zwangerschapscursus omgeving Hoorn Aerobic oid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleine Jantje, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    Ik ben op zoek naar een wat actieve zwangerschapscursus. Op de een of andere manier kan ik ze niet vinden. Bij de verloskundige staat maar 1 folder van een cursus die me aansprak. Nadeel van die cursus is dan weer dat hij uit iets van 15 lessen bestaat waarvan 6 na de bevalling.

Ik ben nu 14 wk zwanger en me aan het orienteren. Heb bij de eerste mensendieck gedaan. Dan beviel me goed maar op het adres waar ik was deden we alleen de eerste 3 lessen wat oefeningen, daarna was het alleen maar gepraat en wel ontspannings en ademhalingsoefeningen maar ik wil iets actievers. Het liefst iets waar ik nu al mee kan starten.
    Ook iets wat gewoon 1 keer na de bevalling is en niet 5 of 6 keer na de bevalling nog...ik weet dat ik daar dan geen zin en tijd meer voor heb en neem. Gezien alle beesten hier thuis, 4 dagen werken en dan een meid van 1,5 en zon klein prulletje wordt dat niks.

Er is in Ursem een leuke mensendieck cursus die mn collega doet maar dat is me iets te ver (oefentherapie Mensendieck van Bianca Schram )
    Ik woon in Hauwert dus is Hoorn/Zwaag/Blokker en evt. Hoogkarspel makkelijker te doen.

Wie helpt me aan een goede tip?

2. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Kleine Jantje,
    Ik woon zelf in Hoorn en vond het aanbod in de omgeving ook wat schaars. Ik heb me toch maar aangemeld bij de Omring voor de cursus van 16 bijeenkomsten. Ik ben benieuwd welke reacties je krijgt! Hoe ver ben jij zwanger? Misschien kom ik je nog tegen bij een cursus...?

3. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    blij te horen dat ik niet de enige ben dus...
    ik ben nu ruim 13 weken zwanger...12 september uitgerekend volgens de echo.

4. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en je hebt nu de magische grens bereikt! Ik hoop dat je de cursus vindt die bij jou past. De Omring biedt ook een aantal (gratis) voorlichtingsbijeenkomsten.
    Wij verwachten ons kindje half augustus, dus wie weet kom ik je tegen!

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik had me ingeschreven bij 'fit in hoorn' dat is een zwangerschapscursus met aerobics erbij, helaas was ze me vergeten in te delen in de groep, dus ik kon niet meer beginnen wanneer ik wilde, wel pas met 34 weken, maar dat zag ik niet meer zitten... doe nu dus de gewone cursus van de omring, wel jammer, maar goed tis in ieder geval een cursus

Deel Deze Pagina