Good morning! Ik heb een vraagje, wij kunnen de maxi cosi van de broer van mijn vriend krijgen, alleen die is al minstens 4 jaar oud. Hoe lang blijft een maxi cosi goed? ik heb gehoord dat hij na een aantal jaar niet meer veilig genoeg is. Weet iemand dit? Groetjes!
Je kunt hem sowieso beter niet meer gebruiken als er een keer een ongeluk mee gebeurd is. Verder weet ik niet hoe lang een maxicosi goed blijft.
Hij heeft er geen ongeluk mee gehad alleen heb ik gehoord dat hij ook na een aantal jaar minder veilig wordt....
maxi cosi zegt zelf 5 jaar (laatst een topic over geweest) heeft met de stevigheid van het plastic te maken enz.
Tot 5 jaar wordt de veiligheid gegarandeerd als je hem nieuw koopt. Door langdurige blootstelling van het kunstof aan zonlicht ed kan de veiligheid onmerkbaar achteruit gaan. Er kunnen haarscheurtjes ontstaan in het kunstof die met het blote oog niet altijd zichtbaar zijn. Wanneer je een keer hard moet remmen of iets dergelijks bestaat de kans dat het kunstof scheurd met alle gevolgen van dien. Ook wordt het niet aangeraden om een 2e hands exemplaar aan te schaffen tenzij het van een voor jou bekende bron is. Als de maxi cosi betrokken is geweest bij een ongeval is deze niet veilig meer en moet deze volgens de wet vernietigd worden, alleen gebeurd dit niet altijd en worden ze gewoon door verkocht. Ik persoonlijk vind je kunt op alles bezuinigen met babyspullen maar niet op een autostoel die de veiligheid van je kind moet waarborgen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
dezelfde reden als dat je een helm dan niet meer mag gebruiken. Er kan een scheurtje inzitten dat je niet ziet en dan is ie dus niet meer veilig
Ik zou het niet doen... de 1ste 2 hebben indezelfde maxicosi gezeten maar voor de derde hebben we een nieuwe gekocht. Zou ook zelf niet een maxi van een ander gebruiken. Stel dat hij bijv. eens van een kast of de trap is gevallen is ie ook niet meer zo veilig als hij ooit was. Als het van jezelf is weet je precies wat er mee is gebeurd Je kan idd op van alles bezuinigen maar niet op veiligheid vind ik.
Hey Ik kan em van mn nichtje krijgen, is wel 4,5 jaar oud...maar zij gebruikte em alleen voor de kinderwagen, heeft em niet in de auto gebruikt...geloof dat er voor d rest ook niets spannends mee is gebeurd.... Dit is toch wel veilig...ziet er trouwes ook nog heel niuew enz uit
doen waar je je zelf goed bij voelt. Als je zeker weet dat t oké is dan gewoon gebruiken. Wij hebben ook een gebruikte nooit niks mee gebeurt dat weet ik zeker en die mensen zouden het ook niet op hun geweten willen hebben als er iets met ons kindje zou gebeuren.
Je moet idd uitgaan van je eigen gevoel als het voor jou goed voelt moet je het doen. Bij twijfel zeg ik niet doen. Het nadeel met die dingen is dat je pas weet of ie nog veilig was of niet is op het moment dat je een ongeluk krijgt en we gaan er allemaal van uit dat we dat nooit gaan meemaken natuurlijk.
sophie heeft in de mc gezeten waar haar nichtje van 11 ook in heeft gezeten, ze heeft er niets aan over gehouden. thijs zit nu in een nieuwe, die we hebben gekregen toen sophie al eruit was. de mc was een prima ding, alleen kon hij niet op het onderstel.
Ze heeft er niets aan over gehouden? Aan het zit confort is nooit niks veranderd, het gaat TS meer om de veiligheid. Een mc van 11 jaar is erg oud voor zo'n ding...