Mijn baby groeit de pan uit. Bij de geboorte was hij al 3940, maar nu met 5 maanden weegt hij 10 kilo en is 68,5 cm. Hij krijgt nog 5 flessen (180/6) en sinds een paar weken een fruithapje en wat rijstebloem in zijn laatste fles. De nachtfles weigeren is niet te doen, omdat hij dan echt blijft gillen tot hij de fles krijgt. Ik vraag me af of er meer mensen zijn met zo een dikke baby.
met 5 maanden 10 kilo is wel eeeenorm...ik zal nooit snel over dikke baby's praten, maar zit hier niet meer achter??
Jeeeetje 10 kg met 5 maanden? Zo zwaar is mijn dochter nu niet eens nog. Ik zou toch even laten checken denk ik. Ben je nog bij het cb geweest de afgelopen tijd?
Hoe verloopt zijn curve en wat zegt Cb ervan? Zie je ergens een harde stijging of groeit ie vanaf de geboorte zo hard? 1 liter standaard voeding is gewoon normaal met 5mnd, en een beetje groente en fruit zet ook geen zoden aan dijk. Met die pap zou ik stoppen, hij komt toch al s nachts dus waarom rijstebloem?
Bij cb zeiden ze ook van ja hij is wel flink. Misschien moet je geen nachtfles meer geven. Dat heb ik geprobeerd, maar als hij zo gilt en helemaal oververhit raakt kan ik hem ook niet laten liggen. Ik ga denk ik toch maar langs de kinderarts.
Hij stijgt al zo vanaf het begin. Hij zat op 2 dagen na de geboorte alweer op zijn geboortegewicht.Hij dronk ook meteen al flink. Ik heb een paar dagen geen rijstebloem gedaan en toen zat ik weer op 2 nachtvoedingen, dus vandaar dat ik dat geef.
ik zou het gewoon nog even aankijken, de meeste kinderen zijn lichter(en kleiner) maar je bent echt geen meega uitzondering... Ik denk dat het best wel goed komt
Mijn zoon was 10 kilo bij 8 maanden, op zijn eerste verjaardag begon hij te lopen, en vanaf dat moment ging het opeens andersom, hij groeide in lengte ipv in gewicht, Hij heeft nooit iets extra's gehad, alleen de flessen en groente en fruit, Nu is hij bijna 7 en een lange dunne slungel met spille pootjes Mijn tweede was met 3 jaar nog "maar" 11 kilo en nu met 5 jaar weegt ze 15 kilo Mijn derde woog met 13 maanden 10 kilo, nu is ze vorige maand 2 geworden en weegt 10,5 kilo. zodra er beweging in kwam stond het gewicht stil. 10 kilo ket vijf maanden is inderdaad veel...... Maar persoonlijk zou ik mij nog geen hele ernstige zorgen maken,
Lekker ventje! Zou m eens laten testen op zn schildklier, suiker enz enz. 10 kilo met 5 mnd is wel overgewicht ja. Mijn kleine was 3980 met zn geboorte nu 10.5 kilo met 1.5 jaar dus het geboorte gewicht heeft er niks mee te maken dat kindjes dik of dun zijn/worden. Zijn lichaampje kan iets niet aan denk ik.
Dat is idd best veel ja! Mijn zoontje is ruim 7 maanden en weegt net 7 kilo, hij is ook maar een fijn mannetje hoor, en hij is geloof ik 66.5 of 67 cm Ik zou het overleggen met het cb... Ik vind je zoontje wel een schatje hoor!!
10.5 kg met 1,5 jaar is gewoon weinig... (en nee ik zeg niet dat er iets mis mee is hoor) hier loopt in huis ook een dun ding rond Maar ik denk echt niet dat er iets helemaal mis is met ts haar kindje hoor... Je zal zien wanneer het kindje actiever word de groei wat stagneert
Ik vind het altijd lastig! Ja het klinkt mij als zwaar in de oren maar ik heb dan ook een zoontje van 14 maanden die 9,5 kilo is en in maat 74 zit. Krijg ik vaak te horen of ik hem op dieet doe ofzo. Nee dus hij eer goed gezond en veel maar is ook druk en bewegelijk. Ik zou me nu nog geen zorgen maken. Als hij gaat bewegen veranded het vast. Of je moet je zorgen maken dan zou ik het laten onderzoeken! Edit: mijn man en ik zijn bijv ook slank en lang en fijn. Het cb en ha zeggen dan namelijk ook altojd: (schuin oog naar ons) nee prima zal ook bouw zijn. Dus misschien zijn jullie zelf ook wat grotere mensen en is het deels ook bouw? (Ik bedoel niet perse dik of dat jullie overgewicht hebben hoor!)
De lengte is niet extreem lang volgens de groeicurve (+1,5 ofzo) maar t gewicht is behoorlijk Zolang hij maar zijn eigen curve groeit parallel aan de normale curve lijkt me dat het allemaal wel goed is
Ik zou me geen zorgen maken en idd als hij eenmaal gaat kruipen en lopen dan gaat het niet meer zo snel. Mijn zoontje zat altijd op de +2,5 lijn (wel met lengte en gewicht) en sinds dat hij 10 maanden is geweest volgt hij de +1,5 lijn. Als hij zo huilt om de fles dan zou ik die gewoon nog geven 5 flessen is niet teveel voor zijn leeftijd.