Vogelgriep

Discussie in 'De lounge' gestart door joella, 15 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland

    whahaha was ik niet van plan ;)
     
  2. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Nou ja, vogelgriep of niet... In ieder geval heel veel succes Jolanda!
     
  3. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Wie heeft er vandaag Oprah gezien? Het ging over de vogelgriep. ik werd er niet echt vrolijk van.
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    ja ik heb oprah ook gezien.
    Wordt je idd niet vrolijk van.
    Maar zit er eens aan te komen, hoeft niet perse vogelgriep te zijn.

    Maja je kan er toch weinig tegen doen.
     
  5. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Helaas ben ik op werk... Waar ging't precies over dan?

    Gr.,
    Pamela
     
  6. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ging over een pandemie die weer zou komen, mogelijk door vogelgriep. Er zullen dan miljoenen mensen dood gaan, straten vol lijken.
    Dat we er niets aan kunnen doen. Dat tijdens vorige pandemie in 1918 mensen met leeftijd tussen 20 en 40 dood gingen ipv kinderen en ouderen, en dat toen 55% van de zwangeren overleed. Dit was ook een virus dat van vogel op mens overging.
    En dat als het nu niet zou komen van de vogelgriep dat er straks wel een ander virus zou komen wat een pandemie zou worden.
    Dat je voedsel moet inslaan.

    Wil je nog meer weten ? :cry:
     
  7. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Hadden ze het dan over Amerika alleen of ook over Europa!
    In Amerika hebben normaal gesproken zo wie zo eerder paniek dan hier.
     
  8. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Gaat over de hele wereld dan.
    En dit lijkt mij niet paniekzaaien. Als zo´n pandemie er echt komt. Dan is het niet zo best !

    Ga maar eens googlen naar: spaanse griep 1918.
    Dit was namenlijk de laatste pandemie
    Ik heb ff een stukje voor je gekopieerd:

    In Nederland stierven binnen enkele maanden 27.000 mensen aan de Spaanse griep. De meeste in de maande oktober (5506), november (16.960) en december (5321) van 1918. Hele gezinnen stierven.
     
  9. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
     
  10. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    We gaan onszelf hier toch niet gek maken he? We zien het toch wel als het zover is, we kunnen er nu toch niks aan doen....

    Ik denk altijd maar zo: Als het moet dan moet het, is het mijn tijd, dan is het mijn tijd.

    Op voorhand paniek zaaien ben ik niet zo van, ik ga ook gewoon heerlijk op vakantie naar Indonesie 1 keer per jaar!

    Marian
     
  11. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik denk dat ze er daar veel meer mee bezig zijn omdat toen met die orkaan in New Orleans het zo'n fiasco is geworden. Dat was dan wel een natuurramp maar niemand was voorbereid terwijl het bij de autoriteiten wel bekend was dat het uit de hand zou lopen allemaal. Dus ze willen nu minder risico's nemen.
     
  12. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    In de jaren 80 is er ook een pandemie geweest alleen in hongkong en die kanten.
    Daar hebben we nooit iets van meegekregen.
    Daarom vindt ik dit ook zo 'grappig' in Amerika zaaien ze nu zoveel paniek dat de mensen dadelijk niet weten wat ze moeten.
    Als het zover komt dan zien we dat dan wel weer.
    Is het geen pandemie dan een oorlog of iets anders.
     
  13. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hmmmm ja dat is waar... maar wat ik zag bij oprah is dat er per jaar maar 300.000.000 vacins gemaakt kunnnen worden, dat betekend dat meer dan de helft van de wereld geen vacin zal hebben, wanneer er een pandemie zal uitbreken...

    die man zelf zei ook: "mischien zal deze vogelgriep niet muteren naar de menselijke dooddoener, en ontstaat er geen pandemie, maar aangezien het virus al is gemuteerd( 91 doden) is deze kans echter wel groot...." Hij zei ook: "dat als het niet nu is, het over een paar jaar is, en dat mensen JUIST de ernst van de zaak niet zien, en mensen er net zo over denken als met SARS, dat het wel weer weg gaat."
    Ik moet zeggen dat ik een absolute realist ben, en super nuchter vooral over dit soort zaken, maar deze volgegriep mij toch enigzins beangstigt.

    Verder is het zo dat je er weinig aan kunt doen. Want wat daar dan wel weer werd besporken was,dat je een rantsoen aan moest leggen voor ong. 5 weken.
    En/of zo'n mondkapje...en medicijnen tegen de gewone griep, DAT vind ik zo'n onzin... Dat heeft toch totaal geen zin? dat is weer die overdrevenheid van de Amerikanen...
     
  14. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    als het echt op een pandemie uit gaat lopen kijgen we vast wel een vaccinatie hoor
    medische wereld is veel verder al dan toendertijd
    ik ga me der niet druk ommaken anders ben je straks een gevangene van je eigen
     
  15. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja dat denkt iedereen dus... dat was gister bij oprah... at er dus maar in een jaar 300.000.000 vaccins gemaakt kunnen worden...

    de wereld telt meer dan 600.000.000 mensen !!!
     
  16. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    En waarom zouden er maar zo "weinig" gemaakt kunnen worden? slaat toch nergens op........ dan maken ze maar meer, zou niet weten waarom dat niet kan. En die injecties worden op meer dan een punt in de wereld gemaakt. In Duitsland zijn alle vogels al ingeent. En ze gaan daar beginnen met de mensen eerdaags.
    Ik ga me er ook zeker niet druk om maken, want het is aldoor nog niet in Nederland en de ophok plicht is al weer versoepelt.
     
  17. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    omdat je Medicijn nodig hebt...( ingredienten) ze kunne het wel maken, maar als je het medicijn niet hebt, kun je het ook niet maken... !!! om dat medicijn te producreren heb je X aantal tijd nodig, en die X aantal tijd houd dus in: per jaar 300.000.000 vaccins, meer kan er niet geproduceert worden... en dat is het Maximum wat is uitgerekend, en in de praktijk zal dit waarschijnlijk nog minder zijn.

    ik denk dat ze ons ook niks kunnen maken, tot er in nabij europa mensenlijke doden vallen, zoals bijv, in duitsland.. dan zal de schirk er wel in zitten.

    ik maak me ook geen zorgen om nu, maar over de toekomst...ik eet dagelijks nog een lekker stukje kip hoor ;)
     
  18. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja ik ook ;) eet er echt geen stuk kip minder door :)
     
  19. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hahaha, nee precies... er zullen echt geen kipjes in de supermarkt komen die ons zullen ziek maken, daar ben ik van overtuigd...!!!
     
  20. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    :(: :(: :(: :(:
    Maar dat heeft dus NIETS te maken met vogelgriep. Van het eten vann die beesten kan je het helemaal niet krijgen eveneens van het eten van eieren bijvoorbeeld. Kijk maar eens bijvoorbeeld op de site www.postbus51.nl
     

Deel Deze Pagina