voetje gebroken of gekneusd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debstertjuh, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Gister is mijn zoontje van 1,5 gevallen, we hebben niet gezien hoe. Hij gaf duidelijk aan dat zijn linker voetje zeer doet. Hij liep moeilijk en na een paar stapjes huilen... Doorzetter als hij is wou hij natuurlijk niet stilzitten is ik toch weer gaan spelen!
    Vandaag lijkt het al wel wat beter te gaan, hij hoeft er in ieders geval niet om te huilen en met lopen zet hij z'n voetje wat meer naar binnen en loopt wat mank...
    Nou vraag ik mezelf af of zo'n kleintje ook gewoon door kan lopen met een gebroken voetje of dat ie waarschijnlijk gekneusd is!?

Wat zijn jullie ervaringen?
    Je ziet trouwens niets aan het voetje, niet blauw of dik...

2. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Even laten checken bij de huisarts? Dan weet je in ieder geval iets meer.
    Als het heel er zeer doet zal hij er denk ik niet op lopen, maar kan ook gekneusd zijn inderdaad..

Sterkte!

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ehh... Dokter even bellen misschien

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ja even na laten kijken bij de HA en desnoods foto's laten maken in het ziekenhuis als de HA het ook niet zeker weet...
    Is niet echt te beoordelen in een forum!
    Beterschap, hopelijk valt het mee.

5. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Het gaat mij ook niet echt om.een beoordeling van het voetje van m'n zoon, maar meer om andermans ervaringen!
    Ik vraag me NL af of 'n kindje gewoon door kan gaan met gebroken voetje? ikzelf denk meer aan kneuzing, maar misschien zijn er moeders die dit ook eens meegemaakt hebben. Dat er niets aan het voetje van hun kindje te zien was, maar toch gebroken bleek...
    Begrijp me niet verkeerd, als het morgen nog zo is ga ik zeker even langs de ha hoor! Maar was voor nu benieuwd naar ervaringen

6. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik begrijp niet helemaal waarom dit uitmaakt en waarom je nog zou afwachten tot morgen om naar de dokter te gaan? Ook al zou ik maar aan een kneuzing denken, dan nog zou ik naar de dokter gaan...

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Mijn dochtertje van 1,5 jaar is vorige week ook gevallen. Op haar armpje terecht gekomen en ze heeft echt uren gehuild, het werd niet dik of blauw. Maar ik ging met haar voor de zekerheid naar het SEH en daar hadden ze een foto gemaakt en idd een breuk bij d'r pols :(
    Loopt nu met gips.

Dus ik zou zeker even naar de ha gaan of desnoods naar SEH.

Sterkte..

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn dochtertje had n bacterie in haar voetje, de artsen stonden er versteld van dat ze er nog op kon lopen! Dus.. Ff checken is handig!

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En hoe is het nu?

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik heb zelf gehad als tiener een gebroken teen pas 2 jaar later achter gekomen inderdaad laten checken!

11. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister bij ha geweest, deze dacht dat er niets gebroken was na aanleiding van lichamelijk onderzoek. Wel even goed in de gaten houden!
    Maar vandaag is ie nogmaals uitgegleden, komen net van de seh af. Maar volgens de arts daar kan een kindje van 1,5 niet zomaar iets breken in zijn voet omdat de voet vooral uit groeisegmenten bestaat...
    Zij heeft ook nog gevoeld, maar raadde een foto af i.v.m. de straling.
    Over weekje terugkomen omdat hij zijn voet wel erg naar binnen zet... Dus ben erg benieuwd!

12. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Als kind zijnde heb ik (toen ik nog niet zo lang liep geloof ik) mijn middenvoetsbeentje van mijn teen gebroken. Ik liep toen heel mank. Bij de huisarts liep ik weer normaal.... De volgende dag liep ik weer mank. Terug geweest en foto's gemaakt. Bleek toch gebroken te zijn. Het was toen wel te laat om het in het gips te doen, dus is vanzelf weer goedgegroeid... Er is niets meer van te zien.
    Zelf weet ik dit natuurlijk niet meer, maar mijn moeder heeft dit al verschillende keren verteld.

13. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jah, moeilijk is dat! Bij de dokter en in het ziekenhuis liep hij ook weer, wel met zijn voet naar binnen gedraaid. Maar volgens die arts is het echt niet waarschijnlijk dat het gebroken is...
    En het verhaal van die straling stond ik ook wel achter, vandaar dat dit niet heb aangedrongen op een foto.
    Maar als je jou verhaal nu leest heb ik wel spijt!

14. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wat een raar verhaal vanuit het ziekenhuis dat ze geen röntgenfoto willen maken ivm straling? De techniek is tegenwoordig zo goed dat er minimaal straling wordt gebruikt, en het zou dan alleen maar door zijn voet gaan?
    Ik zou liever het zekere voor het onzekere willen hebben... Dan weet je tenminste zeker of er niets mis is?? en het is maar zo'n kleine moeite!
    Niet tegen jou bedoeld hoor, vind het gewoon vanuit de dokters een beetje vreemd.
    Hopenlijk loopt je zoontje snel weer normaal op zijn voetje! Arm ding!

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Geen foto??? Nee een gebroken voetje is fijn.... En wat dan als het volgende week wel gebroken blijkt te zijn. Operatie om het goed te laten zetten?

Als je zoon nog steeds pijn heeft zou ik een foto eisen! Mijn zoon heeft 2x wat gebroken gehad, en weet ik hoeveel foto's gehad. Nooit hebben ze iets over straling verteld

16. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat is ook het gekke, fijne of vervelende... Net hoe je het noemen wil! Hij geeft nauwelijks pijn aan. Natuurlijk heb ik het liefst dat ie geen pijn heeft, maar waarom zet ie dan z'n voetje helemaal naar binnen? Dinsdag hebben we sowieso een afspraak in het ziekenhuis, maar als het zo blijft sta ik er eerder denk!

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Misschien een scheurtje ofzo? Bij twijfel echt een foto laten maken hoor. Sterkte voor hem

Deel Deze Pagina