heb je een cursus in naaien gehad en naai je met een
    naaimachine of met de hand.
    wil dit ook graag doen maar ik ben bang dat ik hier
    geen geduld voor heb.

8. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ik ben tussen de naaimachines opgegroeid...mijn moeder heeft een gordijnen atelier en daar heb ik ook bijna 10 jaar gewerkt...

die kussentjes heb ik trouwens niet zelf gemaakt hoor :)...die komen van de action

iedereen bedankt voor de complimentjes :D

9. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Wauw, gaaf zeg!

Ik wil de meubeltjes voor de babykamer zelf "maken".
    Ik bedoel eigenlijk; ouwe meuk mooi opknappen (beetje brocante zeg maar).
    Ik heb al een staande lamp af, die staat nu nog in de huiskamer.
    Tja, ik ben nog niet eens zwanger, dus eerst maar eens kijken voor ik met de commode en zo begin ;)

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dit ga ik nu doen voor de kamer van ons meisje, want haar kamer hebben we in Mei nodig.
    Ik heb op MP een oude kas gekocht uit grootmoeders tijd, bij de kringloop 2 van die oerlelijke wandlamp met arm. Heb vorige week een workshop patineren gevolgd in belgie en kan dus aan de slag.
    Patineren is echt n mooie techniek om meubels n oude look te geven.

11. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Huisje Weltevree
    Leuk!
    Ik heb een boek dat heet Decoratieve verftechnieken. Daar staat ook van alles in. Patineren heb ik nog niet gedaan.
    Kun je foto's plaatsen van voor en na?

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Als ik t niet vergeet wel. Stuur anders ff een PB, dan staat t in mn lijst en word ik er zo aan herinnerd. Ik heb in mn album ff een foto gezet van n kast die ik op internet zag. Dat wil ik dus doen met de spulletjes.

Ken je t boek meubelmagie (of meubel magie ), bij de schrijver van dat boek heb ik die workshop gedaan.

(zet foto morgen in mn album, plaatje is te groot)

13. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Huisje Weltevree
    Ja, dat boek heb ik!
    Er staan heel veel goeie afbeeldingen in, maar ik vind de tekst heel erg wollig, zeg maar. Komt denk ik ook omdat het een Belg is.
    Maar als je van hem een workshop gehad hebt zal je het boek ook beter begrijpen denk ik.

Echt leuk dat jij dat ook gaat doen! Ik zie hier zoveel dat er kant en klare kamertjes gekocht worden, alles hetzelfde.
    Dat moet ieder voor zich weten natuurlijk, maar ik vind het zo saai...

Ik stuur je een pb!

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb zelf een behangboom voor in het kamertje gemaakt, en een vogelhuislampje dat ik erop ga hangen. Die dingen kun je ook kant en klaar via internet kopen, maar dan zijn ze schreeuwend duur. Ik heb gewoon zelf een vogelhuisje geschilderd en er een snoer en een fitting in gemonteerd. Hij is echt super geworden 8)

Verder ben ik bezig met drie schilderijtjes van stof. Ik heb bij de Action drie vierkante canvas doekjes gekocht, die ik heb overtrokken met een leuk stofje. Daar ga ik een koe, een schaapje en een geit van vilt op naaien, met een opgevuld lijfje.

En verder heb ik een speelgoedbankje (met zo'n klep) op marktplaats op de kop getikt, die ik zelf opnieuw heb bekleed.

Ik wil eigenlijk ook nog een hanglamp 'pimpen' met borduurgaren, sierband en applicaties, misschien heb ik daar in mijn verlof straks tijd voor :)

Zo'n kleed met vakken voor boven de commode, wat iemand hier zei, vind ik ook een superidee!

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb iets totaal anders boven de commode hangen. (zal jij wel leuk vinden stier11, zal eens n foto maken) Ik heb op MP een schilderij gekocht met zo'n baroklijst, schilderij in de kliko gegooid en de lijst slordig geschilderd en hier en daar verf weg geveegd. Een open kastje op maat gemaakt en daarom heen die baroklijst. De achterkant van dat kastje is donkerbruin geschilderd, dat past goed bij de babykamer, maar t is ook heel leuk om daar behang in te plakken.

16. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Huisje Weltevree
    Ja hoor!
    Dat is een leuk idee!

17. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    zet t plaatje ff zo neer, is makkelijker dan zelf de goede maat maken.
    Dit is dus die gepatineerde kast, zo wil ik haar kast ook gaan behandelen.

Als je t nog duidelijker wil zien dan zal ik de foto moeten mailen denk ik.

Plaatje van t kastje boven commode volgt nog. Iedere keer als ik eraan denk om n foto te maken slaapt ons meisje.

18. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Huisje Weltevree
    o, mooi gedaan!
    ik heb een bod op twee ladekasten gedaan op MP, maar nog niets er van gehoord.
    Ik zou ook wel weer aan de slag willen gaan, maar ja, eerst maar eens zien of het deze ronde lukt!

19. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    je kunt ook kijken in de kringloopwinkel. staat soms ook leuke oude troep.
    K heb daar 2 van die oude lelijke barokachtige wandlampjes gekocht, kapjes weggemikt, die maak k toch nieuw, en die armen ga ik ook patineren.

Deel Deze Pagina