35 en bang dat het niet meer lukt

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sharlene, Jun 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sharlene

Sharlene Actief lid

Apr 10, 2009
    338
    0
    16
    Hi mijn man en ik zijn voor een tweede aan het proberen maar ik ben bang dat het ons niet meer zal lukken.
    Ik ben 35 en en hij wordt 39 in oktober. Volgens veel artikelen op internet zijn we "oud" en dat onze kansen niet meer zo groot zijn, heb ik gelezen.
    En daarbij was ik vrij snel met voor het eerst ongesteld worden( 9 jaar oud). Ik ben bang dat mijn eitjes dan allemaal op zijn :(

Maar ik voel wel elke maand wel mijn eiersprong. Het doet dan van een paar uurtjes pijn tot een dag pijn. Soms tot een paar dagen.

Zit iemand in zo'n dergelijk situatie of heeft iemand suggeties?

We willen allebei heel graag een tweede en we hope dat het ook zal gebeuren :D

2. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Mijn zus was vorig jaar met haar miskraam 34 jaar en binnen 4 maanden zwanger. Na haar miskraam had zij een cyste op haar eierstok en toen die weg was, was ze binnen 3 maanden weer zwanger, op haar 35e en is nu 24.3 weken. Als ik het goed heb, was zij sinds haar 11e ongesteld. Een collega van me is ook 35 en is ook zwanger, duurde wel iets langer, geloof een jaar ongeveer. En mijn nicht is geloof ik 38 nu en was binnen 2 maanden zwanger, terwijl ze over de 1e 4 jaar heeft gedaan. Van hun weet ik alleen niet hoe oud ze waren bij hun 1e ongesteldheid, maar ik denk dat dat geen invloed heeft!

Succes, hopelijk ben je snel zwanger!

3. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Rond de 35 jaar is het lastiger om zwanger te worden. Maar er zijn veel mensen die zwanger worden op die leeftijd. Mannen zijn langer vruchtbaar dan vrouwen (maar de kwaliteit van het sperma gaat wel achteruit).

Volgens mij mag je vanaf een leeftijd van 35 al na een half jaar proberen naar het ziekenhuis om te kijken of alles goed is met jouw eitjes ect.

Je moet het gewoon proberen, als je bang ben dat het niet meer gaat lukken dan lukt het vaak ook niet.
    Probeer positief te blijven. Andere krijg je later spijt dat je het nooit geprobeerd hebt.

4. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik was 39 toen ik na 9 miskramen zwanger werd van mijn 2e. Ik ben nu 40 en zwanger van mijn 3e. Ik moet er wel bij zeggen dat ik prena fem, tarwekiemolie en vh kv een combi pil calsium/magnesium/zink slik.

Ik heb nog maar 1 eierstok, mijn kans op nog een kindje is nog lager dan bij iemand met 2 eierstokken.

Mocht je het niet vertrouwen laat je eierstokken nakijken op cystes. Bloed prikken om te kijken of je wel n eisprong hebt.

Heel veel succes ermee.

5. Sharlene

Sharlene Actief lid

Apr 10, 2009
    338
    0
    16
    Bedankt allemaal.

Het geef me wel wel een goed gevoel om jullie reacties te lezen. Maar het blijf toch een gevoel van dat er misschien iets mis is.

Als ik eerlijk moet zijn ben ik bang om een onderzoek te laten doen. De reden is om een antwoord te krijgen waar ik niet zit op te wachten.
    Maar aan de andere kant dan weet ik ook zeker wat ik aan toe ben.

Hoopelijk zal het toch nog gebeuren. We zijn nu pas op de 2de ronden aan het proberen.

Nogmaals bedankt voor de reacties :)

6. Anjou

Anjou Niet meer actief

Niet teveel aan denken!! 36 toen ik de eerste keer zwanger raakte in ronde 3. Werd een miskraam. Daarna gelijk zwanger. Dat wondertje slaapt nu boven in zijn bed. Nu 39 en de tweede ronde zwanger van de tweede. Morgen eerste echo! Dus het kan nog gewoon. Natuurlijk is de kans wat kleiner over het algemeen en de miskraam kans wat groter maar het kan dus ook soms zomaar snel gaan. Probeer er niet teveel aan te denken maar genieten van je keuze en de tijd die komt.

