Goed doel babyspullen...?

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Wie kan mij helpen. Wij weten nog niet of ons gezinnetje compleet is, maar we hebben wel een hoop spullen die we in elk geval niet voor een derde weer gebruiken. Het gaat om een hoop meiden en jongens kleertjes, niet kapot of mega gebruikt, maar ook niet meer nieuw (enkele dingen zijn gewoon niet mijn smaak en wel als nieuw).
    Ook wat lakentjes, kraampakketartikelen etc. Alles in 3 dozen (dus geen PB's graag voor losse artikelen, dozen zitten dicht en blijven dicht:p), ik wil er alleen vanaf.

Weet iemand een goed doel (geen ongewenst zwanger kennisje, maar een echt goed doel waar het meerdere kinderen in 1 keer treft, gezien de hoeveelheid jongens én meiden kleding), die ik hier blij mee zou kunnen maken?! Regio Arnhem/ Nijmegen.

Ik had alles uitgezocht voor een goed doel (zal de naam niet noemen), maar zij laten niks meer horen om een afspraak te maken om het op te halen... vandaar een zoektocht naar een ander doel, het staat heel erg in de weg!.... tips?!?!!?

2. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
  3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Marktplaats, hier in het gratis deel , goudgoed zak.
    voedselbank ziekenhuis. ronaldmachdonaldhuis.

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.279
    2.037
    113
  5. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn moeder (die veel spullen in huis had voor m'n neefje) heeft laatst allerlei dingen gegeven aan asielzoekers die een zoontje hebben kregen.
    Er zijn denk ik genoeg mensen hier die weinig geld hebben om dingen aan te schaffen.

Ik vind overigens dat je nogal neerbuigend praat over 'een ongewenst zwanger kennisje'. Net alsof zo'n persoon (vooral wanneer ze niet veel geld heeft) niet goed genoeg is om geholpen te worden met babyspullen, omdat het toch maar haar eigen schuld is... Ik vind het juist moedig in zo'n geval dat iemand ervoor kiest haar kindje te houden! Misschien dat je het niet zo bedoelt en je woorden wat ongelukkig hebt gekozen.

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Eens kwam bij mij ook zo over.

7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Bedankt voor de reacties.

Beetje rare woordkeuze misschien, maar wil dat het graag in zijn geheel weer gebruikt kan worden en niet wat kleertjes uitgehaald worden en de rest (omdat je bijv een jongetje al simpelweg niet in meiden kleren laat lopen) alsnog in de prullenbak beland.

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    op de hoek alles of niets regio Nijmegen/Arnhem facebook zijn een stel vrijwilligers die van alles verloten onder mensen die weinig hebben en dit soort kleding goed kunnen gebruiken.( wordt vaak van alles gevraagd voor baby's en kinderen)
    https://www.facebook.com/groups/328801280591574/

misschien kun je de beheerders mailen of zij intresse hebben?

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.516
    10.415
    113
    Er zijn ook kinder kringloopwinkels en die zijn speciaal voor mensen die een klein budget hebben.
    Heb er 1 gevonden Home er staat dat ze het ook komen halen.

10. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Bso abeltje, in Nijmegen heeft a.s. Vrijdagmiddag een kinderkledingbeurs waarvan de opbrengst naar het Ronald Mac Donald huis Nijmegen
    Misschien een idee?

11. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    -ziekenhuizen in de buurt
    -verloskundige praktijken kan je ook alles aan geven, zij kunnen het dan aan minder bedeelde moeders uit je buurt geven
    Ik heb beiden gedaan met onze spullen en kleding (wel eerst gebeld of het kon in dat ziekenhuis en die praktijk)
    Wat super dat je aan zoiets denkt!

12. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik breng donderdaf wat spullen naar een tienermoeder in de opvang, via een contact op facebook.

waar in gelderland woon je?

Deel Deze Pagina