Vandaag gaan kijken voor babyspulletjes, maar het is me niet duidelijk wanneer je de voetenzak moet gebruiken. We willen de maxi cosi mura, maar de voetenzak van MC niet. Ik heb gekeken voor de lodger, maar is die niet veel te warm? En wanneer gebruik je de voetenzak? De verkoopster zei dat je in de reiswieg een dekentje gebruikt, neem ik aan dat de baby een jasje aan moet en geen voetenzak, klopt dat? En hoe zit het dan in de auto? Moet de baby dan wel een voetenzak aan? In de wandelwagen denk ik sowieso wel, maar die ga ik nog niet meteen gebruiken.
Ik heb een voetenzak bij de maxicosi gekocht, heel leuk hoor in het zelfde design. Maar ik heb hem maar even gebruikt. En dan ook alleen maar omdat ik hem had. Ik had twee wrappers een dunne en een dikke en die vond ik veel prettiger in gebruik en de dikke was net zo warm. De wrapper is echt idaal veel beter dan een voetenzak want die vond ik veel te warm. De wrapper kun je eventueel ook in een wagen gebruiken
Nadeel van de voetenzak vond ik dat ze zo dik zijn en kindjes als ze wat ouders zijn niet meer fijn in de cosi zitten. Ik zou hem echt niet kopen maar lekker zo'n wrapper (bijv. van de Jollein).
Dank je wel, zal me eens verdiepen in een wrapper. Kan je me ook vertellen wanneer ik hem moet gebruiken?
De dunne gebruikte ik in het begin (dochter is eind zomer geboren) en toen het kouder werd gebruikte ik de dikke wrapper. Tegen de tijd dat ze uit de wrapper zijn gegroeid hebben ze hem vaak niet meer nodig. Fijn is ook dat als het warm is je hem openslaat. Ik had er nog een dekentje bij voor wanneer het echt heel koud was. Maar dan kan je ook nog een jasje aandoen. Ik vond het echt ideaal. Die van Joellein is niet supergroot, die van lodger is weer groter volgens mij. Ik zou de grootste kopen dan kan je er het langste mee doen. Al denk ik dat jij er prima mee kan doen tot het lente is. Tegen die tijd is je kindje ook al wat groter en gebruik je hem niet echt meer. Die van de HEMA zijn ook super leuk maar wat dunner, dat zou ik in jou geval niet doen. Dus echt een dikkere wrapper kopen.
In de kinderwagen gebruik je gewoon een dekentje met lakentje of iets van een wrapper. Je kindje kun je dan een vestje of een jasje aan doen ligt aan het seizoen. In de wandelwagen ga je de voetenzak pas gebruiken en dan ligt het nog aan het seizoen. Als je vanaf maand van de geboorte ongeveer 5 a 6 maanden erbij telt en je zit dan in een winter seizoen dan zou ik zeker een voetenzak erbij aanschaffen. Een voetenzak is echt een winterartikel ik zou hem ook alleen gebruiken als het echt koud is. Voetenzakken heb je in allerlei soorten en merken: die van je wagen zelf, universele (zijn vaak een stuk goedkoper), de lodger bunker. Maar net wat je leuk vind.
Wij hebben de kinderwagen maxi cosi mura 4. Hierbij hebben we de lodger bunker die we het hele jaar door gebruiken. In de winter doen we de extra inzet erbij. Zomers gewoon open en anders dicht. Vooral lekker warm voor de voetjes of bij slecht weer en veel wind. De voetenzak van de MC Mura nooit gebruikt.In de kinderwagenbak kan je de bunker niet gebruiken alleen in wandelzitje. Voor de MC in het autozitje hebben we ook een voetenzak, Hierdoor hoef je de baby niet steeds in een jasje te wurmen, vooral die winterjasjes zit je baby zo opgepropt in tijdens een autorit en schoppen ze het dekentje ook niet dicht. Ook handig als je even met de MC op de wagen gaat wandelen met boodschappen doen ofzo.
Ik had hem even verkeerd begrepen, je hebt het ook over en voetenzak voor de kinderwagen. Mijn vorige antwoorden waren mbt tot de maxi cosi autostoel. Voor de kinderwagen kun je ook een universele gebruiken (bv prenatal). Dat voldoet ook prima. Of idd een lodger bunker (kijk dan eens op MP want daar vind je nog hele mooie, anders vind ik ze erg duur al zijn ze wel erg prettig in gebruik. Maar in de eerste periode als ze in de bak liggen dan idd een laken en dekentje of een wrapper. De lodger bunker kan je daar ook prima voor gebruiken. Toen het heel koud was droeg mijn dochtertje zo'n berenpak en dan een los dekentje er over heen.
Ik sla een los dun dekentje over de beentjes en buikje van mijn baby als ze in de maxicosi zit. Ik dacht eraan om in de winter een dikker dekentje te gebruiken. Is dat niet goed? Wat is het voordeel van zo een wrapper of Lodger (ik heb er helemaal geen verstand van).
Mijn dochter is van november, ik heb het jaar daarop (dus toen ze 1 was) de voetenzak veel gebruikt in de kinderwagen. Voor de maxicosi had ik ook een voetenzak, ik vond het ideaal...
Bedankt voor de reacties. Ik ben uitgerekend in december, dus als ik het goed begrijp hoef ik dan nog niet perse een voetenzak aan te schaffen. De wandelwagen wordt dan toch niet voor de zomer gebruikt, kan ik tegen die tijd eens kijken. Maar de Lodger wrapper zou dan wel een goed idee zijn voor in de auto? En in de wagen een dekentje en lakentje. Denk dat ik het nu een beetje door heb. Handig he Karina, al die verschillende artikelen .
Wj hebben een voetenzak van mc in de mc pebble. Maar die gebruiken we alleen als het erg koud is. En soms met jasje en soms niet. Ligt aan het weer. Wij hebben ook de mc mura en heben in de reiswieg een dekentje en een wrapper gebruikt. Ook daar kijken we heel erg naar de warmte en onze kids wat ze nodig hebben en of er wel of geen jasje onder gaat. In de zit van de mura hebben we een lodger. Geweldig fijn! Maar ook slleen maar de buitenkant gebruikt, dus niet de extra binnenvoering. En dan ook niet tot aan de nek dicht, want dat was voor ons zoontje veel te warm. Dus toen het enigszins weer kon is de zak er gelijk uit gegaan. Maar ik zou even goed kijken in welke tijd je zit iof en wat je koopt. Kan anatuurlijk altijd nog gekocht worden.
Heb een lodger bunker, bestaat uit 2 lagen en je kan dus de binnenste laag eruit halen voor wanneer het fris is maar niet te koud. Voor koud weer beide lagen gebruiken. Ik gebruikte het in de reiswieg en in de autostoeltje en ben van plan om het toch een paar jaar te gebruiken, het is best groot.