Ik heb wel ovulatietesten gedaan deze keer. Had mezelf een jaar de kans gegeven en die kansen wilde ik wel optimaal benutten.

7. mar77

mar77 Bekend lid

Oct 10, 2010
    534
    129
    43
    Ik ben ook bijna 37 en we zijn aan het proberen voor een 2e kindje. je angsten zijn herkenbaar. Maar gelukkig lezen we heel veel berichten hier dat het wel lukt! Dus daar houd ik me ook aan vast.
    Mijn man is overtuigt dat het goed gaat komen en ook ik blijf positief.
    Wel gebruik ik ovulatietesten om mezelf wat houvast te geven.

Kom anders hier mee kletsen,
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/500347-39-gaan-voor-tweede-spannend-11.html#post17183221
    Dit is een klein groepje met vrouwen die niet meer de jongste zijn hier.

8. Sharlene

Sharlene Actief lid

Apr 10, 2009
    338
    0
    16
    @Anjou en @Mar77 bedankt voor het delen van jullie verhaal.
    Het geef me meer moed en het neemt de stress een beetje weg.

En inderdaad ik lees ook heel veel succes verhalen van vrouwen boven de 35 en die geven ook moed. Mijn is best wel positief dat het wel zal lukken.

Het is en blijft een beetje eng en hopen dat het zal gebeuren.

9. sanea

sanea Lid

Sep 27, 2008
    48
    0
    0
    Hier 36 en bezig voor 4de kindje. 2de ronde en nu op het wachtbankje.

10. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Ik ben op mijn 37ste per ongeluk zwanger geraakt van één keer voor het zingen de kerk uit ;)....probleemloze zwangerschap gehad en dito bevalling.
    Op mijn 41ste was ik in de eerste ronde zwanger, helaas een ma geworden...
    Dus leeftijd zegt niet altijd alles over het wel of makkelijk zwanger worden..
    Niet te negatief denken en er gewoon voor gaan, succes!

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het valt echt allemaal wel mee hoor.... hier ook een "oude" moeder met een nog "oudere" vader. En drie maal vlot zwanger (4e, 4e, 1e ronde)
    Ik was 35 toen ik zwanger raakte van de oudste en mn vriend 45.

12. Sharlene

Sharlene Actief lid

Apr 10, 2009
    338
    0
    16
    Ik zit meer met dat ik heel jong ongesteld ben geworden(9 jaar ) en dat mijn eitjes op zijn.
    Maar ik weet het dat ik niet kan opgeven en positief blijven. En vooral blijven klussen totdat het lukt :)

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    Ik snap je onzekerheid, daarom mijn verhaal.
    Ik was net 2 maand 11 toen ik begon te menstrueren. Eetproblemen gehad waardoor de menstruatie een tijd weg bleef. Toen ik 23 was leerde ik mijn partner kennen en na 13 maanden zwanger vd eerste.
    Helaas overleden en al snel wilden voor een brusje gaan. Omdat t bij de eerste zo lang duurde was ik 3 maanden na de geboorte gestot met de pil en 3 maanden later was ik zwanger. Na ruim een jaar wilden we gaan voor een brusje. Ook die duurde weer een jaar. Nu ben ik 34 en mijn 44 en we wilden toch graag nog 1 x een beebje er bij voor de jongens.
    Ik ben in juni 2013 gestopt met de pil en deed in okt een positieve test.
    Helaas is dat misgegaan en ben ik in dec gecureteerd. In febr had ik al weer een positieve test en ben nu 19 w zwanger. Dus het kan echt. Ik had moeite met de eisrong er was bij de derde toen ook pco vast gesteld door de gyn en door tempen. en toch ben ik nu heel snel zwanger geworden.

Share This Page