bad kapot, verzekering?

Discussion in 'De lounge' started by Krokus, Oct 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Hallo,

Ik heb net ontdekt dat er een scheurtje in ons bad zit, hierdoor gaat er water doorheen en ik merkte al dat de muur erachter, dus te zien op de overloop nat wordt en stukwerk los laat. Waarschijnlijk is de scheur er gekomen doordat de badplank die we hebben voor mijn man, een aantal keer hard in bad is gevallen. Kan ik dit nu opgeven aan de verzekering?

Groetjes,

Krokus

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    oh ja, ik geloof dat we de meest uitgebreide inboedelverzekering hebben, ik kan alleen via google niet vinden of schade aangericht door jezelf wordt vergoed.

3. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ligt een beetje aan het verzekeringspakket dat je hebt. Ik zou je verzekering even bellen om het na te vragen.
    Wij hebben onlangs zoiets gehad en hebben alles vergoed gekregen.

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb het via de Aegon en het meest uitgebreide. Van de zomer was de beschermrand van de trampoline kapot door de hagel en dat heb ik gewoon vergoed gekregen. Maar dat had ik niet zelf gedaan, was storm, hagel schade. Dat bad is wel door toedoen van ons zelf kapot gegaan, daarom twijfel ik. en ik kan nu niet bellen, pas maandag en daar irriteer ik me aan. Ben kei kwaad nu, weet dat dat geen zin heeft maar ja.

5. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    het lijkt me sterk. anders zou je alles wat je zelf sloopt kunnen opgeven bij de verzekering. Kan me niet voorstellen dat het zo werkt

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nou en toch is het zo! ;) Bij ons is dat iig meeverzekerd.

Dus laat ik mn gloedjenieuwe tv vallen? wordt gewoon vergoed. telefoon in de wasmachine? ook.

Dus het zou kunnen dat dit allemaal vergoed wordt, zowel het bad als de waterschade erdoor.

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

eagon vergoed dat! Wij zitten er ook bij als onze lamp van het plafond valt op de tafel en ze zijn alle twee kapot krijgen we alletwee vergoed.
    Laat ik mijn gsm in de wc vallen krijg ik hem ook vergoed en zo kan ik nog wel even door gaan.
    Eagon is echt een super verzekering en niet duur

8. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hmm ok, dan heb ik dus goede hoop. Maandag komt de badendokter om in ieder geval tijdelijk de scheur te dichten. Bel dan ook meteen naar de verzekering.

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ehm,,,,, telefoon in de wasmachine word echt niet vergoed dus... zo ook niet je bril waar je op gaat zitten op de bank...

schade word alleen vergoed als het een echt ongeluk is... telefoon in de wasmachine is gewoon onoplettendheid /nalatigheid en een bril hoort bijvoorbeeld niet op de bank te worden neergelegd...

heb ook zo,n super uitgebreide verzekering maar daar werd toch vantevoren heeeeeeel duidelijk bijverteld dat het zeker niet voor alle situaties geld.

maar iets uit je handen laten vallen is volgens mij echt een ongeluk, volgens mij zien ze dat niet als "voorkombaar"dus je kan het allicht proberen

gr Jose

10. mila2008

mila2008 Bekend lid

Jun 12, 2009
    628
    0
    0
    tja mijn badwater liep de woonkamer in via het plafon,door slechte afvoer die was losgeschoten. alle schade werd vergoed

11. zustertje

mijn gsm is in de wc gevallen uit een zak en die heb ik netjes vergoed gekregen hoor.

12. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna

Ik heb er bij mijn verzekering zelfs nog specefiek naar gevraagd! of t ook zou gelden als ik bijv. per ongeluk mn telefoon in de wasmachine zou doen (wel s gebeurd, gelukkig deed ie t nog) en dat wordt bij ons dus gewoon vergoed hoor..

Ik denk dat dat er echt aan ligt bij wie en welke verzekering je hebt.

13. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    hier ook lekkage door kapotte douche gehad.. werd niet vergoed.. ik woon gehuurd en moest het maar met woningbouw regelen.. en die deden dus ook nix.
    alleen als ik waterlekkage had gehad in badkamer en wasmachine bv zou schade hebben opgelopen.. dat werd wel vergoed.

over eigen schuld vergoeden: sommige maatschappijen hebben dat wel gedekt.. alleen staat vaak wel in kleine lettertjes dat je maar 1 keer per jaar kan declareren.

14. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    bij ons is er geen lekkage ofzo, er zit in ons bad een scheurtje doordat de badplank erop gevallen is. ik hoop dat ze het vergoeden.

15. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

Dec 14, 2008
    1,227
    0
    0
    En je muur is nat en je stucwerk laat los....

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ja dat klopt, maar dat komt omdat wij de badplank hebben laten vallen in het bad. Ik twijfel dus omdat we het zelf hebben kapot gemaakt zeg maar.

17. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    nou ik heb vandaag gebeld naar de verzekering en ik moet een offerte op laten maken wat het zou gaan kosten om het bad te vervangen. Ik krijg het dan gewoon vergoed. Blijkbaar hadden we een erg uitgebreide verzekering bij de Aegon.

Ik weer helemaal blij.

18. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hum.... wat heb ik dan voor stomme verzekering ( fortis )

gr Jose

19. zustertje

Wij hebben gewoon de standaart van eagon en dan wordt ook zo goed als alles vergoed is echt een super verzekering!
    Gelukkig dat het vergoed wordt

20. Cupcake

Cupcake Bekend lid

Aug 27, 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL

wij hebben ook fortis. Maar ik denk dat je even goed moet na laten kijken wat voor verzerking je heb.

Bij ons wordt ook "bijna" alles vergoed.

Komt de kat tegen de platte tv en kiepert die om : vergoed
    tafel kapot omdat zoonlief zijn beker te hard op het glas neerzet : vergoed
    etc etc..

Dus ff gauw goed nachecken en anders een adviseur ind e hand nemen.

Althans wij hebben alles laten doen door een adviseur!

Share This Page