Het rechtervoetje van mijn zoontje staat scheef naar binnen toe gedraaid. Dit heeft hij als sinds hij kan lopen. Inmiddels is hij 2 en staat zijn voetje nog steeds scheef. Ik ben al naar de dokter geweest en die vond het niet erg alarmerend. Wel wil hij Thijs over 6 weken terug zien. Als hij moe is wordt het erger. Dan struikelt hij continu over zijn voetje. Ik zou graag gerustgesteld worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het goed gekomen? Of is het na wat fysio weer goedgekomen?
Ik had dit vroeger ook, tot ik ongeveer 3 jaar was. Moest toen ook naar fysio en bij mij is het goed gekomen !! Echter, kan ik me niet meer herinneren of de fysio geholpen heeft of dat ik er vanzelf overheen groeide. Sterke ermee !!
ons zoontje heeft dit ook. hij heeft nu special steunzolen. voeren het wel langzam op want als hij er een hele dag op loopt krijgt hij pijn. door deze zool word zijn voet namelijk gestimuleerd recht te gaan staan. en na 3 jaar scheef is recht dan ineens niet fijn voor de spiertjes natuurlijk. hier viel hij dus ook echt de laatste tijd steeds vaker. orthopeed vond het dus wel nodigl de arts trouwens niet maar omdat onze dochter van nu 7 eindelijk heen mocht vanwege een platvoet mocht ook hij mee. van de ha en de orthopeed snapte niet waarom we zo laat waren.....
Mijn dochter heeft dit ook (beiden voetjes maar de linker erger) zij heeft een doorverwijzing gekregen naar de kinderorthopeed. Ze is ook 2 jaar
Mijn dochter van drie heeft het ook. Bij het consultatiebureau kon de dokter haar been draaien, zover dat de knie naar beneden wees. Bij haar komt het dus van uit de heup. Ik ben er ook mee naar dokter geweest en zij gaf aan dat bij de meeste kinderen voor hun vierde over is en bij 98 procent van de kinderen voor hun 12e. Ik vind het vrij lang duren dus ik ben toch op zoek naar een fysiotherapeut.
Mijn zoontje heeft het ook. Sinds zijn 1,5 jaar lopen we bij een kinderfysio. Nu hebben we een rustpauze van tot hij 2,5 jaar is (hij is nu net 2). Dan neem ik weer contact op. Hij gaat stes meer naar binnen lopen met zijn rechtervoet en sleept m na een tijdje over de grond en struikelt constant door die voet. Fysio gaf aan dat ze dan met 2,5 jaar een foto laten maken in Leiden bij een kinderorthopeed. En dan kijken of ze iets zien.
Lisa had het ook vanaf dat ze ging lopen. Tot ongeveer 2,5 jaar, tot 3 jaar schijnt het wel te 'mogen'. Maar ik weet natuurlijk niet hoe erg het bij jouw zoontje is. Ik heb het een aantal keer bij het cb en de kinderarts aangegeven en die zeiden dat het waarschijnlijk vanzelf goed zou komen (en dat gebeurde dus ook).
J. heeft het ook. Toen ze 1,5 was oid zei de huisarts dat het vanzelf goed zou komen, meestal trekt het zo tegen dat ze 4 zijn namelijk weg. J. heeft het nog steeds en is bijna vier. Pas naar de fysio geweest om het na te laten kijken. Die maakte zich geen zorgen, het staat nog wel iets verder naar binnen dan normaal is en ze kan haar heupen iets verder naar buiten draaien dan gebruikelijk is, waardoor haar voet nog iets meer naar binnen draait, maar het is niets om ons zorgen over te maken. Er kan ook weinig aan veranderd worden, zei de fysio, behalve dan dat ze er op let dat ze haar voet recht neer zet ed. (Ja, operatief kan het wel...maar dat lijkt me echt een uiterste redmiddel...) Zo tegen de tijd dat ze 12 is is het uitontwikkeld en dan zal het goed moeten zijn... Tot die tijd opletten dat ze stevige schoenen draagt en af en toe haar er aan herinneren dat ze haar voeten recht neer moet zetten. Dus we wachten maar gewoon af, als het erger wordt of ze krijgt er echt last van, dan gaan we gewoon weer terug. Ik zou gewoon eens langs een fysio gaan om er naar te laten kijken, dan weet je of je je zorgen moet maken of niet.