de titel zegt het eigenlijk al : mijn dochter van 5 1/2 maand slaapt echt heel weinig overdag smorgens( tussen 10.30 a 11.00) een half uur middags ( 13.30 uur a 14.00) een half uur avonds ( 16.30 a 17.00) een half uur en dan is het nog lang , er zijn ook wel es dagen dat ze maar een uurtje slaapt overdag , ze ligt wel van 19.30 a 20.00 tot 07.00 a 08.00 uur te slapen , aan 1 stuk ... als ik een vriendin hoor , slaapt haar dochter wel 2 a 2.5 uur door en dat alleen smiddags, is dit weinig? liefs trotse mama !
mijn zoontje slaapt ook nog redelijk wat overdag. 7.30 wakker + fles 8.30 naar bed 9.30/10.00 wakker (1tot1,5 uur) 11.30/12.00 naar bed 14.00/14.30 wakker (2 tot 2,5 uur heel soms nog 3 uur) 16.00/16.30 naar bed 18.00/18.30 wakker (2 uur) 20.00 naar bed als thijs langer dan 2 uur wakker is slaapt hij slecht. hij slaapt dan 1 slaapcyclus (50-60 min) en wordt dan huilend wakker. als hij op tijd naar bed gaat slaapt hij goed. ik denk dat je vooral moet kijken hoe je kindje wakker is. het ene kindje heeft meer slaap nodig dan de ander. als ze gezellig is en het voor jou geen probleem is dat ze zo veel wakker is, is het ook geen probleem lijkt me.
ow jee, thijs slaapt zo te zien wel wat vaker en langer als esmee. maar dat ze erg hangerig of verveeld is , is ze totaal niet ...! en zie ook geen tekenen dat ze moe is en dat ik haar gewoon op bedje moet leggen want dan wil ze er gewoon uit .. ! zal er toch ff met het CB er over hebben...
Het is wat minder dan gemiddeld, maar ik vind het persoonlijk niet schokkend weinig. Vooral doordat ze 's avonds/'s nachts wel de klok rond slaapt.
whahahaha, het is ook schokkend bedoelt...! maar vindt het zelf zo weinig , als ik zie hoeveel ze beweegt en draai,kroelt,speelt... zal IK zeggen dat ze toch wel meer zou gaan slapen...
als je meisje het goed doet dan hoef je je geen zorgen te maken. kijk naar jouw kindje. en niet te veel naar die van een ander. elk kind is anders. het antwoord van het cb kan ik je al wel vertellen denk ik.. ik zullen zeggen dat ze idd erg weinig slaapt... maar als jij je kindje meer te slapen legt krijg je waarschijnlijk hele drama's. tegen mij zeiden ze dat thijs te kort wakker was en dat hij echt langer op moest kunnen zijn. nou dat kan hij dus niet, ik heb het met me stomme kop ook nog geprobeert ook en dan heb ik een kind dat met knal rode wangen heel boos op mij is dat ik hem niet de rust geef die hij nodig heeft. (ik heb niet echt goede ervaringen met het cb zoals je leest over advies over mijn kindje)
Hier nog zo 1 die vaak maar 3 x een half uurtje slaapt. Al vanaf heel klein... Hoewel ik hier toch ook wel merk dat er momenten zijn dat ze eigenlijk echt zou moeten slapen, maar het pertinent weigert.
Luca slaapt heel regelmatig. Hij wordt 8 uur wakker en om 10.30 gaat hij naar bed tot 12.30. Dan weer om 14.30 to 16.30 en 'savonds van 19.30 tot 20.30 Een vriendin van me haar zoontje slaapt vrijwel niet overdag. Elk kind is anders. Als jou kindje blij is met dit ritme dan is het goed zo. ik zou niet gaan forceren met meer slaap. Het is denk ik voor jezelf het vervelendst.
hier ook hier.milan slaapt sinds hij 2 maanden is max. 3 keer 45 minuten per dag. en dat is dan veel. s avonds ligt hij om 2100 te slapen en rond en uur of 4 komt hij drinken waarna hij tot een uur of 8 a 9 slaapt. hij slaapt vaak van 11.30 tot 12.15 en van 16.00 tot 16.40. tussendoor wil hij ook nog wel in de kinderwagen slapen. verder is hij de hele dag vrolijk, groeit en drinkt goed. dus ik maak me er geen zorgen over. hij zal genoeg aan zijn slaap hebben.
Hier precies hetzelfde....'s ochtends een half uurtje...smiddags 45 minuten en rond 17.00 een half uurtje.....maar ze slaapt wel van 19.30 tot 08.30 Ik ben dus erg tevreden!
Als je kindje verder vrolijk is, is het prima als ze minder slapen. Hier moet Thirza echt wel meer slapen, ze heeft hier door het kiss-syndroom op een gegeven moment nog minder geslapen dan jouw kindje, maar was dan ook echt jengelig en overduidelijk moe. Werd ook huilend wakker dan, wat geen goed teken is als ze alleen maar altijd huilend wakker worden, (mag best eens, maar er moeten ook momenten bij zitten dat ze wakker worden en in bedje lekker liggen te spelen/keuvelen/oid. Dat is tegenwoordig dus ook meer het uitgangspunt, en niet meer de gemiddelde tijden die ze eerder wel aanhielden, (veel CB's houden die tijden overigens nog wel aan). Zolang je kindje vrolijk is, hoef je je dus verder niet druk te maken. De een heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan de ander. Is je kleintje toch veel jengelig overdag, dan zou je je eens af kunnen vragen of je de vermoeidheidssignalen wel opmerkt. Over het algemeen zijn dat: oogjes wrijven, rode wangetjes of juist bleek, sabbelen, wegdraaien van speelgoed, gapen. Thirza gaat hier rustig liggen duimen als ze moe is en dat is hier het moment dat ze op bed gaat. Over het algemeen gaat ze dan zonder huilen slapen tegenwoordig, nu de kiss door een osteopaat is behandeld. Ligt dan regelmatig nog wel even te keuvelen in bed en valt dan al kletsend in slaap.