vol gevoel in baarmoeder

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lykje, 25 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lykje

    lykje Nieuw lid

    25 mei 2023
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi dames

    Op 17 mei had ik mijn eisprong, wat betekent dat ik momenteel op 8DPO zit.
    De afgelopen twee dagen had ik wat lichte "tikjes" in mijn baarmoeder. Ik kan het niet beter beschrijven dan iemand die irritant met z'n vinger op mijn buik zit te tikken . Dit doet geen pijn maar voel het wel.

    Deze ochtend ben ik opgestaan met een "vol" gevoel. Ik ben me precies heel bewust van mijn baarmoeder, deze voelt dof, vol en zwaar, alsof-ie vol zit met bloed, of iets in de weg zit. Ook dit doet helemaal geen pijn, maar ik voel het wel constant overduidelijk aanwezig.

    Iemand die zoiets herkent? En hoe is dit afgelopen (zwanger of toch ongesteld)?
    Ik ben enorm nieuwsgierig of iemand ooit zo'n vol gevoel had!

    Voor de rest: ik heb niet echt andere "symptomen", ik voel me ook niet zwanger ofzo... terwijl ik alle andere rondes een waslijst aan kwaaltjes heb en toch gewoon m'n ongi krijg

    Het enige wat ik nog zou kunnen vermelden is dat ik heel moe ben (maar dat ben ik altijd in de tweede helft van mijn cyclus), en dat mijn borsten heel erg vol en groot zijn (dit heb ik ook altijd - het enige verschil is nu dat ik geen pijn ervaar. bij pms doen die toch wel heel erg veel pijn )
     
  2. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Een gevoel als jij omschrijft herken ik niet. Maar ik 'voelde' mijn baarmoeder nooit echt heel erg behalve als ik ongesteld werd, zwanger was of ging bevallen.

    Ik weet niet waar je het precies voelt. Maar als het gevoel echt in je buik zit denk ik eerder dat het je darmen zijn (die reageren ook op hormoonwisselingen). Je baarmoeder zit nu (ongeacht of je zwanger bent/wordt of niet) nog diep achter je schaambot.
     
  3. lykje

    lykje Nieuw lid

    25 mei 2023
    2
    0
    1
    Vrouw

    wat voelde jij dan precies?
     
  4. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Als ik mijn baarmoeder voelde?
    Krampen (menstruatie en begin zwangerschap), weeën (bevalling) en compleet gespannen spieren van de bm (harde buiken tijdens zwangerschap).
     

Deel Deze Pagina