Vandaag liet ik de honden uit en kwam een vrouw tegen uit de buurt. Toen ze zag dat ik het was zei ze heel vrolijk : HOI Ik begroette haar ook en wilde doorlopen. Toen zei ze: ik geniet altijd zo als ik jou en je dochter samen zie!! Dan zie ik echte aandacht! Sta je dan met je rooie blooshoofd hahaha Heb haar netjes bedankt en ze liep door. Krijgen jullie ook wel eens complimentjes op straat van buurtbewoners of zo? Was voor mij een eerste keer maar vond het wel leuk natuurlijk
Ik ben zo iemand die complimenten uit deelt op straat. Sommige mensen schrikken er een beetje van maar veel vaker zie ik dat ik iemand's dag dan helemaal kan maken. Kost niet, levert ZOOOOO veel op! Over mijn kinderen (uiterlijk) krijgen we dagelijks complimenten maar verder niet zoveel.. maar het is ZO leuk als het wel gebeurd. Natuurlijk is het leuk wanneer iemand na 5,5 uur vliegen zegt: 'wat een lieve kindjes' heeft u maar het is nog veel leuker als iemand zegt... 'uw zoon en u zijn één gezicht en duidelijk vier handen op één buik!"
Heb het ook eens gehad toen ik hier door de wijk liep met mijn dochter. Kwam een andere buurtbewoonster met haar hondje voorbij, dus we begroeten elkaar, zegt ze: "Ik vind jou er altijd zo vrolijk uitzien he met die bloem en vrolijke kleurtjes" (had een grote kunstbloem op mijn jas gespeld en een knalroze sjaal). Vond het echt heel lief dat ze dat zei, dat deed me echt goed, maar wist op dat moment echt niet hoe ik moest reageren... Heb haar ook bedankt en liep helemaal bedeesd weg...hahaha... Achteraf bedacht ik me wel 100 dingen die ik zou kunnen hebben gezegd, maarja. Misschien moeten wel allemaal elkaar wat meer complimentjes geven, dan is het ook niet meer zo vreemd...
Heerlijk! Kan er persoonlijk al van genieten als mensen elkaar gewoon groeten op straat. Of zo'n vriendelijke glimlach van iemand krijgen als je elkaar passeert tijdens een wandeling, dat kan mijn dag echt goed maken.
HAHAH, HERKENBAAR Ik heb tegenover mij een oud stel wonen, we zien elkaar zelden. Vorige week had ik een roze jurkje aan en was mijn buik goed zichtbaar, zegt hij ineens ( was plantjes aan t water geven) Wat zie je er lief uit.....ahh,. dan smelt je toch.... Lekker aannemen en vrolijk doorgaan !
Ik geef ook regelmatig complimentjes aan vreemden! Zo leuk om te doen en geeft een ander ook een goed gevoel
Krijg soms op mijn werk van vreemden compilmentjes. (werk als schoonmaakster in een zh) Altijd leuk om te horen maar weet ook nooit zo goed hoe ik moet reageren.
Gister nog, zaten op een verjaardag van een tante van mijn vriend. Kreeg ik ineens te horen: "jij bent nou eens echt vrolijk en mooi zwanger",van 1 van de andere vrouwelijke gasten. De andere aanwezige oudere dames, haakten er meteen instemmend bij in. Wist helemaal niet meer wat ik moest zeggen, heb een bedankje gemompelt met een kop als een boei . Gelukkig zei mijn vriend meteen trots: "dat vind ik nou ook!". Oh en er nog net hard genoeg achteraan: "maar ik vind jouw altijd mooi schatje ". Resultaat een nog rodere kop en een heleboel aaaaaaaaaaaahs van de dames hahahahaha.
ja zoonlief krijgt regelmatig wel aanspraak. Erg leuk! Laatst ook in een fietsenwinkel omdat ik opzoek was naar een nieuwe fiets, maar die verkoopster legde het er zo dik bovenop dat ik het juist een hele vervelende verkooptruc vond. :x Ik ga daar niet meer naar binnen iig.
