Hai Laidies, Mijn zoontje van 5 volgt in de klas het ooievaars nest De hele dag staat daar de TV aan en volgen ze wat de beestjes doen. Echt zo super leuk Ik kan mij herinneren dat er vorig jaar hier op zp ook zo'n topic was waarin in we de torenvalk volgde in zijn weg naar het groot brengen van zijn kindjes dus ik dacht misschien is het leuk om dat dit jaar weer te doen Er zijn dit jaar meerdere nesten te volgen, ook die van de uilen! Erg leuk om te zien. Hierbij de link voor de geïnteresseerde. Ooievaars nest Beleef de Lente Slechtvalk nest Beleef de Lente IJsvogel nest Beleef de Lente Bosuil Beleef de Lente Op deze link vind je alle webcams Beleef de Lente Veel kijk plezier
Je bent me voor deze keer . Manlief en ik wouden de meerdere links in 1 keer er bij zetten . Ik heb nog geen tijd gehad om te doen en te kijken .
Dat is een goeie, ik zal even wat links in de op zetten. Nog niet alle vogels zijn er maar de meeste wel.
Leuk! Ik heb vorige week even met mijn peuter van 3,5 gekeken. Na een minuut zei ze: 'mama ik vind het maar saai, waarom legt de ooievaar nog geen ei?' Ik vertelde dat de vogels in mei een ei leggen. Dochter: 'Waarom leggen vogels een ei in jou?'
Hahah leuk he dan al die vragen Ze snappen hier ook nog niet waarom ze geen ei leggen. Gisteren lag de ooievaar gewoon in zijn nest en toen werden ze helemaal gek die kids Ooooow juf ze gaan een ei leggen ik zie ze poepen hahahah En er was ook nog een kindje die er heilig van overtuigd was dat ze gekookte eitjes leggen hahaha I love de kinder logica
Normaal gesproken doe jij dat altijd, ja! Jij herinnert mij er elk jaar weer trouw aan namelijk, haha
Een merel is bij ons een nest aan het bouwen in een struik in de voortuin, mijn man zei al we moeten een webcam plaatsen . Want zelf erin gaan kijken gaan we maar niet doen (al zal de verleiding groot zijn ) Zouden ze door het milde weer niet eerder eieren gaan leggen?
Speciaal voor shampool : de tuinvogel is er ook. Beleef de Lente weidevogels: Beleef de Lente Spreew: Beleef de Lente koolmees: Beleef de Lente
Ik kan hier stiekem zo van genieten haha Ik kijk ook graag met de kinderen aan wie ik les geef Volgens mij komen de eieren in mei uit en leggen ze ze al iets eerder. Het broeden duurt ook iets van 30 dagen volgens mij. Maar ik kan het zo snel niet op internet vinden..
debaky: Ik heb iets gevonden waar je antwoord bij staat . Na 33 dagen komt het eerste ei uit. Er staan meer leuke vragen en antwoorden , en zeker om van te leren en ook de kids . Ooievaarsnesten.nl - Over de Ooievaar
Er zijn toch geen vogels die al eieren gelegd hebben? Waarom doen de merels hier dan zo hysterisch als er een ekster op de struik zit (waar het nest in zit)? Of zou een ekster dat nest willen inpikken? (Lijkt me nogal klein). Heb de ekster weggejaagd, ik wil van het voorjaar jonge merels in de tuin
Sorry voor de late reactie maar super bedankt voor de link De kleine kerel hier is zo ontzettend happy met die webcams hahaha Iedere dag trouw kijken