Rollen van rug naar buik, maar nog niet terug kunnen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SharonR, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Kennen jullie dat? Je kindje heeft door hoe hij moet rollen van rug naar buik, maar kan nog niet terug. (Nou ja, heeeeel soms dan!)
    Resultaat: ik kan hem geen minuut alleen laten, want zodra hij op zijn buik ligt en het zat is gaat hij huilen. Vervolgens leg je hem terug op zijn rug en binnen twee seconden ligt meneer weer op zijn buik. Schattig en leuk om te zien, maar soms toch wel vervelend als je net even aan het stofzuigen of dweilen bent, haha..

Als hij op zijn buik ligt laat ik hem zelf oefenen, maar als het echt huilen wordt draai ik hem terug (voor zolang het duurt :D) mama's die dit herkennen?

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze meiden hadden dit niet, die waren vrij laat met rollen en konden meteen terug, maar ik hoor dit heel vaak! Vooral bij baby's die vroeger zijn met rollen. Ik zou hem ook niet laten huilen hoor, vind ik sneu. Maar heb ook gehoord dat het weleens 2 maanden kan duren voordat ze weten hoe ze terug moeten rollen. Succes ;)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Helpen met terugrollen, (door een armpje laten zakken), en niet terugleggen. Dan hebben ze dat terugrollen iig zo snel mogelijk door... ;)

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Doe idd voor hoe terugrollen moet, dan 'voelen' ze die beweging en kunnen ze het wat makkelijker nabootsen. En verder, tja, het hoort er bij he ;) Als hij gaat kruipen en lopen en rennen zul je oom regelmatig je andere bezigheden moeten staken ;)

5. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Haha ja, ach echt vervelend vind ik het niet hoor. ;) Eerder grappig. Mijn vriend en ik staan regelmatig met een big smile naar hem te kijken als hij op zijn buik ligt of gaan we er lekker bij zitten. Ik probeer hem als hij niet meer wil te helpen met terug rollen. Hij probeert het al zelf en soms lukt het hem al zelf. :D

6. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Leuk is dat he, om je kindje zo bezig te zien. :D

Maar het komt vanzelf joh, maak je verder niet zo druk. Enige wat je kan doen, is een beetje stimuleren. Maar overdrijf het niet, dat kan dan weer averechts werken.

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Heeft bij ons 1,5 maand geduurd voordat hij terug kon. Tot die tijd terug rollen (helpen en hem laten voelen). Ook in de nacht moest dat want ook in de nacht rolde hij naar zijn buik en soms sliep hij dan verder maar soms was het brullen en moest hij terug gerold worden.

Succes hahaha....

8. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    ow ja, heel herkenbaar. Naar zn buik deed ie bij een maand of 4, maar terug pas veeeeel later! Bij een maand of 9, denk ik:D En nog doet ie dat liever niet, hij vind die beweging gewoon niet leuk. Hij doet het nu wel, maar echt als echt echt ECHT niet anders kan..
    In die periode dat hij het niet kon, heb ik ook heel vaak hem geholpen met draaien. Ook 's nachts, werd ie nog wel 's in paniek wakker in het begin, was ie op zn buik gedraaid en kon ie niet terug. (Nu slaapt ie al maanden op zn buik.)

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ons dochtertje rolde met 5 maanden op haar buik, ze heeft ongeveer een weekje gehad dat ze niet terug kan draaien.
    Maar na een week lukte het haar wel.
    Ze was het ook meteen zat op de buik en begon toen ook te huilen.
    Gelukkig duurde het maar een weekje.

10. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja het is wel een grappig gezicht hè.
    Ons dochtertje keek ons dan altijd zo heel hulpeloos aan, van ja help me nou maat :D

11. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Ja,echt super! Soms ligt hij hier ook op zijn buik op het speelkleed en dan is hij heel geconcentreerd bezig en dan ineens ziet hij dat ik naar hem zit te kijken en dan krijg ik een hele grote lach te zien, haha.. Geweldig

12. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik heb hier ook een meisje die nog niet terug kan rollen.
    Ze rolt sinds 2 weken van rug naar buik en vaak zit haar handje dan klem onder haar buikje, die moet ik dan eerst goed neerleggen.
    Na een minuut ongeveer heeft ze geen zin meer om op haar buik liggen, maar ja ze komt niet meer terug haha;)
    Dan moet ik haar even een zetje geven.
    Hopelijk heeft ze binnenkort zelf door hoe het moet:)

13. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Zeker herkenbaar! Mijn zoontje kan ook zelf nog niet goed terug draaien en is het snel zat op zijn buik. Fijn om te lezen dat meer kindjes dit hebben. Mijn zoontje is namelijk vlak na zijn geboorte geopereerd aan zijn hartje en ik ben steeds van mening dat hij het niet fijn vind op zijn buikje vanwege het grote litteken (wond is inmiddels al mooi genezen hoor) heb hem hierdoor ook in het begin niet veel op zijn buik gelegd wat wel het advies is van het cb vanaf het begin natuurlijk, dus zijn hoofdje kan hij ook gewoon nog niet zo heel lang omhoog houden. En mijn andere zoontje heeft het ook nooit leuk gevonden op zijn buik zolang hij nog niet kon kruipen dus heb gelukkig wel wat vergelijkings materiaal in huis ;)

14. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    heel herkenbaar! Mijn zoon kon van rug naar buik rollen toen hij net 3 maanden was, maar terug pas toen hij 7 maanden oud was. Het komt uiteindelijk goed! :D

15. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Ik lees hier allemaal dat ze van rug naar buik rollen, mijn meisje draait alleen van buik naar rug en terug komt ze niet verder dan dr zij....
    Maar is het dan ook zo dat over het algemeen van rug naar buik makkelijker is? Hier slaapt ze wel altijd op haar buik, misschien dat het daarom voor haar makkelijker is om van buik naar rug te gaan..?

16. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    hier hetzelfde probleem, hij kan al een maandje van rug naar buik en inderdaad niet terug... :D

hij probeert wel, zo grappig om te zien, net een worm :D

17. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Hier precies zo! en dat komt inderdaad omdat ze op de buik slapen! Kindjes die op hun rug slapen vinden het meestal niet leuk om op hun buik te liggen. Daar hebben onze dochters geen last van he;)
    Mijn dochter kan vanaf dat ze 4 maanden was van buik naar rug. Maar van rug naar buik doet ze heeel af en toe. Meestal gaat ze huilen en wilt ze weer op haar buik liggen.
    Op het KDV stonden ze ervan te kijken en kindje dat niet graag op haar rug ligt maar juist op haar buik hahah!
    Jaa buikslapers!

18. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Heftig! Ik snap dat je daar ongerust over bent. Gelukkig is de wond al goed genezen. :) Het komt zoals je leest toch bij veel kindjes voor. Hopelijk stelt dat je gerust.

19. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Hier wil ze wel op haar rug liggen maar absoluut niet slapen!
    En ze probeert wel weer op haar buik te draaien maar dat laatste stukje lukt telkens net niet! Wel leuk om te zien!

Deel Deze Pagina