Kan ik zwanger zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mariskaa1985, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariskaa1985

16 jan 2016
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Mijn naam is Mariska, ik ben 30 jaar en nieuw op dit forum. Ik wil graag meteen beginnen met het stellen van mijn vraag, een vraag die ongetwijfeld al ontelbare keren is gesteld. Maar toch, ik kan niet omgaan met deze onzekerheid en móét me gewoon even uiten!

Ik gebruikte al een aantal jaren de Evra pleister. Rond O&N vergat ik mijn pleisters op te halen bij de apotheek, met als resultaat dat ik met de jaarwisseling zonder zat en al tijdens de eerste uren van het nieuwe jaar ongesteld werd. Dit duurde t/m de vierde. Vervolgens hebben we de 9de en 10de 'geklust'. Al meteen de dag erna kreeg ik een zeurderige pijn in m'n onderbuik. Niet heel ernstig verder, een klein beetje vergelijkbaar met menstruatiepijn. Bij het opstaan, gaan zitten en lopen voelde ik daarbij een scherpe pijn op dezelfde plek, het leek net alsof ik op die momenten in mijn buik werd geschopt. Geen pretje, maar omdat het niet constant was, trok ik me er verder niet zoveel van aan.

Ik had intussen besloten helemaal geen pleister meer te plakken, een kindje zou namelijk heel welkom zijn! Op de 12de heb ik even gevoeld of ik in m'n vruchtbare periode zat... mijn baarmoeder lag die dag heel erg hoog, dus ik denk van wel. Het gevoel in mijn buik hield ongeveer vier-vijf dagen aan, tot ik gisteren opeens niet meer kon lopen van de pijn! Het voelde als een ondragelijke pijn aan mijn baarmoeder. Twee ibuprofen, 1000mg paracetamol en een warme kruik hebben het enigszins dragelijk gemaakt. Vanmorgen was de pijn volledig verdwenen.

Nu mijn vraag: hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? Kunnen de verschijnselen komen door het stoppen met de pleister? Of moet ik meer denken aan innestelingspijn o.i.d.? Ik weet dat een test als enige uitsluitsel kan geven, maar daar is het nu nog te vroeg voor.

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

2. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Denk eerder dat het misschien je eisprong was. Gezien je zei dat je baarmoedermond hoog zat. Dus hopelijk over 14 dagen een positieve test!
    Oh en beter gebruik je alleen paracetamol en geen ibuprofen. Ik kom even niet op de uitleg sorry!
    Succes!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

9e en 10e dag geklust en de dag daarna denk je al meteen de innesteling te hebben gevoeld ofzo? Zo snel gaat dat niet hoor! Innesteling vindt 5 tot 10.dagen na eisprong plaats en niet 1 dag na vermoedelijke eisprong. Het eitje doet er al 5 dagen over om van de eileider naar de baarmoeder te konen.

De pijn die je voelde was vermoedelijk je eisprong, voor een innesteling was het veeeeeeeel te vroeg. Neemt niet weg dat je niet zwanger kunt zijn. Je hebt dan immers rond de eisprong sex gehad.

4. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Omdat ibuprofen de eisprong kan onderdrukken, en voor een vroege miskraam kan zorgen.

Deel Deze Pagina