Dreumes gewend aan slaapzak, hoe nu naar groot bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loki09, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Beetje een rare titel maar ik licht het even toe.

Vanaf 3 maanden ligt mijn dochter in een slaapzakje zonder dekens. Ze woelde zich al snel omhoog en ik vond dekens eng. Nooit gebruikt dus.

Inmiddels is ze 18 maanden en heeft nog nooit onder een deken geslapen. Op zich geen probleem, maar, over een paar maanden willen we haar in een groot bed leggen en hoe moet dat dan? Moet ze dan niet gewend zijn aan een deken? Of een combinatie deken/slaapzak? Met slaapzak loopt ze haast net zo snel als zonder dus dat zal het probleem niet zo zijn ;)

Heb al een paar keer gedacht een enkel dekentje te combineren met slaapzak maar ik betwijfel of dit nuttig is.

Ook raden ze pas vanaf 2 jaar een dekbedje aan. Dat zou betekenen dat ik voor enkele maanden nog een grote deken moet aanschaffen (heb wel een Vellux duo deken in ledikant maat) en daarna alsnog het dekbedje. Hoe hebben jullie dit gedaan?

2. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Hier ook nog steeds alleen een slaapzak. Wij gaan een dekbedje introduceren tegelijk met een groot bed. Dit hoort dan bijelkaar. Hij mag dan zelf zn dekbed uitzoeken.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Onze dochter is met 2 jaar over gegaan naar een groot bed. Met (zomer)slaapzak aan. Ik had haar er ook altijd al een deken over. Dus dat ging gewoon goed. Toen heeft ze ook nog een tijdje met dekbed+slaapzak geslapen. Ze wou op een gegeven moment zelf zonder slaapzak slapen, toen was ze bijna 3 jaar.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa is vlak voor ze 2 werd naar een groot bed gegaan, met zomerslaapzak en een dekbed, ze sliep altijd zonder deken. Na een aantal weken wilde ze wel zonder slaapzak gaan slapen.

5. adi

adi Niet meer actief

Hier vanaf 2 jaar een dunne slaapzak en een dekbed bij mijn dochter. Ook in het grote bed zo, zonder problemen.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wij hebben op een gegeven moment de zijkant uit zn bedje gehaald (dus ook soort van groot bed) en daarbij hebben we gelijk het dekbed geintroduceerd. Hij sliep altijd alleen in een slaapzak zonder dekens. Toen hij dus zn "nieuwe" bed kreeg deden we in het begin een zomerzak aan en het dekbed en toen hij wat meer gewend was om onder de dekens te (blijven) liggen hebben we de slaapzak weg gelaten. Dat gaat nu prima. Hij blijft goed op zn plek liggen,schuift alleen omhoog. Maar hij gaat niet meer zn hele bed door. X

7. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    En gewoon in de slaapzak nog voor een tijd? Of denk ik nu te simpel...

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja hier ook altijd alleen in een slaapzak geslapen, zonder dekentje. Haar grote bed op haar kamer staat er al, maar daar wil ze nog niet in. Alleen proef zeg maar, maar als ze echt gaat slapen wilt ze in haar ledikantje :D Ik laat het voorlopig zo. Maar in het grote bed heeft ze uitvalbeschermers en ligt ze ook gewoon met een slaapzak, zonder deken. Een dekentje hebben we wel eens geprobeerd in het ledikantje maar begreep ze niks van. ligt er op enz.. wordt koud.. Als ze haar slaapzak zag, zei ze ook: 'slaapzak aan' en wilde per se daarin slapen. We hebben de combisleeper en die kan nog wel een jaartje mee, dus wij wachten gewoon tot ze wat ouder is en dan gelijk onder een dekbed. Zou niet weten wat daar op tegen is :(

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met 18 maand naar een peuter bed, was in de zomer dus toen zonder slaapzak toen was dat echt niet nodig qua warmte. Toen de kou kwam toch weer een slaapzak aan want ze woelt onder de dekens vandaan. De deken wil ze nu wel graag op, ze vraagt er zelf om. Maar waarom zou ze een deken/dekbed "moeten?"

Overigens slaapt DL sinds ze 10 maanden is onder een dekbed, ik zou ik jou geval dus ook echt geen dekens kopen maar direct een dekbed als je dat ziet zitten.

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    De eerste periode heb ik haar met slaapzak in bed gelegt omdat ze zonder ook niet wilde slapen.
    Uiteindelijk wilde zelf geen slaapzak meer aan en lag ze alleen onder een deken.
    Ik ga nu in de avond voordat ik zelf ga slapen eerst bij haar kijken en haar toedekken want ze ligt er vaan op ipv onder

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier lag ze vanaf de zomer zonder slaapzak in het ledikantje en nu dus in haar peuterbed ook zonder.
    Maar je kunt haar prima in een peuterbedje leggen met slaapzak en dan misschien vanaf volgend zomer als het warm is zonder?

@snowtje, hier ging dat ook zo en hebben we het ook lekker gelaten. Alleen werd ze op een gegeven moment koud 's nachts, ze bleef niet zo goed onder het dekentje liggen en ik wilde geen slaapzak meer omdat ze dat al zo goed gewend was zonder. Ook wilde ik het ledikantje vrij hebben voor onze jongste dus op een gegeven moment (2 maand geleden denk ik) het ledikantje weggehaald. Ze heeft er nog een paar keer om gevraagd maar had het matrasje weggelegd en sindsdien gaat het prima in haar peuterbed.
    Nu vindt ze het ook prima dat de jongste overdag in het ledikantje slaapt.

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben met 1,5 eerst een dun dekbedje in haar ledikant gelegd. Ik denk met een maand of 22 hebben we een peuterbed gekocht en haar met een zomerslaapzak onder het dekbed gelegd. Na 2 dagen wilde ze zelf de slaapzak niet meer aan en hebben we hem uitgelaten, ging gelijk prima.

Deel Deze Pagina