Vogelgriep

Discussie in 'De lounge' gestart door joella, 15 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    wel als de kip besmet is.... !!

    "Bij intensief contact met zieke vogels kan besmetting van mensen optreden. "
    Bron: www.wva.nl

    alleen is er nog geen bewijs dat de ziekte van mens op mens overdraagbaar is. Wanneer dit het geval is, kan er een pandemie uitbreken. En aangezien er in NL nog geen geval van vogelziekte is, kan je nog gerust kip eten.

    De consumentenbond is niet achterlijk... en zal geen besmet kippenvlees in schappen leggen.

    gr. sarah
     
  2. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Als je op de vorige blz kijkt zie je dat ik een paar dingen heb gecopieerd van een andere site.
    Ten eerste in Nederland is er helemaal (nog) geen vogel griep dus je kan gerust KIP ETEN!!!
    Ten tweede stel dat er wel vogelgriep hier is, kan je nog aldoor KIP ETEN omdat dat gefokte kippen zijn die binnen worden gehouden en niet buiten zijn geweest en dus niet besmet kunnen zijn.
    Ten derde stel dat je wel een besmette kip eet (kan me niet voorstellen maar toch) als je die maar goed gaar klaar maakt kan het dus helemaal geen kwaat!!! het gaat om levende kippen die je kunnen besmetten, geen klaargemaakte kip, dat kan geen kwaat ;)
     

Deel Deze Pagina