Eerst huilde mijn kleine poepie echt bijna nooit, behalve na het eten even met een krampje of spuugje, als de speen uitviel tijdens het slapen en bij het wakker worden. Maar sinds een week of 2 hebben we een paar keer per week een flinke hysterische huilbui. Die duurt dan echt 2 of 3 uur.. bijna ontroostbaar is ze dan. Best raar, omdat ze dat eerst dus nooit deed. Het is begonnen tijdens het vorige (8 weken) sprongetje. Dus ik dacht, het ligt aan het sprongetje.. Het is alleen niet meer overgegaan. Ik dacht eerst krampjes, of maagzuur. Maar het is altijd alleen maar tussen 18.00 en 22.00 uur. In Dr.Spock las ik over huilbuien en prikkels. En na de derde keer kreeg ik door dat het iedere keer was als we samen tv hadden gekeken, naar de baby einstein dvd. Ze vind dat prachtig, maar kan die drukke beelden en geluiden blijkbaar nog niet verwerken in dat koppie. Maar vandaag was ik na een paar dagen samen ziek thuis, dus nergens heen geweest, geen drukte en ook geen huilbuien, vanochtend een stukje met de auto wezen rijden; en vanmiddag met de wandelwagen een klein booschapje gedaan. En we hadden een heel klein stukje Nijntje gekeken op tv. Echt twee minuten maar, toen heb ik de tv uitgezet omdat ik dus denk dat ze daar nog niet goed tegen kan. Maar vanavond was het dus al wel weer krijsen geblazen. Ik legde dus gelijk verband met de drukte, en alles wat we gedaan hebben vandaag. Of zou het echt alleen door de tv komen? Ben ik nou te rechtlijnig geweest met mijn rust en regelmaat regime, dat ze helemaal nergens meer tegen kan? Iemand hier ervaring mee? Zou het ook weer over gaan na het volgende sprongetje? Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken....! Komend weekend hebben we een familie-diner in Belgie. behalve dat dat 1,5 uur rijden is, is dat natuurlijk ook nog eens erg druk. Ik denk eigenlijk dat we beter maar toch niet gaan... zie de huilbui erna al hangen!
Heb je misschien iets veranderd in haar voeding? Dat kan ook vaak een behoorlijke reactie geven en krijgt ze wel genoeg? Overstrekt ze bij het huilen, want dan kan ze ook pijn hebben.....Heeft ze krampen? Allemaal vragen, maar wel belangrijk om de reden te achterhalen Groetjes, vonneg
Wat doe je met haar 's avonds? Ik merkte dat Eva heel onrustig werd als ze 's avonds beneden was. Nu gaat ze dan ook tussen 17-18 uur naar bed. Duurt even voordat ze slaapt (troosten, nog even aanleggen, speentje), maar ze wordt wel steeds iets rustiger en echt krijsen is soms maar heel even. Inderdaad als het te druk is geweest voor haar aan het einde van de dag. Vandaag weggeweest en geen middagslaapje gehad, alleen wat gedut in de maxicosi. En ik heb haar in de box gelegd ipv in bed omdat ik dacht dat ze nog niet moe was... dus was vanavond even flink huilen, gelukkig werd het na 10 minuten wat minder.
Hoi Ma2be, Je verhaal komt mij heel bekend voor. Ik merkte op een gegeven moment ook dat ze huilbuien had en dan vooral als het te druk was geweest voor haar. Zelfs even een eindje rijden was al teveel voor haar. Of met de kinderwagen weg. Op een gegeven moment zijn we dan ook thuis gebleven en dan vooral de drie R'en toegepast. We hebben nu een heel ander meisje. Ze huilt bijna niet meer, alleen als ze moe is of honger heeft. Ook de Einstein DVD hebben we. Ze vindt het geweldig, maar ik denk dat ze ook hier teveel door werd geprikkeld. Maar, ik kan nu echt bijna niet meer weg. Ik weet gewoon dat ALS we weg gaan, dan is het vanavond weer een drama. Vandaag ben ik vrij en eigenlijk wilde ik even koffie drinken bij mijn ma. Alleen ik zie er nu gewoon tegenop. Ze zit nu zo vrolijk in haar wipstoeltje te lachen en te brabbelen. Ik ben ook bang dat ik te rustig met haar ben geweest en dat ze nu niks meer gewend is. Dat echt alles nu te druk voor haar is. Lastig hoor! Ik zal dit topic dus ook zeker in de gaten houden. Groetjes, Henriet
Je zegt dat het is begonnen met 8 weken, maar aan je banner te zien is ze nu pas een week of 10. Dan kan het ook nog steeds het sprongetje zijn hoor, die kunnen wel een paar weken duren helaas. Sterkte ermee.
Mijn ervaring is toch dat mijn kindje steeds beter tegen prikkels kan. De eerste maanden kon ik ook de klok erop gelijk zetten: na drukke visite zat ik met een overstuur kind dat niet meer sliep en alleen maar huilde. Ik heb ook wel eens gedacht dat de tv echt 'slecht' voor haar was. Maar nu kan ze veeeel beter tegen prikkels. Als we een familiedag hebben (veel kids), kijkt ze haar ogen uit en vindt ze het zichbaar heerlijk! En ik ben in het begin ook heeel voorzichtig geweest en heb veel drukte vermeden. Wat ik wil zeggen: ik denk niet dat je daarmee je kindje teveel aan rust hebt laten wennen. Ze worden groter en kunnen meer hebben. Hoop dat dat voor jouw kindje ook zo is. Toen Lize de 4 maanden passeerde kon ze echt veel meer hebben! succes Amber