Julia81, bedankt voor het opmeten! Ik krijg m'n meetlint niet gevonden, dus morgen even meten hoe lang we nodig hebben. Een bejaarden zak P) op pimpen zie ik ook niet zo zitten. Daar vind ik ze te duur voor. jetje86, ik hou de voetenzak in mijn achterhoofd. Ik vind het niet de mooiste oplossing, maar wel een hele goede. Wij hebben uiteindelijk moeten kiezen tussen de stingray of een rolstoel (beide ging niet ivm vergoedingen) en hebben ondanks dat hij toen pas 20 maanden was gekozen voor de rolstoel. Sinds hij die heeft ontwikkeld hij zo goed! Hij kan eindelijk mee met zijn leeftijdsgenootjes (hij kan alleen tijgeren/kikkeren). mimi83, momenteel begrijp ik nog niet zo goed wat je bedoelt. Maar dat zal denk ik aan mij en het latere tijdstip liggen . Over 12 uur snap ik het vast wel .
de oude mutsy voetenzak was zo lang dat als ik hem in mijn eigen volwassenen rolstoel deed vanaf einde zitting hij bijna bij de voetensteun kwam, maar dat is afhankelijk van zijn frame lengte en voetplaat hoogte. ik heb zelf een thermo legging aan onder mijn spijkerbroek en een regenbroek als het rotweer is. Maar snap dat dat lastig is om hem om te kleden binnen. Super dat hij vrijheid ervaart in zijn stoel. welke kleur word zijn kiddo space? Edit: voorbeeldje gemaakt. het rode deel is dan de achterkant van de zak. deze zit vast onder het kussen en aan zijn voetplaat bijv. Dit blijft in principe zitten aan de rolstoel. Het groene deel is de bovenkant van de zak deze kan erop en eraf geritst , het witte streepje is een klein elastiek wat de zak omhoog houd en dus achter zijn leuning langs kan. de strepen zijn de hoeken van de voetenzak, de rist zit dus in het midden van de rode en groene lijn. Je zou op deze manier een felle kinderkleur kunnen kiezen en het dan dus minder invalide maken. ( ik heb zelf ook niet zo'n zak omdat ik het ook lelijjjjjk vind )
De voetenzak van de Maxi-Cosi zit aan de binnenzijde van het been aan elkaar vast tot in het kruis, dus ik weet niet of je dan in de knoop komt met het blok tussen de benen. Alleen aan de buitenzijde van het been zit de rits. Onze voetenzak is dus altijd een beetje een hoopje stof wat bij het kruis vast zit en we moeten altijd wat puzzelen/recht trekken onder hem om de pijpen op de goede plek te krijgen. Misschien is het een idee om een skibroek door een handig iemand aan de binnenzijde van de pijpen tot en met het kruis open te laten maken en daar een rits of drukkers in te laten zetten? Je doet dan de skibroek met de elastiek aan de bovenzijde om zijn middel en ritst/drukt daarna de broek dicht. Beetje het idee zoals de eerste babypakjes met de drukkers tot in het kruis om te verschonen zeg maar.
Die pijpen zitten niet vast hoor, zitten drukknopen tussen zodat je ze wel vast kunt maken. De rits kan helemaal open van onder tot boven, dus de benen leg je er zo in. Je kan er zelfs voor kiezen als je kind bijv, met vieze snowboots in de voetenzak gaat om de voetenzak niet helemaal dicht te ritsen zodat de schoenen buiten de voetenzak "hangen"
De pijpjes zijn gewoon zoals een broek. Op beide binnenzijde pijp zitten drukkers zodat je de 2 benen aan elkaar kan drukken alsof het 1 voetenzak is. Op de buitenzijde van de broekspijp zit de rits die helemaal open kan. Maar waar normaal het kruis van een broek zit, daar zit de voetenzak ook gewoon aan elkaar genaaid. Dus van de binnenzijde enkels tot en met het kruis is gewoon per pijp aan elkaar genaaid en komt in het kruis samen. Ik heb de zak nu net even nog bestudeerd. Het probleem kan dus zijn dat het blok tussen de benen en het vastgenaaide deel in het kruis niet samen gaan. Hoop dat het zo duidelijker uitgelegd is...
Azucena, mijn creabrein bedenkt het volgende: een gewone skibroek aan 1 kant volledig openknippen, rits inzetten. Bij de binnenbeennaden hetzelfde en daar een lange rits die bij de ene voet begint en bij de ander eindigt. Lijkt mij te doen, misschien dat ze dat zelfs bij de lokale kleermaker/stomerij kunnen.
Zelf kan ik niet naaien maar mijn zus is naaister Dus als je er niet uitkomt dan zou ze met plezier iets maken
Zijn stoeldiepte / abductie klos zijn waarschijnlijk opgemeten met gewone kleding aan. Als je er dan een dikke broek bij doet tussen abductie klos zit het strak en dus kouder , alles wat strak zit is kouder als met een beetje ruimte. + hij beweegt zelf niet ( of nauwelijks) met zijn benen dus bij vaak erin zitten kan het gaan irriteren als er iets van een rits of knopen zit. Zou ik zeker even in overweging nemen.
