hallo allemaal ik maak me best zorgen over een vriendin van me wie kan me helpen mijn vriendin is zwanger van haar 3e terwijl de arts tegen haar had gezegt na de 2e dat ze beter geen kinderen meer zou mogen krijgen ( ze heeft 2 kz snee gehad ) in verband met veel bindweefsel en verkleving . nu is ze dus onverwachts zwanger geraakt en is al 11 wk zwanger alles is goed alleen er zit een risico aan vast en dat is dat haar baarmoeder kan gaan scheuren en ze heeft tot de 14e week de tijd om te beslissen of ze het houd of niet vind dit echt vreselijk voor hun . nu vraag ik me af of er nog meer mensen zijn die zoiets ook hebben meegemaakt of iets in die trend ? de artsen zeggen namelijk heel weinig dus daar zit je dan met dit dylema wat moet je nu houden of niet ....... pffffffff niet makkelijk er leeft iets in je en hij of zij doet het uitstekend . hoop dat er iemand is die zoiets heeft meegemaakt of iemand kent en weet wat de risico.s zijn is dit alleen tijdens de bevalling of ook kans op scheuren van baarmoeder tijdens de zwangerschap? liefs nic
ppff..wat een moeilijke beslissing zeg! Heb er zelf geen ervaring mee gelukkig... T klinkt wel heel erg heftig zeg. Hoop dat je vriendin een keuze kan maken waar ze zich goed bijvoelt.
Ik heb ook 2 keer een ks gehad maar de gyn verzekerde mij dat ik gewoon weer zwanger mag worden. Wordt dan wel weer een keizersnee.
hoi veertje had jij of heb jij ook veel littekenweesel dan en verkleving? daar gaat het bij haar om en dat ze daarom een verhoogt risico heeft voor het scheuren van de baarmoeder maar ik vraag me dan af of dat tijdens de zwangerschap is of voor de bevalling liefs nic
Mijn tante heeft na dat doktersadvies nog 2 kinderen gekregen. De laatste wel te vroeg geboren, maar ze begeleiden je tegenwoordig zo goed!
ik denk dat veel littekenweefsel idd veel verschil maakt dat is natuurlijk veel stugger als gezond weefsel. Jeetje wat moeilijk zeg! sterkte ermee(je vriendin)
nou is zeker moeilijk en zeker voor haar en haar man . ik denk bijna aan niks anders op dit moment laat staan hun vind het echt heel erg voor ze en ook omdat wij bezig zijn om weer zwanger te raken als het bij goed was gegaan waren we nu op 3 dagen even ver geweest dus wel raar allemaal . ik hoop echt dat er iets is dat ze het gewoon kan uitdragen in iedergeval tot 36 37 wk . ze wil het ook graag houden maar ze zegt ook als het mis gaat dan hebben mijn 2 kids dadelijk geen moeder meer kan me dat ook wel voorstellen . liefs nic
Mijn buurvrouw heeft 3 x een keizersnee gehad. Een vriendin van mij ook 1x en heeft het nagevraagd aan de gyn. Wij hoorden altijd dat er minimaal een jaar tussen moet zitten i.v.m met scheuren e.d maar ze mocht gewoon weer zwanger worden.
als je kans hebt dat je baarmoeder scheurt dan is dat volgens mij een levensbedreigende situatie, ik zou het heel eng vinden maar een kindje weg laten halen.....dat zou ik ook niet kunnen, heel heel moeilijk dit, wens haar veel sterkte
vreemd dat ze van de gyn zo weinig info krijgen. het is nogal een drastische keuze die ze moeten maken dan mag je toch op zijn minst goed voorgelicht worden en een goed gesprek hebben erover. ik zou ze denk ik adviseren toch nog een keer te gaan praten erover. nu is merendeels gissen heb ik de indruk en de keuze is behoorlijk ingrijpend. sterkte voor je vriendin en voor jou.
Oppas van mijn dochter heeft 3 keer keizersnede gehad en na de 3e zeiden ze al dat het miss niet verstandig zou zijn om nog een 4e keer zwanger te raken ivm het littekenweefsel e.d bij haar, maar nu is ze inmiddels toch 18 weken zwanger van haar 4e kindje en de gyn heeft haar echt niet voor deze keus gesteld... Zou als ik jou vriendin was graag goed geinformeerd worden over hoe of wat, vind het toch wel een beetje knullig dat ze zo weinig info hebben gekregen...
ja dat vind ik ook ze hebben aanstaande dinsdag een afspraak voor een echo en dan weer een gesprek maar ze hadden ook gezegt het is wel een uitdaging nou hoe kun je zoiets zeggen . slaat echt nergens op het enige wat ze gezegt hebben is het kan vanaf de 20e week mis gaan maar kan ook goed gaan en ze zou dan een andere snee krijgen . blijft moeilijk liefs nic
o ja en de oppas zij is dus goed voorgelicht zo te horen en waar zit zei dan als ik vragen? mag wij in amersfoort en heeft wel utrecht gebeld maar die kunnnen er ook niet veel van zeggen omdat ze haar dosier niet kennen . liefs nic
Vind het echt vreemd hoor...Ze moet toch echt beter voorgelicht worden zou je zeggen...en oppas heeft al 3 keer dezelfde bikinisnede gehad, al was het de laatste keer dus al erg stug...heb haar er niet over gehoord dat ze nu een andere snede zouden maken....
dank je wel je zou het wel zeggen opzich is ze dat ook wel ze hebben haar alleen verteld dat het kan gaan scheuren niet bij het littekenweefsel maar aan een andere kant omdat de baarmoeder want daar dan wat dunner is dan normaal maar dit hoeft niet maar als ze vraagt wat is het percentage van het mis gaan of goed gaan van zoiets dan zeggen ze er niks op of willen ze niet zeggen of kunnen ze niet geen idee . bij haar was het met de 2e al heel moeilijk om te snijden en ze was ook niet goed verdoofd ze heeft veel gevoeld dan kon komen door de verkleving dat daardoor de verdoving niet goed pakte en dat hadden ze nu ook al gezegt vind het wel vreemd allemaal hoe de artsen het brengen dinsdag ff afwachten dan zit niks anders op . liefs
dank je jewel dat hoop ik ook voor ze en ik wens jou veel sterkte in deze laatste weken spannend hoor maar ook wel weer leuk die tijd liefs angel