Voetje rug billen hoofdje voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lichtje86, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lichtje86

lichtje86 Lid

12 nov 2014
    31
    0
    6
    NULL
    Brabant
    Vanaf wanneer konden jullie de baby goed voelen?
    Ik voel nu ongeveer sinds een weekje iets hards aan 1 kant en soms heb ik zelfs het idee dat ik een beentje ofzo kan voelen.
    Ik druk vaak voorzichtig op m'n buik om te proberen te ontdekken wat ik nou precies voel en hoe de baby ligt, maar het blijft lastig.
    Maar vind het toch zo grappig dat ik m'n baby'tje kan aaien door m'n buik heen.

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik heb echt geen idee hoe de baby ligt haha.. Ja ik weet dat de baby met het hoofdje is ingedaald , maar verder???
    Door de spanningen van mijn buik kon zelfs de arts het niet voelen ;)
    Dus ik lees ook even mee

3. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Oh ik ben ook zo benieuwd! Vk dacht vorige week wel te weten waar hij met zijn rug lag en dat het hoofdje naar beneden lag, maar zelf kan ik dat echt niet.
    Maar ja, iets hards, is dat dan wel het hoofdje? Er staat toch juist overal dat het hoofdje zacht blijft zodat het gemakkelijk geboren kan worden? Of wordt het wel een beetje hard? Voor mij ook de eerste dus geen flauw idee.

4. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Ik weet dat ze met haar hoofdje naar beneden ligt. Maar voor de rest... :( Kan haar inderdaad voelen door mijn buik heen, maar wat precies wat is, geen idee ;)

5. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    het enigste verschil wat ik voel is tussen de voetjes en handjes. Voetjes doen het veel harder :D
    Baby zwemt nog lekker rond want elke keer voel ik haar ergens anders.

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ligt hij/zij al sinds 26 weken koppie naar beneden en kan ook onmogelijk draaien...
    handjes kriebelen ook meer, voetjes zijn harder idd. rug voel ik ook duidelijk. soms ook het hoofdje. heb ook een enorm dunne buikwand. dat scheelt

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb dit probleem dus ook dat ik niet weet wat nu wat is :D

Heb nu wel dat ik voel wat de billen zijn omdat dat in een stuk over gaat in de rug, die is natuurlijk ook wat 'harder', maar het verschil tussen een knietje of een voetje of een elleboog dat voel ik echt niet. Handjes zijn idd meer friemelend dan stomperig :D leuk he haha, donderdag laatste echo dus hoop dat ze er mooi klaar voor ligt!

8. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voel hier heel duidelijk al een week of 10 het hoofdje. Maar is dan ook de tweede zwangerschap dat m'n baby in stuit ligt; dus weet ondertussen goed hoe het hoofdje voelt. Ook allebei de zwangerschappen het hoofdje aan de rechterkant van m'n Buik.
    Voel soms ook het ruggetje, maar voor de rest niks..

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn beebje ligt met zijn hoofd beneden. Rug/bil ligt aan de rechterkant van mijn navel en voetjes weer aan de linkerkant van mijn navel.

Ik voel het niet. Wel voel ik gekriebel waar zijn hoofd ligt. Denk dat et zijn handen zijn. Mijn gyn vertelde het mij hoe hij ligt.

10. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik vond het ook altijd lastig te voelen wat wat is. Maar omdat ik zoveel echo's heb gehad, wist ik wel hoe de kleine lag. Toen er weer zo'n mooi uitsteeksel te zien was heeft de gyn het echoapparaat erop gezet en zagen we een heel mooi voetje.
    Overigens herken ik de bewegingen nu wel bij ons kleintje van toen hij in de buik zat. Zo mooi!

11. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Ik vond het ook lastig om te voelen, maar na een paar echo's en bevestigingen weet ik nu precies waar haar billen liggen en haar voetjes, die kan ik nu ook heel goed voelen en zien als ze beweegt.

12. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Bij de eerste had ik werkelijk geen idee en dit keer wederom niet haha:D

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Ik kan Meestal wel voelen hoe hij ligt.
    voel duidelijk wat hards ;)
    en ik voel hem meestal wel op dezelfde plek bewegen..
    Onderin wat zachter en bovenin harder geschop

14. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Ik voel iets hards schoppen aan de rechterkant bovenin, dat valt niet te missen. Maar de rest heb ik zelf geen idee van. Heb het vanochtend aan m'n vk gevraagd en ze zei dat hij met z'n hoofdje naar beneden lag en ze rug links, gevolgd met de zin: maar als je straks in de auto zit kan hij al weer gedraaid zijn :p

Deel Deze Pagina