hier krijgen we ook regelmatig complimentjes over onze zoon. Laatst een oudere vrouw uit de straat die in het plat zei dat 'hij zo'n leuk jonk is en dat het mooi is dat er wat pit in zit'
@glimworm Wij gingen bij een vrij dure schoenenzaak schoenen voor mijn aanstaande halen. Pakschoenen voor zijn werk, dus ze hoefde ons niets te verkopen, we gingen daar toch al schoenen kopen.. Ik kreeg overdreven complimentjes over hoe ontzettend geweldig leuk mijn tasje wel niet was. Mijn aanstaande over hoe ontzettend prachtig de schoenen hem stonden. Kwamen mensen binnen met klein hondje en die vond ze echt zo ontzettend super mega ultra leuk... KOTS!!!
Hier regelmatig complimentjes over de kinderen.. Vooral als we op dinsdag op de markt zijn. Komen vaak dezelfde mensen tegen elke week.. 'Goh, ik vind het zo knap dat je zoontje zo goed luistert op de markt.' Ze vond Elise ook een prachtig mooi meisje
Ik hoor vaak dat mijn dochter zo'n mooi meisje is. En als het mannen zijn, vaak erachteraan 'net zoals de mama'.
ja van de week was ik hardlopen loopt er een man langs en zegt zooo heeey goed bezig!!! moest er wel om lachen hahahha
en krijg vaak te horen dat Amy-Lynn er zo leuk uit ziet vaak door de jongensmoeders van het Kinderdagverblijf. leuk om te horen... vorig jaar zomer hadden we allebei dezelfde jurk aan op vakantie in griekenland savonds op de boulervard hebben we wel heeel veel leuke complimentjes gehad en ahhhs en ooooohs
ik weet niet of het een compliment is of niet maar ik vond van wel ik kreeg vorige week te horen dat ik eruit zie als 19 en toen ik zei dat ik 25 ben en kindje heb waren ze al helemaal verbaasd hahahahhhhhh vond ik wel leuk
Lijkt me toch zeker een compliment Of je er altijd blij mee moet zijn is een tweede.. Paar maanden geleden wilde ik sigaretten halen voor een vriendin. Ze had niet meer en ik zou daar toch op de koffie komen. Hoogzwanger stap ik daar binnen en vroeg om sigaretten. Kreeg gelijk een preek dat zwanger zijn en roken niet samen gaan.. Toen ik wegliep; 'Ze worden steeds jonger he. Wat moet er van dat kind terecht komen.' Ben maar teruggelopen en uitleg gevraagd (was woest) Ze hadden me geschat op een jaar of 16/17.. Fijn. Ben 24 (toen 23) en was zwanger van de tweede
Zo hebben we ook eens zo'n kozijnenboer over de vloer gehad die in 5 minuten wel even kon uitrekenen wat het ons kostte om alles in kunststof te laten vervangen. Collin was toen nog wakker en speelde lief in de huiskamer, tja hij was natuurlijk net het aanknopingspunt om even te vertellen dat we juist die kozijnen nu door hun moesten laten vervangen. Alsof we zelf niet weten wat wel en niet goed voor hem is. We hebben het uiteindelijk afgeblazen, het hele bedrijf werkt op provisie en leveren liever quantiteit dan kwaliteit. sorry meiden, nu maar weer snel ontopic
Ik vond het altijd ZO leuk als ik op straat complimentjes kreeg over mijn zoontje. Vooral toen hij nog klein was en ik nog maar net heel trots met de kinderwagen ging lopen. Ik vond ht zelfs zó leuk dat ik het zelf nu ook gewoon doe. Ik denk nl altijd al 'ah wat een lieffie' als ik zo'n lief pasgeboren kindje zie maar nu zég ik het ook gewoon tegen de moeder.