Onrustig slapen en 's nachts vaak huilen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door muisje14, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Bas is nu net 2 jaar en de afgelopen week erg onrustig in bed ('s avonds en 's nachts). Midden in de nacht begint hij ineens te huilen. Soms is hij te troosten, maar wanneer je daarna weggaat is het weer huilen/krijsen. Soms huilt hij als je dan op zijn kamer komt dan is hij stil en gaat hij zelfs lachen ?!?!WTF?!?!?

Ik heb natuurlijk wel een paar ideeen wat het kan zijn
    -eng dromen
    -niet alleen willen zijn
    -laatste kiezen die door moeten komen

Zijn er hier meer kinderen die 's nachts onrustig zijn?
    Hiervoor hebben echt nooit problemen gehad. Hij is echt heel makkelijk en tuurlijk wordt hij weleens wakker, maar dan is een aai over zijn bol voldoende.

2. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    heeft hij geen last van zijn oortjes??

3. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Niet dat ik weet. Als hij een oorontsteking heeft, dan heeft hij er eigenlijk altijd koorts bij. Maar misschien wel in combinatie met het krijgen van kiezen.

Alleen hoe verklaar ik dan het huilen en als we dan komen kijken het lachen?

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Toen Jasmijn ruim 2 jaar was hebben we daar ook last van gehad. Veel huilen s'nachts, terwijl ze gewoon doorsliep. Is vanzelf weer overgegaan. Soms komt het weer even terug als ze een vermoeiende of indrukwekkende dag achter de rug heeft gehad. Madelief heeft er nu ook wel last van. Meestal slaapt ze goed maar er zitten soms nachten tussen waarin we er wel 10x uit moeten. Ze huilt dan echt van verdriet en soms is ze niet eens wakker te krijgen. Heel sneu. We moeten er wel naartoe, omdat ze niet stopt met huilen. Maar ach het hoort erbij zeggen ze en het gaat ook weer een keer over (al hoop ik dat het snel is ;)) Succes ermee en hopelijk komt het niet doordat ie bijvoorbeeld ziek aan het worden is (griep of verkoudheid) Dan slapen ze ier standaard niet goed....:)

5. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Hier ook gehad een tijdje terug. Mijn dochter is ook net 2.
    Heb uren naast haar bed doorgebracht omdat ik haar niet in mijn bed wilde.
    Het was echt een fase want opeens was het over.
    Op een gegeven moment was ze gewoon oververmoeid had ik het idee. Waardoor ze nog slechter sliep.
    Ik heb haar toen gewoon een keer al om 18.00 in bed gelegd. Nog voordat ze echt doodop was. Zo kon ze een beetje bijtanken.
    En wat hier hielp was de deur open laten en een lampje aan op de gang. Voor die tijd hoefde dat niet, maar voortaan wel.
    Nu zijn we in het stadium beland dat we als we naar bed gaan de lamp uit kunnen maken en haar deur dicht kunnen doen. Wordt ze 's morgens gelukkig niet meer wakker als papa gaat douchen ;)

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon had dit laatst ook, was wel een oorontsteking toen. maar met kiezen krijgen komt er druk op de oren en dat kan ook pijnlijk zijn en onrustige nachten geven dus kan idd ook heel goed. Misch de oren even laten controleren is dat het niet kunnen het de kiesjes zijn...

Deel Deze Pagina