Laparoscopische operatie.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roosje67, 25 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje67

Roosje67 Bekend lid

13 nov 2021
    550
    382
    63
    Vrouw
    Goedemorgen Dames,

Mijn vriend en ik zijn in September al 3 jaar bezig met zwanger worden. In november 2021 heb ik BBZ gehad die is behandeld met een MTX injectie. Daarna nooit meer zwanger geweest en zijn we op gesprek gegaan bij een fertiliteitsarts. Ik zou eerst een kijk operatie moeten hebben voordat we verder konden.

Nu was gisteren de dag dat ik die heb gehad. Mijn rechter eileider was erg afwijkend en helemaal dik opgezwollen met vocht. De eileider was niet meer te redden en hebben ze verwijderd. Mijn linker eileider zag er goed uit. Er zat een klein bultje in die ze konden weghalen en ze hebben hem doorgespoeld.

Wie heeft er een soort gelijks iets mee gemaakt? Hoe ging jullie herstel? En waren jullie gauw zwanger daarna? Gisteren voelde ik me echt prima na de operatie. Vooral veel last van het gas in mijn buik. Maar nu voel ik vooral spierpijn in mijn buik en het wondje bij mijn navel. Ik heb 4 sneetjes de rest voel ik niet echt.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen! ❤️

2. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.603
    4.454
    113
    Vrouw
    Hier heb ik 2 keer een laparoscopische operatie gehad om mijn eileiders te verwijderen na buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. De eerste keer was in augustus/september 2019. Daarna ben ik in februari en mei 2020 zwanger geworden maar vroege miskramen gehad. De tweede keer was in augustus 2020. Helaas ben ik daarna pas succesvol zwanger geworden eind 2022. Er spelen hier wel meer vruchtbaarheidsproblemen dan ‘alleen’ missende eileiders dus wellicht niet heel representatief. De eerste bbz en miskramen waren spontane zwangerschappen (na een jarenlang fertiliteitstraject voor onze zoon). De tweede operatie van de bbz was na een IVF behandeling. Dus je kan zeker nog spontaan zwanger worden met 1 goed werkende eileider.

Het lichamelijke herstel ging hier vrij vlot, ik herken de pijn door het gas en het ongemak aan de sneetjes. Volgens mij was ik beide keren na een week weer op de been en na 2 weken ging ik weer aan het werk (vooral mentaal vond ik het pittig, van blijdschap over een zwangerschap naar de levensbedreigende situatie die ineens ontstond en acuut geopereerd moeten worden). Neem in elk geval je tijd om te herstellen.

Hopelijk mag je herstel goed verlopen en ben je snel succesvol zwanger! Veel succes en sterkte.

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.664
    27.309
    113
    Vrouw
    Ik herstelde slechter. Ik kon de eerste dagen amper ademen van de pijn door het gas. Ik was ook lang misselijk door de narcose en toen ik na 6 weken op de fiets zat, merkte ik het verkeer niet goed op. Pijn aan de wond bij mijn navel bleef ook. Werd ook een heel raar litteken. Heb de eerste 2 week amper wat kunnen doen.

(Maar ik had ook al 2,5 week inwendige bloeding ten tijde van de operatie. Mijn ijzer was super laag)

Ik werd pas een jaar later weer zwanger: mijn eileiders waren prima, zaad van mijn man top. Alleen 1 eierstok had een tik gehad doordat daar een zwangerschap op had gezeten: maar dat had geen invloed verder. Er groeiden daar gewoon eitjes

Deel Deze Pagina