Gisteren in een restaurant gegeten waar het hoofdgerecht opgeleukt werd met groentechips. Best lekker en volgens de restauranteigenaar gezond. Maar het blijft toch gewoon gefrituurde 'zooi'?? https://www.ah.nl.kpnis.nl/static/product/AHI_434d50323030363238_1_LowRes_JPG.JPG
Je kunt ook groentechips in de oven maken, dat scheelt dan denk ik wel. ik heb het weleens op een braderie gekocht, was erg lekker.
Nee niet gezond, aardappel is immers op zichzelf ook niet slecht en het wordt inderdaad gefrituurd. Zitten ook ongeveer evenveel calorieën in.
alles wat gefrituurd is is naar mijn idee niet meer gezond. je kan het natuurlijk wel zelf in de oven maken
Ach, who cares. Als het lekker is en je het niet dagelijks eet..Alles met mate..En natuurlijk zegt die eigenaar dat het niet ongezond is, hij kan moeilijk z'n eigen handel afzeiken.
Daar gaat het niet om, ik vind het heel kwalijk als een restaurant dit als "gezond" verkoopt tewijl het juist niet gezond is. Voornamelijk voor mensen die afhankelijk zijn van gezonde voeding.
Ligt er aan hoe het restaurant het bereid heeft. Als ze het in de oven hebben gemaakt dan kan het best gezond zijn.
Als het oven gemaakte chips Is. Is het puur groente ja dan Is het gewoon een gezond alternatief. Ik maak zelf chips in de magnetron met van allerlei groente of aardappelen. Zonder vet of zout.
Ligt ook aan de olie. Zonnebloemolie is idd niet gezond. Als ze olijfolie, of liever nog kokosolie zouden gebruiken is het wèl gezond. 😊
Ligt ook aan de hoeveelheid olie, frituren in kokosolie is ook niet gezond. Maar in de oven met een klein beetje olie is zeker gezonder.
En dit is idd helemaal makkelijk! Ik leg ook wel eens dunne plakjes aardappel in de magnetron, hoppa chips! Komt geen vet aan te pas, heel lekker met bv zelfgemaakte guacamole of salsa.
Daarbij, als je uit eten gaat krijg je 9 van de 10 keer amper groenten te zien op je bord. Alles draait om dat stuk vlees, tenzij je natuurlijk een vegetarisch gerecht bestelt..