Hallo, Nooit pijnlijke oren gehad hier, vandaar mn vraag.. Dochter is al een paar dagen thuis met keelpijn en koorts, leek de goede kant op te gaan maar vandaag heeft ze erg last van haar oor. Echte steken erin, ze huilt het uit dan. Ik ben begonnen met sinaspril om de 4uur, dat helpt goed alleen is het net te snel uitgewerkt.. Hoe moet ik hier mee om gaan, nog tips? HA nog niet nodig lijkt me? Bedankt..
Kan goed doorgeslagen zijn vanuit keel/neusverkoudheid naar bacteriele infectie: oorontsteking dus. Maar daar doen ze doorgaans de eerste 3 dagen niets aan: eerst zien of het vanzelf opknapt. Goede pijnstilling geven idd, en de neus goed sprayen met zoutoplossing. Bedje schuin zetten en als ze geen loopoor heeft, mag ze otalgan: dat kun je extra gebruiken als de sinaspril te weinig werkt, omdat het plaatselijk pijnstillend werkt
Oh dat zou fijn zijn! Kun je dat gewoon bij de drogist halen? kan alleen steeds geen kant op zonder auto en een zieke, maar ja. Dacht ik al ja dat ze daar niks aan doen. De neus sprayen vind ze vreselijk, ik zal nog maar extra aandringen dan?
Ja, zeker wel doen, de neus sprayen, want de zooi kan dan beter weg en dan lost de ontsteking zich eerder op. Otalgan kun je gewoon bij drogist halen
Dankje heel erg! Mn man werkt tot half 9 en gaat nog even naar de jumbo, als het goed is hebben die het
Neussprayen. Weet niet of ze mee kan helpen. Helpt hier nu doet ze het zelf. Zetpil geven werken sneller ietsje langer.
Ja zetpil heb ik gisteravond gegeven, de nacht ging vrij goed. Er zit nu iets rommel in de gehoorgang. Maar ze is vandaag zó moe en hangerig. Herkennen jullie dat?
Ik heb toen x zetpil mey diclofenac gehad omdat zoveel pijn had Maar als te lang duirt gewoon na ah ff kuurtje halen
Met oren, vind ik persoonlijk, niet zelf gaan dokteren. Daar is de huisarts voor, zeker als het gaat om eventueel een middenoorontsteking, daar doe je zelf bar weinig aan. Een neusspray kan geen kwaad, maar dat mag echt niet langer dan een week. Ze is al een paar dagen thuis en knapt niet op, het is erger geworden. Even langs de huisarts. Ze heeft pijn, ze gilt het uit! Mijn dochter was al drie weken enorm verkouden,lelijke hoest, knapte maar niet op, geen koorts, geen dingen waarvan ik dacht, ik moet naar de huisarts. Toch gedaan: longontsteking . Sterkte!
Ik lees dit nu net, anders had ik er wel antwoord op gegeven in mijn post. Wat is haar temperatuur? Moe en hangerig bij een ziek kind kan (kan, hoeft niet) een teken zijn dat er toch meer aan de hand is. Jij kent je kind het beste, als je het niet vertrouwd, bellen!
Ja. Mijn dochter ook als ze tegen een oorontsteking zit. Rustig aan doen lekker voor de tv op de bank. En een slaapje tussendoor.
Ze is al een paar dagen ziek en krijgt nu oorpijn erbij, waarschijnlijk krijg je wel een kuur van de huisarts. Lisa hoest al een paar weken, sinds een paar dagen koorts en sinds een dag oorpijn. Naar de huisarts geweest en inderdaad flinke oorontsteking en bronchitis en nu dus aan de antibiotica. Gelukkig merk ik haast niets aan Lisa. Ik zou dus wel naar de huisarts gaan, straks breidt het zich uit en krijgt ze een longonsteking, daar had mijn huisarts het over. Wij gaan niet snel naar de huisarts maar te lang wachten is dus ook niet goed. Zoutoplossing neusspray mag je trouwens onbeperkt geven en zo lang je wil, als er xylometazoline in zit maar een week.
Vanmiddag even naar de HA met het oortje. Toch fijn om even er niet meer alleen voor te staan. Zit al dagen met de kids alleen binnen, ML komt pas laat in de avond thuis en dan lig ik er al in.
Succes straks bij de huisarts! Doe je goed! Snoopy, hier ook met dochter. Ze hoest al een paar weken en twee weken geleden naar de huisarts. Niets aan de hand. Maar het werd erger en toen afgelopen maandag weer naar de huisarts en meteen een kuur meegekregen, ze bleek een longontsteking te hebben. En dat terwijl ze niet heel ziek was , wat ze bij voorgaande twee longontstekingen wel was. Waarschijnlijk op tijd er bij geweest. Nu aan een kuurtje en het verschil is overduidelijk!