dreumes gooit zich naar achteren als hij boos wordt

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Faye80, Jan 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

Apr 13, 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wie herkent dit.

Ons zoontje van bijna 18 maanden doet dit al vanaf ongeveer een half jaar. Als hij boos/verdrietig/moe is gooit hij zijn hele lichaam naar achteren. Dit heeft al vaak voor gevaarlijke situaties gezorgd. bv als je hem optilt en hij gooit zich opeen naar achter vaak kunnen we hem nog net op tijd opvangen. Vooral nu hij wat groter wordt is hij soms niet meer te houden, ook omdat hij het vaak onverwachts doet, bv op het aankleedkussen. Vanmiddag was hij even heel verdrietig was moe en heeft last van doorkomende kiezen, was echt aan het huilen/krijsen en wilde bijna niet getroost en bleef zich maar naar achter gooien, had echt moeite om hem bij me te houden want zet ik hem op de grond dan knalt hij dus met zijn hoofd tegen de vloer. Is er iemand die dit herkent? Ben ik zomaar even benieuwd naar!

2. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herken het heel erg zelfs. Zo erg dat als hij zit zichzelf dan soms naar achteren gooi als iets niet lukt en keihard met zijn hoofd dus op de grond knalt. Soms huilt hij dan geen eens en zegt hij ''boom''. Ook toen hij wat jonger was (nu gelukkig iets minder) en hadden hem vast gooide hij zichzelf vaak uit grapje voorover of achterover. Waarbij we vaak hem maar net op tijd konden grijpen.

Nu zitten we in de volgende fase ''krijsen/gillen'' en dan zo hard dat het pijn doet aan me oren en hoofd. Nu maar hopen dat we die ook snel voorbij zijn ;)

Tips? sorry heb ik niet echt, maar wou even zeggen dat ik het wel herken

3. Yesera

Yesera Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    3,916
    2,293
    113
    Oh ja, ons zoontje gooit zich ook achterover als hij boos is en altijd op de meest lastige plekken. Idd ook op het aankleedkussen en dan zo hard dat je hem niet tegen kunt houden en hij zijn koppie stoot. Als hij op de grond zit doet hij het ook of als je hem net optilt. Ik probeer hem altijd tegen te houden zo goed als ik kan zodat hij zijn hoofd niet hard stoot. Afhankelijk van de situatie en plaats laat ik hem gewoon liggen en uitrazen of als dat niet kan hou ik hem tegen en probeer hem tot bedaren te brengen. Maar herken het dus helemaal!

4. Leonike

Leonike Bekend lid

Nov 21, 2011
    521
    2
    18
    Helaas heel herkenbaar.
    En geen tips, zelf ook nog zoekende.
    Ze blijft zich naar achter gooien als ze boos is. (Ik kreeg d'r vorige week niet in het autostoeltje, ze wilde lopen en werkte zo hard tegen door zich achterover te gooien, pff, was even niets mee te beginnen.)

5. Faye80

Faye80 Actief lid

Apr 13, 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wel herkenbaar dus, net even gegoogeld op achterover gooien en inderdaad lees ik nog meer verhalen van kindjes die dit doen. Nee, zou ook niet weten wat voor tips je hier voor moet krijgen. Het is echt lastig!

6. Bilie

Bilie Actief lid

Mar 9, 2012
    223
    0
    0
    Hier ook zo eentje als ze driftig is! Maar soms doet ze het ook omdat ze het gewoon leuk vind, zorgt inderdaad voor gevaarlijk situaties.
    Jammer genoeg hier ook geen tips, zal wel vanzelf over gaan zeker? :p

Share This Page