Hoe doen jullie dit? Onze oudste gaat na de zomervakantie naar school, 8.30-12.00 /13.15-15.15 De jongste slaapt precies tussen het haal en breng moment tussen de middag. Ik vindt het zielig als zij dan maar kort kan slapen vanwege de schooltijden en zo niet aan dr slaapje komt. De school is op 5 minuten fietsen. Haar thuis laten zou kunnen, maar weet niet of ik dit wel kan. De oudste laten overblijven vindt ik ook sneu omdat ik gewoon thuis ben en ik het fijn voor haar vindt dat ze even thuis kan zijn.. Wat doen jullie? Of zouden jullie doen? Bedankt alvast!
tja dan is de keuze of slaapje verplaatsen naar 13.30 of 2 korte slaapjes of overblijf. meestal zie ik dat lange slaapje verplaatst word naar 13.30 en om 10.00 ofzo kort slaapje of je moet een buurvrouw hebben die een aantal keer per week op wil passen met babyfoon
Voor mij was het absoluut geen optie om de jongste thuis te laten terwijl ik de oudste bracht of haalde, ik plande het slapen dus zoveel mogelijk onder schooltijd (hier wel continurooster, maar de jongste sliep normaal om 14.00u echt nog) of ik liet de jongste in de kinderwagen slapen. Je zou de oudste misschien ook nog twee dagen over kunnen laten blijven, zodat de jongste in ieder geval twee keer (of eigenlijk vier keer, met het weekend erbij en misschien wel vijf keer, met de woensdagmiddag) per week goed kan slapen.
als het echt zo dichtbij is - zou ik vragen of de buuf de babyfoon wil nemen - misschien is een keer overblijven ook een optie? En mogelijk kun je vrij snel iets regelen met een andere moeder die heel dichtbij woont en jouw kindje thuis kan brengen? Of dat je het deels regelt en jouw kindje 1x bij iemand anders eet smiddags en jij een andere middag het kindje van diegene opvangt?
Super lastig. Ik had het geluk dat de babyfoon tot in de klas reikte...en ik ook maar een paar minuten van school woon ( fiets nog geen minuut) Ik zou het slaapje verplaatsen van 13.15 tot .... Overblijven is op zich niet erg....maar als je thuis bent zou ik dat ook niet doen.
Ik liet de jongste slapen van 13:30 tot 15:00. Hoefde hier maar 2 dagen. Op maandag en vrijdag ging ze naar het kdv, op woensdagmiddag is er geen school. Dus de dinsdag en donderdag kortere slaapjes. Als je altijd thuis bent zijn het maar 3 dagen (hier ook vrijdagmiddag vrij tenminste) , en als je de oudste een keer laat overblijven maar 2.
Kindje alleen laten en de oudste ophalen zou voor mij geen optie zijn geweest. Zou ik echt niet willen. Ik zou of mijn kind over laten blijven of het slaapje verplaatsen. Hier sliep Julia nadat ik emma s middags op school had gebracht en dan tot 3 uur (dus van half 2 tot 3 ongeveer). Ze sliep soms nog, maar het was niet anders. Julia heeft trouwens niet lang geslapen s middags.
Omdat het dubbel plaatsen van onderwerpen niet is toegestaan doen we deze dicht. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl