Achteruit vervoeren

Discussie in 'Verzorging' gestart door hip1983, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Hoi allemaal,

We zijn opzoek naar een nieuw autostoeltje, want ons dochtertje maakt er iedere x een drama van als ze in de maxicosi (autostoeltje 0+) moet. Ze wil niet meer liggen, maar zitten.
    Nu willen we sowieso tot 15 mnd achteruit vervoeren en misschien wel langer. Nu met allemaal die onderzoeken wat er zijn blijkt het toch echt veiliger.
    Maar welk stoeltje gaan we kiezen, want er is nog zo weinig te vinden op internet. Je hebt die nieuwe van mc de 2way pearl, nog eentje van römer en van een merk waar ik nog nooit van heb gehoord, maar verder kan ik niks vinden. Het kan toch niet zijn dat er maar 3 stoeltjes te krijgen zijn? En die kosten dan ook meteen de hoofdprijs, want de familyfix moet je er ook bij kopen. Nu staat er geen prijskaartje op de veiligheid van je kind, maar als iets goedkoper net zo goed is dan heb ik dat liever natuurlijk.

Heeft iemand van jullie nog tips?

Dankjewel alvast!!

Weet niet of dit wel in de lounge thuis hoort, maar zo bereik ik de meeste mensen dacht ik zo ;)

2. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik vervoer ze gewoon vooruit hoor.. Zodra ze uit de mc mogen.. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook onzin vind.. Waarom? Omdat ze het anders wel eerder hadden 'uitgevonden ' ik bedoel toen mijn kinderen alle 3 naar de gewone stoel gingen groep 2 had je niet eens een achteruitrij stoel.. Het is geldklopperij ., erzijn idd nog erg weinig stoelen ervoor te krijgen hoor.. Het is pas net bekend ofzo ?

3. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Groep 1 bedoel ik

4. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

verder naar beneden heb je een stukje over veiligheid daar is ook een topic hierover.

aan mij heb je verder niks, ik vind het grote onzin dat het veiliger zou zijn.
    ja als je aan de voorkant geraakt wordt miss maarja als je van achter wordt aan gereden is een gewoon stoeltje veiliger.
    ik zou dus ook nooit zo'n stoeltje kopen

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Wij hebben een nania cosmo autostoel. Deze kun je ook achteruit plaatsen en ook nog volledig in "maxi cosi" ligstand zetten. We hebben de stoel nooit achteruit geplaatst, wel ligstand nog een tijdje gebruikt.

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
  7. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Huh? Dus volgens jou is het onzin en geldklopperij omdat het niet eerder bekend was? Dat is echt een te rare redenatie. Door nieuwe onderzoeken ontdekken ze nou eenmaal dingen die eerder niet bekend waren. Bijvoorbeeld met medicijnen, technische uitvindingen en ook met autostoeltjes.

En waarom zou het geldklopperij zijn? Of je nou 300 Euro uitgeeft aan een voorwaarts of achterwaarts stoeltje maakt toch niet uit?

Verder heb ik veel geleerd over achterwaarts vervoeren door een paar uur op dit forum te lezen. Succes!

8. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

300 euro voor een autostoel jeetje dat hebben wij er echt niet voor betaald. nog geen 100 euro geloof ik

9. Koon

Koon Niet meer actief

Als je deze 'theorie' volgt, leg jij je kinderen gewoon in de wandelwagenbak op de achterbank...

Je mag iets best onzin vinden, ieders recht. Maar jouw argument klopt niet.
    Alles ontwikkelt verder, medicatie, isolatie voor huizen, voedsel. Om maar wat te noemen.
    Dus ook autostoelen en over veilig vervoeren wordt steeds meer bekend, omdat er steeds uitgebreidere tests gedaan worden.

In Zweden vervoert men al 40 jaar kinderen tot 4 jaar achterwaarts en de cijfers over dodelijke en zwaargewonde slachtoffers liegen er niet om.
    Het is dus wel degelijk bewezen veiliger.

10. Koon

Koon Niet meer actief

96% van de aanrijdingen gebeurt voor- of zijwaarts. De overige 4(!)% dus achterwaarts.
    Achterwaartse aanrijdingen gaan vaak al gepaard met remmen (degene die gaat botsen ziet het aankomen) en de voorganger rijdt in dezelfde richting of staat stil waardoor de klap niet te vergelijken is met een frontale of zijwaartse botsing.

11. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Achterwaarts vervoeren is absoluut geen onzin! Een kind is nu eenmaal niet hetzelfde als een volwassene en daarom zal je het ook anders moeten behandelen. Wervelkolom, spieren etc zijn nog niet voldoende ontwikkelt en een kinderhoofd is in verhouding nog vele malen groter in verhouding met het lichaam daardoor heeft een klap van een ongeval vele grotere gevolgen.
    Achterwaarts vervoeren is bewezen minimaal 5x veiliger te zijn als voorwaarts vervoeren. En verkleint het risico op letsel met 90%!
    In Zweden worden kinderen al meer dan 40 jaar achterwaarts vervoert en de cijfers die bewijzen dat achterwaarts vervoeren ECHT verschil maakt!

Mijn dochter is 3 en ook zij wordt achterwaarts vervoert. Wij hebben een besafe izi x3en een britax/romer maxway en over beide erg tevreden en in Nl te koop inmiddels!

Iets verder naar beneden is een.topic over achterwaarts vervoeren waar veel ervaring moeders op zitten. Hier kun je prima terecht met AL je vragen!

12. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej! Lees inderdaad mee op het forum achterwaarts vervoeren en kijk op de site achterwaarts.nl of achterwaartsvervoeren.nl daar staat heel veel beschreven over het veilig vervoeren van je kind in de auto. In Nl is dit een nieuwe wetgeving met de i-size tot minimaal 15 maanden achterwaarts in de Scandinavische landen is dit echter al sinds de jaren 60 standaard. Kinderen tot 4-5 jaar worden aangeraden om achterwaarts te vervoeren omdat dit de kans op ernstig lichamelijk letsel of zelfs dodelijk letsel tot 5xminder is. Statestieken met vergelijking tussen bijv Zweden en andere Europese landen laten duidelijk zien dat er in Zweden nauwelijks dodelijke of ernstig letsel gevallen zijn binnen deze leeftijdscategorie (die er wel waren waren zulke ernstige ongevallen dat men het daar levend vaak niet vanaf bracht), in andere Europese landen zijn deze cijfers vele malen hoger!
    Je kan je indenken dat als je kind in een voorwaarts stoeltje zit het bij een ongeval het lijfje van het kind met die gordels op de plaats worden gehouden, het hoofd en nek daarintegen krijgen een zodanige klap te verwerken dat dit ernstig letsel geeft of zelfs dodelijk kan zijn. Ook de ingewanden krijgen vaak veel schade door de gordels (het kraakbeen bij jonge kinderen is nog niet zo verhard als bij volwassenen (is vanaf ca 6jaar) waardoor de gordel makkelijk naar binnen drukt. In een achterwaartse stoel wordt de kracht bij een botsing verdeeld over de gehele lengte vd rug/nek en hoofd waardoor deze geen ernstige schade oploopt. Gevaar van insnijdende gordels op de ingewanden heb je hier niet. Kijk het filmpje rechts op deze site:Achterwaartse autostoeltjes 5x veiliger!
    Kinderen hebben in verhouding een erg groot hoofd (in vergelijking met volwassenen) en dit hele gewicht wordt maar voren gegooid bij een botsing. Nederlandse (of andere Europese) testen testen niet op de kracht op het nekje van het kind bij een ongeval, hun testen alleen of het kind blijft zitten in de autostoel in geval van een ongeval of het daarbij ernstig of dodelijk letsel oploopt aan de nek of hoofd zegt zo'n test helaas niet. De beste voorwaartse stoel is altijd slechter als de goedkoopste achterwaartse stoel. De Swedisch Plustest is de strengst autostoelen test die er is en alleen achterwaartse stoelen kunnen deze test doorstaan. Ook deze achterwaartse stoelen zijn er in vele prijsklassen, kijk bijvoorbeeld eens op CarSeat.se | Rear Facing Car Seats | Trusted Car Seat Advice, www.achterwaartsvervoeren.nl of Rear Facing Toddlers - Rear Facing Toddlers.

13. Username

Username Niet meer actief

:( Ignorance is bliss.... Tja.

Deel Deze Pagina