Wokrestaurant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door amy1981, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Ik zit even met een vraagje. Vanavond nemen mijn ouders ons gezellig mee uit eten naar een wokrestaurant. Wij willen pas over 2 weken (als we de echo gehad hebben) onze ouders verrassen met de mededeling dat we zwanger zijn. Ik vind wokken bij een wokrestaurant echt heerlijk, maar toch spookte de vraag in mijn hoofd: kan dat als je zwanger bent? Wat kan/mag je dan wel eten? Mag je ook nasi/rijst nemen of is dat kwetsbaar voedsel nu?
    Rare vragen misschien, maar ben erg voorzichtig nu ik zwanger ben:p

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.829
    2.682
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je kunt gewoon wokken hoor vanavond, ik zou niet weten waarom niet. En wat zou er onveilig kunnen zijn aan rijst/nasi?
    Kijk even op de site van het Voedingscentrum en print de info. Dan hoef je nooit meer te twijfelen. Veel plezier vanavond en eet smakelijk.

3. Patty01

Patty01 Actief lid

5 jun 2012
    205
    2
    18
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Volgens mij is bij lopend buffet de regel: wat je koud moet eten, moet ook koud zijn (zoals sla) en wat je warm moet eten, moet ook echt warm zijn (zoals de nasi in die bakken, met die lampen erboven). Maar de dingen die je echt gaat wokken, die zijn uiteraard wel goed op temperatuur. Dus mijn advies: laat een grote portie daar ter plekke wokken, en neem er een klein beetje rijst ofzo bij. Ikzelf zou de sla even laten liggen...

4. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Warme dingen zijn over het algemeen ok. Wokken is dus een prima idee.
    Koude salades ed, eet ik over het algemeen niet op restaurant tijdens mijn zwangerschap. Je weet nooit of ze (goed) gewassen zijn.

5. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    zolang je maar van de sushi afblijft is er geen enkel probleem ,in china en japan leven ze op wok-gerechten en met hoevelen zijn die niet?

6. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Ook sushi kan je eten alleen niet die met zalm of tonijn.
    Groot misverstand dat alle sushi rauw is... de gebruikte garnalen bijvoorbeeld zijn nooit rauw (die kan niemand rauw eten) maar ook "krab" is gemaakt van gekookte vis (surimi)
    Daarnaast is er genoeg vega sushi te krijgen... versheid blijft belangrijk maar geen groter gevaar dan sla bjvoorbeeld.

7. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Lekker genieten van de gewokte dingen en ik persoonlijk zou de sla laten staan, niet zozeer omdat je niet weet of hij wel goed koud is, maar meer omdat je niet weet of hij goed gewassen is. (toxoplasma). Dat doe ik overigs met alle rauwkost in restaurants!

De nasi kun je wel eten. De sushi ook, al zal de sushi bij een Japans/Sushi restaurant verser zijn dan bij een wokrestaurant. Daar eet ik wel gerookte zalm en ook rauwe tonijn (rauwe vis mag, mits het vers is), dus voor vanavond zou ik dan de sushi alleen de gare dingen (met omelet, met surimi (witvis met krabsmaak), met garnaal) lekker opeten.
    Oh ja, en let erop dat je vlees goed gaar gewokt wordt!

8. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Bedankt allemaal meiden! Ik ben gerustgesteld!
    Normaal denk ik hier werkelijk helemaal niet over na, maar het lijken de hormonen wel te zijn hahaha...
    We zullen lekker gaan genieten vanavond!:p

9. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ook zou ik even opletten als je graag ossenhaas wokt.. deze is vaak ook 'medium'. Ik heb iedere keer (naja iedere.. de 2 keer dat ik de afgelopen weken heb gewokt :) ) gevraagd of ze het willen door bakken.. just to be sure :)

10. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Als je goede verse sushi hebt mag je die gewoon eten :D .

11. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    nochtans kan je bij ons in belgie in de grote sterren restaurants levende garnalen eten

12. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    We zijn gezellig een weekendje weg geweest en hebben heerlijk gewokt! Bedankt voor de reakties allemaal. Het heeft me erg goed gesmaakt hihi.

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Lekker zeg wok, ik had laast nog een bakje wok besteld met To fu met pepper en salt en groentes + rijst... hmmmmm zo lekker

Deel Deze Pagina