zindelijkheid, plassen gaat goed! Poepen is een probleem?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MoesCH, Mar 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    Hey dames,

Ik hoop hier wat tips van jullie te krijgen!

Wij zijn sinds enkele dagen begonnen met zindelijkheidstraining omdat mijn zoontje zelf aangaf als ie moest poepen of plassen.

Plassen gaat hartstikke goed op het potje en hij heeft maar 2x een ongelukje gehad..
    alleen het poepen is een probleem, hij heeft nu al 3 dagen niet gepoept en wilt t ook niet in de pamper doen...
    weet me ff geen raad hiermee... hij zal nu vast harde ontlasting hebben en helemaal niet durven te poepen.. maar in de luier wilt hij dus ook niet!

2. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, mijn verhaal is niet helemaal hetzelfde maar wel een beetje. Hier een meisje met regelmatig verstoppingen en moeilijke ontlasting, had ze als baby al. Ze is nu 3/4 jaar zindelijk, maar poepte erg weinig. Op een gegeven moment zat ze zo verstopt dat het er dun langs kwam.
    Zij plast dus op de wc en durft daar niet te poepen. We hebben afgesproken dat ze op het potje mag om te poepen. Dat gaat nu een tijdje goed, we zitten ook in een tijdelijke woning tussen 2 huizen in. Wanneer we in ons nieuwe huis zitten en weer op orde zijn gaan we proberen op de wc te poepen.

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    dank voor je reactie..
    pff echt een dillemma hoor... want hij poept dus ook niet meer als ik hem de luier om doe..
    ik denk dat ik hem een bisacodyl zetpilletje zal geven en dan kijken hoe t daarna weer gaat...

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    - In de bieb zijn veel boekjes te vinden.
    - Misschien samen met de knuffel of met jou laten poepen?
    - Soms helpt het om hem wat privecy te geven of juist dicht in de buurt te zijn
    - Heb je al uitgelegd waar poep vandaan komt en waarom we poepen?
    - rondje kinderboerderij om poep te kijken (en benoemen opa, oma,etc. poepen ook) het is heel gewoon
    - luier in het potje leggen
    - bij nood een luier geven en even laten uitrusten (boekje lezen) in bed. Hij heeft dan een rustig moment en misschien helpt dat?
    - Belonen met stickers
    - niet te hard pushen of teveel vragen 'moet je poepen' (werkte hier heel averechts)

succes! Het is niet gek hoor, plassen gaat volgens mij vaak beter dan poepen in het begin

5. happymama

happymama Niet meer actief

hoor dit heel vaak , ik zou t niet pushen . miss kun je cb vragen wat je t beste kan doen

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    ja we benoemen het ook en zetten zn knuffel ook op het potje..
    ik vraag m ook niet of ie moet poepen. als hij een plasje moet doen geeft ie t zelf aan en doet zn broek zelf ook uit..
    hij gaf eerst ook aan als ie moest poepen , nu niet meer.. heb m de luier om gedaan zodat ie daar in kan poepen maar dan doet ie t ook niet..

samen naar het toilet heeft ook niet geholpen.. verhaaltje vertellen ook niet.. filmpje gekeken ook niet..

heb nu de ha gebeld en ga m een bisacodyl zetpil geven zodat ie in ieder geval gepoept heeft.. nu al dag 5... t gekke is hij klaagt niet eens over buikpijn of dat ie moet poepen ofzo.

Share This Page