En die kun je rondom open ritsen.. Ideaal! Maar die is ongetwijfeld te kort voor kinderen groter dan maatje buggy... Die pijpen zijn vrij kort. Wel heel warm dus je zou het eens kunnen laten opmeten door iemand die er eentje heeft liggen. Kun je geen slaapzak verbouwen? Dat is op zn bovenlichaam ook lekker warm meteen. Daarna beetje pimpen met plaatjes/versiersels die hij leuk vindt.
Betreft het een abductieklos op een kussen of een losse welke op de zitting wordt gemonteerd? In het eerste geval zou je een voetenzak mogelijk in de stoel kunnen leggen. Vervolgens het kussen met klos vervolgens in de zitting leggen. In het tweede geval: is het een idee om een incisie te maken aan de achterkant van de voetenzak. Hierdoor kun je de voetenzak over de klos heen trekken of door het gat heen de klos monteren. Mogelijk kan de klos zelfs door het bestaande gat voor de kruisband gemonteerd worden? Ik denk zelf dat je van een voetenzak het meeste plezier zult hebben. Het is qua in en uit halen van jullie zoon de snelste manier. Ga je ergens naar binnen hoef je alleen de voetenzak los te ritsen en de bovenzijde even aan de kant te 'flappen'. Dan hoeft hij dus niet uit de stoel of ander gefrunnik aan hem. En daarnaast ben ik bang dat een dikke broek mogelijk niet lekker gaat zitten met de klos. Wel moet je ervoor zorgen dat de voetenzak niet gaat schuiven. Maar er is vast een mogelijkheid met dit op te lossen met een koortje aan de achterzijde van de stoel te bevestigen. Bovenstaande zou ke ook toe kunnen passen bij een Lodger Bunker. Mijn zoon van bijna 3 (groot uitgevallen) past hier nog met gemak in, terwijl hij de voetenzak geleverd bij de buggy ontgroeit was. Weet je in ieder geval dat je er nog een paar jaartjes mee toe kan. Je schrijft dat hij nu een lodger heeft maar dat deze te breed is voor de rolstoel? Hoe bedoel je dat, want deze sluit toch vrij nauw om het kindje heen. http://www.babynursery.ie/images/Bunker%20Byzantine%20in%20buggy%20Resized.jpg
Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb! Druk met werk en ziekenhuisbezoekjes. mimi83, ik snap wat je bedoelt. Denk ik . Ik heb mijn stiefmoeder gevraagd of ze zoiets wil maken voor in de nieuwe rolstoel mét een leuk printje (denk stoere kabelstof oid, lekker neutraal en tijdloos). We hebben gekozen voor de turkooisblauwe. Ik vind de mat zwarte batmobiel die er als voorbeeld staat ook ontzettend gaaf, maar dit is wat tijdlozer. En dan spaakbeschermers met velgen erop voor onze auto fanaat . De abductieklos schuif je los in de bevestiging dus daar moet ook een gat voor in de voetenzak zitten. Denk dat je inderdaad gelijk hebt dat dit niet lekker gaat zitten met een zak met losse benen. Antares, die website was ik al tegengekomen, maar de voetenzakken daar vond ik saai en duur. Dan is zelf maken leuker en voordeliger . Voetenzakken van Mura en Stokke gaan hem denk ik niet worden. Zijn benen zijn bijna 40 cm, dus die zullen echt te krap zijn. lunap en laravelk, bedankt voor het lieve aanbod! Maar mijn stiefmoeder moet het ook wel lukken. De Lodger is eigenlijk te lang en te log voor in de rolstoel (zal zo een foto maken, het slot van de auto is bevroren ). Ik ben er dankzij jullie in ieder geval wel uit wat het slimste is om te doen! Voor volgende week ga ik het toch maar behelpen met de lodger, beter dan het koud hebben natuurlijk, en als de nieuwe rolstoel er is gaan we gewoon zelf een voetenzak in elkaar zetten. Ik wil dan denk ik een stoere neutrale kabelstof aan de buitenkant en aan de binnenkant warm fleece of teddy, vullen met een dekbed is denk ik wel warm genoeg. Bedankt voor alle reacties en het meedenken!
Nekken draaien, maar zo zien jullie wel het probleem. Hij heeft nu zo'n mini rolstoel dat de lodger veel te breed en log is. Zeker als de zak open is, dan zit hij in ieder geval goed vast (geklemd) . Oh en het achterste deel krijg je niet weggewerkt, dus dat ligt op de banden. Niet ideaal buiten, want er zitten geen beschermers op waardoor de zak dus vies en nat wordt.