Voetreflexmassage om weeën op te wekken

Discussie in 'De bevalling' gestart door Frummels, 6 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik krijg morgen een voetreflexmassage aan huis en ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen. Hoe vonden jullie het? Wat voelden jullie daarna? Kwam de bevalling op gang of niet?
     
  2. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ik ben ook benieuwd!
     
  3. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Ik heb zelf geen ervaring met het ontvangen er van, maar ik ben wel voetreflexologie aan het bestuderen en ook af en toe al aan het toepassen op oefenpersonen en mijzelf.
    Met voetreflexmassage stimuleer je bepaalde organen (afhankelijk van waar je masseert) om in balans te komen.
    Dat wil zeggen dat overactieve organen gestimuleerd worden tot rust te komen, en organen die geactiveerd mogen worden, geactiveerd kunnen worden.
    Het kan dus zeker wel heel effectief zijn wanneer dat punt op de voet behandeld wordt dat in verband staat met de baarmoeder!
     
  4. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Hoe is deze bij jou uiteindelijk bevallen? Heeft het iets opgewekt? Ik ga morgen..
     
    Frummels vindt dit leuk.
  5. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Lastig te zeggen!
    Woensdag: Voetreflexmassage
    Donderdag: hele dag harde buiken
    Vrijdag: ik word wakker met weeën maar duren minder dan halve minuut. Ik heb hele dag bloedverlies, verloskundige doet onderzoek: 2/3 cm ontsluiting. Weeën stoppen weer
    Zaterdagochtend 04.00 starten de weeën en die zetten door, iets na half 11 's ochtends wordt mijn zoontje geboren.

    dus ik ben 2,5e dag na mijn voetreflexmassage bevallen, er was meer actie in mijn lijf sinds de massage, maar zette niet direct door, plus dat ik al 40+ weken was…

    Er komt bij ons geen volgende keer maar ik zou het wel weer opnieuw doen omdat her wel goed voelde én de massage echt heerlijk was (het voetreflex drukpunten druk vond ik wel intens maar niet ondraaglijk ofzo).

    ik ben benieuwd naar jouw ervaring en wanneer je bevalling op gang komt!
     
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Als je t maar lang genoeg doet, komt die baby vanzelf een keer :p
     

Deel Deze Pagina