Wie loopt er bij de Voedselbank

Discussie in 'De lounge' gestart door Purified, 22 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij ooit bij de Voedselbank gelopen

1. Ik loop nu bij de Voedselbank

2. Ik heb ooit bij de Voedselbank gelopen

3. Ik heb nooit bij de Voedselbank gelopen

4. Ik ken iemand die bij de Voedselbank loopt

5. Ik doe vrijwilligerswerk bij de Voedselbank

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Er was een poll over de schuldsanering geplaatst en nu was ik eigenlijk best benieuwd over de hoeveelheid dat bij de voedselbank loopt.

Je hoort het ieder jaar opnieuw, gigantisch wachtrijen om je aan te melden bij sommige gemeentes. Aangezien de mensen met schulden stijgen zullen de voedselbank aanvragen ook stijgen.

Gelukkig is de voedselbank vaak een minder ingrijpend iets dan een schuldsaneringstraject, het gaat wel vaak samen.

Wie loopt er of heeft er ooit bij de Voedselbank gelopen?
    Ook verder anoniem ;)

2. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ikzelf niet gelukkig, ik ken wel mensen die daar hulp krijgen.

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb 2 opties gestemt, heb nooit bij een vb gelopen en ik ken iemand die bij de vb loopt.
    Een familielid van mijn man loopt bij de vb.

4. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik heb zelf gelukkig nooit bij de voedselbank gelopen maar vanuit mijn werk ken ik er genoeg die hier gebruik van maken. Goed dat het bestaat!

5. Ik heb zo'n 4 jaar terug hulp gekregen van de voedselbank. Heb het altijd verschrikkelijk gevonden. Zéker als je rond de feestdagen iets extra's kreeg en je iets 'uit mocht kiezen'. Ik voelde me dan altijd zo bezwaard.. Je had ook mensen die wild aan het graaien waren, though ;)

6. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Als starter antwoord ik natuurlijk ook eerlijk, ik heb drie jaar geleden ook een korte periode van 3 maanden bij de Voedselbank gelopen.

Je komt er echt zoveel verschillende types mensen tegen. Zoveel verschillende verhalen en tegenslagen je hoort.

De vrijwilligers zijn echt geweldig, daar mag veel meer lof worden over uitgesproken. De meeste mensen zijn ook altijd ontzettend dankbaar, ik weet dat ik het was in de tijd dat wij het nodig hadden.

7. KimK

KimK Niet meer actief

Ik ben er, gelukkig, nog nooit geweest. Ik ken ook niemand die daar komt, maarja wie zegt dat iemand dat zo ergens verteld hé?!

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gelukkig nog nooit geweest.

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik heb er wel over gedacht maar nooit gedaan,om een of andere stomme reden voelde ik me te trots. Nu getrouwd dus niet meer nodig.

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Na het overlijden van zijn vader, ging mijn partner en zijn gezin (moeder, broers en zus) naar de voedselbank. - Gelukkig hadden ze veel vrienden die voor ze klaar stonden waardoor ze niet altijd hoefde te gaan.

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mijn moeder heeft er een tijdje gelopen na haar 2de scheiding. Ze was toen alleen met 2 tieners. Ik woonde al samen.
    Was niet zo lang iets van 3/4 maanden.

12. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Wij hebben nog nooit bij een voedselbank gelopen. Kennen ook niemand die het wel doet. Maar ik weet ook niet of iedereen er eerlijk over zou zijn. Er heerst toch nog een taboe op.

Ik zou mij bezwaard voelen, maar mij er niet voor schamen.
    Het lijkt vandaag de dag bijna wel een wonder als je je hoofd boven water weet te houden na ontslag, schulden etc in crisistijd.

Ben blij dat zulke instanties er zijn!

13. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik kan me best voorstellen dat een hoop mensen zich ervoor schaamt en het daarom niet aan de grote klok hangt.
    Ik zou het zelf waarschijnlijk ook hebben als ik in die situatie zat.
    Ik ben gewoon niet graag afhankelijk (op bepaalde persoonlijke vlakken)en zou het als een soort falen zien dat ik hulp nodig heb. *zegt dit perfectionistje*

Ik weet het, het zit tussen mijn oortjes. :)
    Voor een ander zie ik het juist precies omgekeerd.
    Dan zou ik het alleen maar knap vinden als iemand hulp durft te vragen.

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Gelukkig niet!

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Same here ;)

16. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.554
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik zelf niet maar doneer wel regelmatig aan het voedselloket hier in Almere en in Amersfoort ken ik een ouder echtpaar die er afhankelijk van zijn, vanwege hoge ziektekosten van de vrouw. De man rijdt elke week naar mensen die het pakket niet op kunnen halen vanwege ouderdom en/of ziekte.

17. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Wel vrijwilligerswerk gedaan, maar geen gebruik van gemaakt..
    Maar nu niet meer, dus die heb ik niet aangevinkt..

18. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik heb er zelf gelukkig nooit hoeven lopen, ken wel mensen die dit wel moesten. Ik mocht er wel naar toe, toen ik in de schuldsanering mijn baan kwijt raakte na een ongeval, maar heb de keuze gemaakt om liever fulltime te werken met pijn als afhankelijk te zijn. (Daarbij kreeg ik een aanbod van het bedrijf waar ik al 1,5 jaar probeerde een baan te krijgen. Lag bij mij aan een stukje trots en niet willen falen voor mijn zoontje. Als ik de aanbieding niet had gehad, had ik geen andere keuze meer gehad denk ik...

19. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Nooit gelopen maar wel blij dat we dit soort dingen hebben in Nl!

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Nog nooit gebruik van gemaakt. Doneer wel elk jaar mengde feestdagen eten via de supermarkt, daar staan ze dan met lijstjes voor de gewone artikelen en luxere artikelen, ik doe dan van alles wat.

Deel Deze Pagina