Voetreflexologie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kel, 18 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kel

Kel Lid

4 aug 2006
    50
    0
    0
    Hallo dames,

Ben sinds eind januari 2006 gestopt met de pil en heb een zeer onregelmatige en lange cyclus (vandaag weer dag 53)
    Daarom ben ik nu sinds vorige week in behandeling bij een voetreflexologe.
    Mijn vraag is of jullie hier soms ervaringen mee hebben en of het echt helpt.. hoop echt dat mijn cyclus eindelijk wat normaler zal worden, zodat ik niet te lang meer moet wachten op een zwangerschap.

Groetjes,
    Kel

2. MissV

MissV Actief lid

14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Hoi,

Ik heb een wonderlijke ervaring met voetreflex. Misschien toeval, misschien niet.

Wij waren al 8 maanden "bezig" en ik zat in ronde 9. Op een dag kreeg ik een voetreflexbehandeling bij mijn pedicure, gewoon omdat ik het lekker vind. In die 8 maanden daarvoor heb ik geen behandeling gehad. Op een gegeven moment was ze bovenop m'n voet aan het drukken en ik vroeg wat daar zit. Ze zegt: Daar zitten je eileiders. Oh, dacht ik nog, stimuleer die maar flink!

Twee dagen later had ik m'n eisprong en die ronde ben ik zwanger geraakt!

Helaas is dat een miskraam geworden. Meteen daarna ben ik weer zwanger geraakt, helaas weer een miskraam. Nu ben ik weer zwanger en het was weer meteen raak!

Misschien toeval, maar het zou kunnen zijn dat ze door het stimuleren van de eileider-plek iets heeft vrijgemaakt dat verstopt zat.

Ik vind het in ieder geval wonderlijk dat ik eerst 8 maanden niet zwanger werd en nu is iedere poging raak!

Ik hoop heel erg voor je dat je er baat bij hebt! Veel succes!

3. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Dit wil ook laten doen .

Ally

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Jeetje! Kun je dat ook zelf/ bij jezelf doen? ;)

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik had in de ronde dat ik zwanger ben geworden ook een voetreflexmassage gehad (kan natuurlijk ook toeval zijn hoor dat ik zwanger ben geworden)
    Je moet wel zeggen dat je een zwangerschapswens hebt hoor, want als je mogelijk al zwanger kunt zijn (dus na je ei) moeten ze er rekening mee houden.

6. Liesje25

Liesje25 Actief lid

26 apr 2006
    125
    0
    0
    secretaresse
    belgië
    Hoi Kel

Weet je wat ook helpt? Accupunctuur!
    Ik ken een kinesist die accupunctuur geeft aan dames die wensen zwanger te worden.. 90% van haar cliënteel is binnen de 3 maanden zwanger!
    Echt waar!

Ikzelf zou dit graag ook volgen als ik tegen volgend jaar februari nog niet zwanger ben...

groetjes

7. Kel

Kel Lid

4 aug 2006
    50
    0
    0
    Toch blijkbaar enkele goede ervaringen mee.. nu maar hopen dat het bij mij ook gaat lukken

@ MissV: Proficiat met je zwangerschap, spijtig van de voorgaande miskramen nu zit het blijkbaar toch goed. Lijkt mij heel toevallig na verschillende keren direkt raak en eerste 8maand geen resultaat. Veel succes met je zwangerschap

@marsab: je kan het ook toepassen op je handen, maar naar het schijnt beter resultaat op de voeten. En bij jezelf aan de voeten lijkt mij toch iets te moeilijk...

@Nemo: ze is op de hoogte van mijn kinderwens en ook van de rommelige cyclus dus daar gaat ze extra op werken. Hopelijk heeft het resultaat want echt goedkoop is het ook niet.

@liesje25: lijkt mij ook wel iets interessant.. hopelijk wordt je snel zwanger!

Groetjes,
    Kel

8. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Word wel nieuwsgierig naar die voetreflexmassage.
    Want een tante van me is pedicure en doet ook die voetreflexmassage.
    Dus zal het de volgende keer zeker vragen! ;)

Kan ik wel gebruiken.

9. Kel

Kel Lid

4 aug 2006
    50
    0
    0
    Ja corina zo te zien is ook jouw cyclus rare stappen aan het nemen.. en ook al een tijdje bezig?
    Ik ben sinds eind januari bezig maar heb uiteindelijk maar 6 keer de kans gehad om te proberen door die stomme lange cyclus.. en dan nog heb hier al veel gelezen over het niet hebben van een eisprong bij een lange cyclus. Misschien helpt die voetreflexologie .. zal het jullie zeker laten weten

Liefs,
    Kel

10. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Ik heb zelf aardig wat ervaring bij een voetreflexmassage maar bij mij hielp het niet echt om m'n cyclus op gang te brengen.
    Hoewel, toen ik geweest was duurde het nog maar 2 wkn voor ik ongi was. Had natuurlijk ook veel langer kunnen duren.
    Het is wel altijd erg ontspannend en ik denk dat dat voor een groot gedeelte ook mee werkt. ;)
    Sinds wij een trouwens bezig zijn met "klussen" zorgt ze er wel voor dat ze m'n baarmoeder niet meer masseerd. het kan namelijk het vruchtje afdrijven...
    Voor iedereen die gaat, wel even melden dus dat je een kinderwens hebt!
    Dikke knuf daantje

11. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ik geloofde ook nooit zo in die dingen, het is toch wat zweverig. Tot ik tijdens mijn zwangerschap zo''n last kreeg van bekkeninstabiliteit... ik dacht ook: ach lekker ontspannend en geloof het of niet, na die massage, waren mijn bekkenklachten voor 3 weken verdwenen, daarna kwamen ze wel terug maar in veeeel mindere mate! Dus altijd het proberen waard zou ik zo zeggen en succes meiden met zwanger zijn/worden!

xxx

Deel Deze Pagina