afnemende symptomen bij een naderende miskraam /geen kloppend hartje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zonnebloem92, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hoi dames,

Zie mijn titel, het is niet van toepassing bij mij maar ik heb me altijd al afgevraagd of afnemende symptomen (in het begin van de zwangerschap natuurlijk ) iets kan zeggen over een naderende miskraam of dat het vruchtje niet (meer) leeft?

2. Annemarieke

Annemarieke Actief lid

6 okt 2014
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, niet altijd.
    Mijn symptomen schommelden altijd, de ene dag enorm hevig dan weer minder of zelfs niks om dan weer omhoog te gaan.
    Symptomen hoeven dus niks te zeggen over je zwangerschap zelf.

3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nee ik had gewoon alle symptomen die zelfs erger werden en had toch echt een MA, dus hoeft niet altijd af te nemen.

4. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hier wel bij alle drie de miskramen het geval, meestal waren een dag voordat het doorzette alle symptomen verdwenen.

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Hier niet. Logisch ook want twee missed abortions. Een met lege vruchtzaak. Een met hysterisch vergroeide vrucht. Dus in beide gevallen groeide er gewoon vanalles. Ik heb dus ook nooit begrepen waarom mensen zeggen dat je je pas zorgen moet maken bij helderrood bloedverlies en afnemende verschijnselen. Vind ik zo'zo'n halve waarheid...

6. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Inderdaad, ben ik met je eens.

Zelf heb ik bij de eerste twee zwangerschappen minder klachten gehad maar bij de MA namen de gevoelige borsten bijv. pas af dagen nadat ik het vruchtje verloren was. Klachten zeggen dus niet altijd iets.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee
    Bij mij was dat 14.6 gestopt en ik kon volgend gyn tot 20wk gewoon lopen "zwanger". Enige wat buik niet groeit en kindje niet beweegt maar dat merk je niet zo snel omdat niet iedereen tot 20wk dat heeft.
    Ik had bij toeval bij pretecho 16wk ontdekt dat dochter haart stopte.

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Geen.symptomen bij miskraam van 8.5 maar ook geen symptomen bij huidige zwangerschap.. het zegt zo weinig.. vaak roept men, zolang je maar geen krampen hebt... T ja.. ik verloor t vruchtje na een week bloedverlies, tussentijdse echo's met kloppend hartje, zonder een schrijntje pijn. Na t vruchtje w heel veel bloed en stolsels, maat geen pijn of krampen.

9. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Nee zo ging het bij mij ook niet. Bij mijn laatste mk had ik geen kramp en minimaal bloedverlies, toch was alles weg. De mk's daarvoor hevige menstruatiekrampen en ging het idd mis. Maar die keren was ik ontzettend misselijk tot overgeven aan toe.

Tijdens de zwangerschap van onze meiden was ik erg misselijk, veel overgeven. Deze keer totaal niet, wel mega moe. Het is bij mij dus erg wisselend en qua afloop valt er geen peil op te trekken.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nee, helaas niet. We hadden met bijna 8 weken een perfecte echo. Het kindje lag precies op schema qua groei, een duidelijk en mooi kloppend hartje. Ik had genoeg zwangerschapskwalen, mijn buik groeide enorm, ik had geen krampen, geen buikpijn en geen bloedverlies. Tijdens de tweede echo met 11 weken bleek het kindje niet meer te leven. Het is de dag van de eerste echo of de dag erna gestopt met groeien.

Dus helaas zeggen de mate van symptomen en het groeien van je buik helemaal niks. Bij een missed abortion blijft het zwangerschapshormoon aanwezig, omdat je lichaam het niet afstoot, en daardoor blijf je zwangerschapskwalen houden en je buik kan zelfs gewoon doorgroeien.

11. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Bij mijn ma waren mijn klachten toch echt zo goed als weg nog voor ik wist dat het hartje was gestopt! Rond de periode dat het hartje stopte waren mijn klachten verdwenen. Ik ben gecurateerd dus het heeft er nog even gezeten, maar geen klachten meer gehad. Dus zoals ik het hier zo lees is dat bij iedereen anders. Helaas zegt het niets. Alleen een echo kan ons vertellen of het goed zit of niet.

Deel Deze Pagina