Thanks meiden, jullie unanieme reacties stellen me wel gerust. Ik las dat er nu ook een "waarschuwingsregister" bestaat waarin zorginstanties melding kunnen maken als een werknemer grove overtredingen begaat binnen de instelling, om te voorkomen dat zo iemand van baan naar baan hopt en steeds hetzelfde uitvreet. Dat dat wel iets is wat werkgevers kunnen inzien? Ik snap inderdaad ook wel de reden van het VOG. Je werkt tenslotte vaak met kwetsbare zorgvragers die in een zekere afhankelijkheidspositie zitten. Met een beetje geluk hoeft het al niet eens meer, kreeg vandaag een mail van de praktijk waar ze meteen positief waren en waar ik komende week ga meelopen, waarin ze nog eens aangaven dat ze het zien zitten met mij.
Fijn zeg! Al wil niet zeggen dat je geen VOG meer nodig hebt. In mijn beroepsgroep is het verplicht. Ik moest bij mijn huidige baan, nadat ik werd aangenomen, binnen een maand een VOG overleggen.
Ja VOG is vaak gewoon standaard onderdeel van de procedure, en ze verwachten gewoon dat dat wel goed zit! Wel leuk voor je, succes!