vanaf wanneer zitten ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missX, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    vanaf wanneer gingen jullie kleintjes rechtop zitten? Indy is nu namelijk net 4 maanden geweest en wil continu rechtop zitten...vandaag was ik even met haar winkelen en zat ze in de maxi-cosi maar dan wil ze ook steeds naar voren om rechtop te gaan zitten...ze kan natuurlijk nog niet echt heel goed haar balans houden. Ik vraag me alleen af of het nu nog niet slecht is voor haar ruggetjes om haar wat vaker rechtop te laten zitten....

2. Moontje78

Moontje78 Actief lid

6 feb 2007
    137
    0
    0
    Deze vraag heb ik dus ook!
    Jim wil al vanaf 3,5 maand rechtop!De hele tijd gaat zn hoofdje omhoog,in bed,in de box,in de wagen en dus ook in de mixi-cosie.Net of ie buikspieroefeningen doet. :) Hij trekt zich aan de gordeltjes van de MC omhoog!
    Ook na zn fles wil ie meteen rechtop zitten,is dit heel erg voor zn ruggetje?En hoelang mag ie dan rechtop?

3. Niet meer actief

4. bive

bive Actief lid

26 apr 2007
    177
    0
    0
    Kim is zeven maanden en zit nog niet. Het kan dus ook nog wel even duren............ doeii

5. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Willen zitten is nog niet kunnen zitten...
    Heb 2 kids en ze wilde allebei graag zitten maar voordat ze het zelf konden? Mijn zoon was 10 maanden en mijn dochter kan het nog niet die is nu 6,5 maand.

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou toch een beetje oppassen hoor, volgens mij is het heel slecht voor de ontwikkeling van de rug als je ze te snel laat zitten.

7. Moontje78

Moontje78 Actief lid

6 feb 2007
    137
    0
    0
    Ik laat m ook niet los zitten maar ik houd m gewoon rechtop tegen mij aan!
    Mag dat ook niet dan...?

8. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Noa is bijna 5 maanden, maar kan ook nog niet zitten hoor.
    Ik laat haar wel bij mij op schoot zitten, maar zelf zitten kan
    zij nog niet hoor.
    In de maxi cosi, of in haar wipstoel gaat zij ook inderdaad
    heel vaak naar voren leunen. Ze kan al wel omdraaien op
    haar buik, maar zelf zitten? Nee, volgens mij nog lang niet!

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    met 7 maand kon ze zitten. Maar dan bedoel ik dat ze zelf, vanuit kruiphouding, in zithouding ging. Dat er geen ander meer aan te pas komt. Op dat moment mogen ze zitten (kinderstoel, autostoel, fietsstoel) want pas dan is de rug klaar voor dit werk.

Al die oefeningen (buikspieren!) horen er ook bij. Hier ook een dochter met sixpack :)

Bedenk, met overhaasten bereik je echt niets, behalve misschien rugklachten.

10. Moontje78

Moontje78 Actief lid

6 feb 2007
    137
    0
    0
    Toch is dit allemaal niet echt antwoord op mijn vraag mijn vraag luidde:

Jullie halen 2 dingen door elkaar het écht kunnen zitten en het wíllen zitten!Ik snap heus wel dat je een kind van 4,5 maand niet los laat zitten.... :rolleyes:

11. teigetje80

teigetje80 Actief lid

27 jan 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    iris die kon zelf zitten vanaf 6 maand en 15 dagen
    en kan nu ook zelf kaan zitten (buik of rug naar zitten sinds 2 dagen

12. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Sam is nu 13 maanden en kan nog niet zelf zitten. Wel als ik haar neer zet. Maar dan nog valt ze wel eens achter over dus moet er echt bij blijven. Dus zij is erg laat. Maar ik laat haar wel in de kinderstoel, fietstoel autostoel zitten. Anders kan ik haar ook geen eten geven.

13. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve is uit haar zelf gaan zitten toen ze een maandje of 7 was.
    Nu zit ze helemaal los gewoon lekker op een kleedje op de grond te spelen

14. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Esmée kan sinds een maandje zelf blijven zitten. Errugg makkelijk :) !

Ze kan nog niet zelf gaan zitten, maar ze blijft oefenen! :D

15. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Rhune kan nu zo enkele seconden alleen zitten, dus nog veel oefening geblazen :) en die doet hij inderdaad ook met zich constant recht te zette in de maxicosi, babysit...
    Ik heb ook zo een bumbo waarin ze hun zithouding mooi kunnen oefenen. Maar ze mogen er niet te lang inzitten hoor want dat is niet goed voor ze.
    (zal een foto van in de bumbo in mijn album zetten)

Grtz x

16. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Zitten tegen jouw aan mag wel, maar met kussen ondersteuen mag weer niet. Ik weet soms ook niet meer wat wel en niet mag. Maar als ze eenmaal zelf kunnen gaan zitten vanuit ligstand, dan zijn ze er klaar voor.

Jiri zit nu ook al redelijk stabiel, maar dan zet ik hem wel zelf neer. Dus of dit dat mag, weet ik ook niet.

17. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hier mischien je antwoord.

het is niet goed!
    Het ruggetje is gewoon nog heel teer en week, ook al willen ze zelf al rechtop zitten, help ze niet of zet ze anders in de wipstoel of maxi-cosi!

alyssa wilde ook al vanaf 3/4 maanden zitten, had dit toen aangekaard bij het cb en die zeiden dat het niet goed was en als ze graag wilde zitten ik dr dan beter in de wipper kon zetten of in de maxicosi!

18. Moontje78

Moontje78 Actief lid

6 feb 2007
    137
    0
    0
    Oké bedankt voor je antwoord!
    Dan zet ik m gewoon in zn wippertje!

19. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    waarom een kussen dan niet...dat geeft toch ook net zo goed ondersteuning? morgen heb ik trouwens een afsrpaak bij het cb dus zal het ook nog eens navragen...

20. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Ferron is nu ruim 7 maanden en kan nog niet los zitten hoor. Ik ga er van uit dat het ongeveer augustus september is voordat hem dat echt gaat lukken! per kind gewoon heel verschillend, en doe het niet te snel, want heel slecht voor de rug!

Deel Deze Pagina