Hoe krijgen we dit weg? Hier komt de pijp van het ventilatiekanaal op uit. Als ik op zolder sta hoor ik de jonge vogeltjes piepen.
wachten tot de vogeltjes uitgevlogen zijn, daarna de schoorsteenveger bellen en tenslotte van die 'kapjes' op de pijpen doen, zodat er niks meer in kan.
Ik zou in ieder geval even niet een blokje hout stoken...best zielig en gaat stinken..hihi sorry ben ik flauwe bui... evt laten verwijderen ? maar ik zou lekker de natuur z'n gang laten gaan en tegen t stookseizoen de veger laten komen.
zo hopen dat er niet eentje sterft!! Dat hadden me schoonouders en meuren dat het deed. Of dat er niet eentje naar beneden komt lazeren en bij hun in de woonkamer belande maar verstoten werd door de familie. Ze hadden kraaien en die bleven maar cirkelen rond hun huis. Blijken toch wel trouwe beestjes te zijn.
We hebben geen open haard, dus dat kan niet gelukkig. Indd hopen dat er geen dood gaat....brr De grote vogels vliegen hier veel rond
Echt stookweer is het niet dus ik zou het gewoon zo laten en voor de winter het laten vegen en er een goede kap op laten zetten.
Idd, even aankijken en dan een kap erop laten zetten. Wij hadden begin vorig jaar tot 4x toe een vogel in de houtkachel. Ik denk dta ze een nestje wilde maken en toen door de schoorsteen naar beneden zijn gevallen en dus in de kachel beland... Gelukkig is het een dichte kachel... Moet er niet aan denken dat zo'n beest met roet en al een proefvluchtje door mijn huiskamer maakt... Bleek dat het gaas wat om de kap zat kapot was gegaan en ze daardoor dus naar binnen kwamen. Wij hebben er wat kippengaas omheen gedaan en nu is hij weer dicht... Geen vogels meer, dus! : D