Vandaag 20 weken echo gehad. Alles zag er prima uit, alleen de buikomtrek was te groot voor 20 weken, het hoorde eigenlijk bij 22 weken. Nu zei ze dat ik me geen zorgen hoefde te maken, de baby eet gewoon goed, maar omdat het volgens hun protocol boven de lijn lag moet ik naar het ziekenhuis voor een echo. En omdat ze hartje niet goed kon zien (kleine meid was erg eigenwijs) konden ze dat daar ook gelijk goed bekijken. Toch ben ik wat bezorgd naar huis gegaan, dit verwacht je natuurlijk niet. Iemand ervaring met een grote buikomtrek ?
Ja ik, mijn zoons liepen allebei voor, maar mijn jongste was echt groot. Hij liep 3 weken voor op groei, met heel zijn lijfje. De echoscopiste vond het allemaal prima. Ik liep sowieso al in het zkh en ze vonden het geen probleem. Ik ben zelf ook lang en mijn man ook.
Mijn zoontje liep ook telkens voor op groei. Deze mini woog op 20 weken 440gram wat ook bovengemiddeld is;
Ja hier allebei de kindjes is inderdaad helemaal geen probleem. Bij veel te groot kan het komen door zwangerschapsdiabetes(en dan is het buikje echt extreem groter en niet maar twee weken), maar meestal betekent het gewoon dat de kleine het goed heeft bij je. Mijn vk zei dat ik gewoon een goed hotel ben en ze liever een groter buikje zien dan een te kleine no worries!