Kan maar 30 min lopen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kreeft, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kreeft

kreeft Actief lid

2 okt 2008
    177
    0
    0
    Pfff, kan echt niet langer lopen dan 30 min, dan begin ik harde buiken te krijgen die pijn doen en wil dan graag ff zitten, maar op dat moment kan het niet pffff. En dan slaat de onzekerheid erg toe over me beebje in de buik,.
    Ik weet het ff niet meer, wordt met de dag depressiever.

Is dit herkenbaar bij jullie en dan vooral bij het niet kunnen meer kunnen lopen om boodschappen te doen.

Gr. Kreeft

2. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik zou willen dat ik 30 minuten zou kunnen lopen! Helaas niet mogelijk door b.i. gevolgd door harde buiken. Probeer als je een uitje maakt te kijken of er leen rolstoelen zijn. Dan kan je er toch lekker uit! Ikea, intratuin etc hebben die dingen.
    sterkte!

3. eef80

eef80 Niet meer actief

En boodschappen doe ik tegenwoordig met albert.nl Die brengen tot in je keuken. Is super!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    30 minuten is toch heel lang? en anders ga je toch gewoon even op een stoepje of bankje zitten.

5. Kimba

Kimba Actief lid

11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Nou 30 min, ik zou het willen!
    Mis het ontzettend namelijk, zou zo graag met de honden weer op stap gaan maar helaas(over de rest maar niet te spreken),
    Door tussendoor te gaan zitten kom ik op 20min, maar langer echt niet hoor. En dan echt heel rustig aan dus.

6. Dana

Dana Niet meer actief

30 minuten, ik zou het ook wel willen, 2 minuten is hier genoeg voor harde buiken ivm nierstuwing.

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zie dat je al 34 weken zwanger bent, dus lijkt het mij helemaal niet vreemd om 'maar' 30 minuten te kunnen lopen. Ik vind het zelfs veel!
    Ik ben iemand die altijd heel graag en vaak loopt. Ging tot een paar weken geleden (ben nu 32 weken zwanger) vrijwel dagelijks lopend een boodschap doen met onze dochter. Maar dit gaat niet meer, dus doe nu wat meer (vrijwel alles) met de fiets (of eventueel met de auto). En als ik ga winkelen, dan ga ik ook vaak zitten. Ik loop nog steeds vrij veel op een dag (ook op het werk), maar dan hooguit 5-10 minuten, dan ga ik echt weer even zitten. Het lijkt me ook verstandig om naar je lichaam te luisteren, dus als je klachten krijgt bij het lopen, ook echt even stoppen hoor.

Straks na de bevalling zal je het ook weer op moeten bouwen. De kans bestaat dat je dan ook niet meteen een half uur kunt lopen..

8. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik had t ook best moeilijk. Maar ben met zwangerschaps fysio fitness begonnen.
    Was best ff wennen maar sport nu 1x per week een uur lang onder begeleiding, miss is dat wat, dan ga je tenminste redelijk fit je bevalling tegemoed en ben je ook eerder hersteld.
    Ik doe dan 10 min fietsen, 10 min cardio. 3 x10 x op diverse apparaten opdrukken e.d precies die spieren die je nodig hebt om stabiliteit te hebben voor je bekken en armen om strax je kindje makkelijk te kunnen tillen.

9. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Zitten ook meiden bii die al in week 36. Die fluitend t programma doorlopen. Die voorheen ook nog maar nauwelijks wat konden.
    Ik denk altijd, rust roest.

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi ik kan geen 10 min lopen of staan, ik heb bij de eerste bewegingen al harde buiken........al sinds week of 20.

Ook BI erbij. Zit al weken in huis. Te hangen zitten liggen....ivm harde buiken. Lastig want je moet toch af en toe bewegen ivm de BI.

Voor de baby ben ik niet bang. Ben alleen bang als ik wel naar buiten ga voor een blokje om, dat ik dan om problemen vraag.

Ik zit dus verplicht in huis, en smiddags moet ik echt verplicht rusten op bed.

Zou blij zijn als ik weer es een boodschapje kon doen, of met mijn zoontje naar de eendjes bv..

11. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    30 min aan een stuk is veel hoor!
    ik doe alles maar met pauzetjes

ff door t centrum, winkel in, neuzel neuzel neuzel
    of als ik da echt ff moe word ff wat drinken ergens

stijldansen doe ik tot op heden ook nog steeds :D dat verloopt me makkelijker dan lopen... ook dat met af en toe pauzetjes

doen wat je kan want bewegen is super gezond...
    maar forceer het niet als je echt ff niet meer kan, dan ga je ergens zitten

ik doe ook wel s met boodschappen 2 winkels, ff wat lekkers mee in de auto ff zitten pauze houden voor ik doorrij naar andere winkel

12. HenryKim1980

HenryKim1980 Actief lid

7 apr 2011
    137
    0
    0
    Noord-Brabant
    30 min is echt lang hoor. Hier moet ik toch ook echt na 10 min even rusten. Anders ook echt harde buik. Dus luister goed naar je lijf, die geeft niet voor niets deze signalen af.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza kon ik op een gegeven moment nog maar 1 keer per dag 'even' op en neer naar het winkelcentrum voor een boodschap, en meer ging toen niet meer. Dit ene loopje, (700 meter heen, 700 meter terug, en over die 700 meter deed ik dan 30 minuten), daar dwong ik mezelf toe om vooral wel in beweging te blijven.
    Dan kon ik de rest van de dag niets anders meer dan thuis op de bank liggen :(

Maar kun je het niet anders organiseren? Een deel met de bus bijvoorbeeld? Of de boodschappen laten doen door je man en zelf kleinere eindjes pakken om die beweging er wel in te houden?
    Maakt je looptempo nog uit? Dat als je het rustiger aan doet, je minder last van harde buiken hebt?
    Zou je met bijv hulp van fysio kunnen kijken of je houding nog verschil maakt? Of je jezelf misschien een verkeerde houding hebt aangewend of spieren verkeerd aanspant, waardoor die harde buiken eerder komen dan als je dat anders zou doen?
    Zomaar ff wat dingen waar ik aan denk... :)

14. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zou ook blij zijn met een half uurtje, dat red ik hier echt niet ivm harde buiken en bi. Ben al blij als ik 10 min haal. Als ik toch langer doorga (tsja, soms kun je het nu eenmaal niet zo makkelijk vermijden), dan lig ik daarna echt op bed (en soms de volgende dag ook nog wel grotendeels). Ik probeer het te nemen zoals het is en blij te zijn met het beetje wat ik nog kan.

15. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Zoals je leest heel herkenbaar onder de zwangere dames :D. Ook hier iemand die niet teveel op een dag moet doen hoor. Ik ben gewend alles in 1 dag te proppen als ik de auto heb. We hebben namelijk maar 1 auto en op de dagen dat ik die nodig heb breng ik mijn man naar zijn werk. Dan heb ik de auto van 7:30 tot 16:30 en prop dus al mn afspraken ertussen in haha :D. Nu ik op het einde loop moet ik dus echt oppassen met die gewoonte hihi. Gewoon lekker doen wat je denkt te kunnen en jezelf niet forceren hoor. Harde buiken zijn toch echt een teken dat je rustig aan moet doen, hoe moeilijk dat soms ook is weet ik uit ervaring :D. Succes met de laatste loodjes !

16. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook rond de 30 minuten en dan is het genoeg geweest.

Fietsen gaat nog vrij goed als m'n dochter achterop zit dan is het wel zwaarder.

17. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jeetje zeg, kan het me niet voorstellen. Ikzelf werk in een winkel en loop de hele dag door. Hopelijk blijft dat nog even zo. Maandag werk ik van 8 tot 8, daar kijk ik wel tegen op.

Nou sterkte dames. Elk lichaam is andrs, geef en gun het de rust die zij nodig heeft.

18. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Hier ook geen 30 minuten meer lopen hoor :)
    Door BI doen de eerste meters al ontiegelijk zeer..
    Maar ik begrijp dus dat het oervervelend frustrerend is..Denk maar zo, over een paar weken, is het al stukken beter (minder gewicht) en kan je lekker achter de kinderwagen lopen :)

19. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Ik ben zaterdag pas 30 weken en ik kan al weken niet meer dan 10 minuten lopen of zitten. :(

Deel Deze Pagina