hond uitlaten

Discussie in 'De lounge' gestart door gaby1986, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey,

ik heb rond half 9 mijn hond gewassen (kon niet anders en hij MOEST onder de douche vandaar zo laat nog) nu moet ik nog de laatste ronde lopen.. en wil dit eigenlijk nu doen, maar hij is nog niet helemaal droog.. kan ik wel buiten lopen met hem?

liefs Gaby

2. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Geen idee of dat kwaad kan. Kan je zijn haar niet droog-föhnen??

3. gaby1986

ja zou kunnen, als ik een fohn had :D

4. Lijkt me niet dat dat kwaad kan.. Hij zal toch ook wel eens een beetje nat regenen?

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    mm, als het net zulk weer is als hier zou ik het beestje lekker binnen laten. Hier komt het ook wel voor dat als hij gedouched heeft hij net uit moet dan doe ik hem meestal snel achter het huis om te plassen.. Ik vind het zelf ook niet fijn om met nat har naar buiten te gaan..

6. gaby1986

dat is waar...

mmm moeilijk.. ik wacht nog heel even en dan laat ik hem denk ik gewoon uit..

7. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    waarom zou het niet kunnen? Als je in de regen loopt is de hond toch ook nat? En anders maak je er toch een kort rondje van?

8. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Zou hem gewoon uitlaten, heb dit gister ook met m'n franse bull gedaan. Mevrouw had net voordat ik uit wilde gaan ff lekker een vuilniszak geplunderd;)

9. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Mee eens.

Toch als ik onze hond in bad doe laat ik hem ook eerst helemaal opdrogen voor dat ik hem uitlaat.

10. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Ik zou hem gewoon uitlaten hoor. Wij hebben een jack russel (korthaar), dus die van ons is snel droog, maar anders had ik het gewoon gedaan.
    En idd als het regent worden ze ook nat :)

11. gaby1986

ja allemaal waar :) vind t toch zielig haha.. hij is nu al aan t rillen.. en we zitten binnen.. toch ga ik zo gewoon.. maak er idd een wat korter rondje van.. heeft hij toch het gevoel dat die uit is geweest :)
    Bekijk bijlage 70284

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja dat kan echt wel hoor. Als het regent word je hond ook nat. Die van mij springt geregelt het water in met 10 graden, merk nooit veel aan haar of ze het koud heeft. En anders een kort rondje zodat ze even snel kan plassen

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    zolang je geen kleine hond hebt zoals een chihuahua is het geen probleem tenzij het vriest,want kleine hondjes zijn vatbaarder voor kou.
    maar met dit zachte weer is er niets aan de hand.
    trouwens hoe doen die honden die buiten in zee etc. zwemmen dat dan?

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    super lieve foto trouwens

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Van nat regenen worden alleen de boven haren nat. AAls je hem wast word ook de huid zelf nat. Daarbij als je hem wast heb je zojuist hun beschermende vet laagje in de vacht/ op hun huid weg gewassen. En kunnen het dus koud krijgen. Ik zou nog even wachten.

16. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik zou het niet doen, wat draak zegt, met wassen is de ondervacht, dus de huid ook nat en met regenen en zwemmen is dit niet zo..

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    psies

18. gaby1986

ik kon gister niet meer op internet komen..heel raar, maar ik heb tot iets iets over 11 gewacht nog.. en toen was hij bijna droog.. toen ik eenmaal buiten was trilde hij niet eens meer.. hij was te druk met andere dingen, dus heb ook gewoon de grote ronde gelopen :D

19. gaby1986

dank je :D

20. Skye

Skye Niet meer actief

Die van mij springt 's winters gewoon de sloot in, dus zoveel kwaad kan het echt niet als je hond met een beetje natte vacht naar buiten gaat!

Deel Deze Pagina