Goeiemorgen, Eindelijk is mn griepje een beetje aan het zakken. Twee dagen op bed gelegen met wat koorts en griep. Nu merkte ik deze twee dagen dat de beeb ook rustiger is. Ze was bij het laatste bezoek verleden week al wat ingedaald dus vermoed dat het daarmee te maken heeft? Eerst draaide ze ook heel veel nu ligt ze al een paar dagen met dr ruggetje naar een kant toe... Ze ligt met dr bil of voet onder mn rechterrib (bij mn borst) en dat doet flink zeer maar zo merk ik heel duidelijk dat ze dus niet echt draait. Ik voel dr wel zo nu en dan en dat stelt me gerust maar duidelijk veel minder dat bijvoorbeeld twee weken geleden toen was ze echt aan het jumpen. Moet ik mn vk bellen of kan ik wachten tot de afspraal volgende week om dit te melden? P.s. kan ik nog iets tegen die ribpijn doen?
hoi, op het einde van de zwangerschap is er minder ruimte in de buik en gaat het kindje anders/minder bewegen. Dat geeft niet. Maar je moet wel minimaal 10 bewegingen in 12 uur voelen. Dat mogen schuifbewegingen zijn, kleine schopjes of duwtjes van het voetje of gekriebel van een handje. Twijfel je over of het kindje voldoende beweegt, dan is dat een reden om te bellen met je verloskundige. Tegen die ribpijn is niet veel te doen, je mag een beetje terugduwen met je hand en soms is liggen op je zij het prettigst. Mirjam