vol, halfvol of mager

Discussie in 'Voeding' gestart door Tara84, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wat geven jullie aan je kinderen? Volle, halfvolle of magere melk/yoghurt. Ik ging altijd uit van volle, kinderen zijn in de groei en kunnen de vetten goed gebruiken?
    Op het cb zei de arts dat ik beter halfvolle kon gebruiken en op de website van het voedingscentrum staat dat je magere melk en yoghurt moet geven!!

Ik weet het niet meer...

2. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

Ik zou volle doen...iedergeval geen magere melk of yoghurt.

Ik geef t zelf niet vanwege kma .

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dit staat dus op de site van het voedingscentrum

In volle melk en producten gemaakt van volle melk zit veel verzadigd vet. Als je kind eenmaal toe is aan gewone melkproducten (zoals melk, yoghurt en vla) kun je daarom beter de halfvolle of magere soorten geven.

4. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

Wat vreemd mij werd altijd verteld volle.yoghurt en niet de magere te nemen ...

Hopelijk weet iemand antwoord op je vraag.. ben nou zelf ook wel erg benieuwd ookal krijgt ze het hier niet

5. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik zou gewoon ff naar je kindje kijken, is ze tenger of juist niet. Ik heb vanwege de vetten vol gegeven, omdat wij lange tijd dachten dat ze last hadden van peuterdiarree. Kindjes die daar last van hebben, moeten juist volle produkten hebben...

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    hij is een lekker volle baby:) weegt nu 10,3 kilo met 77 cm, iets boven gemiddeld wat hij vanaf het begin is geweest. Dus ik hoef het niet perse voor het gewicht te doen, maar volle yoghurt lijkt mij gewoon het gezondste voor kinderen. Melk krijgt hij gewoon nog van mij.

7. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hier een zoontje van twee die net 10 kg weegt. Vanwege zijn lage gewicht op advies van de KA volle melk producten.

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    jeetje, dat is wel een verschil ja! Dan zou ik zeker volle producten geven inderdaad.

9. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook altijd gehoord dat volle producten het beste zijn, zeker onder het jaar. Ze hebben die vetten gewoon nodig. Maar ja... ik heb t ook weer van horen zeggen.... dus of het dan ook echt zo is:p

Wij geven volle yoghurt maar als hij een keer op is en wij hebben magere staan, ga ik niet moeilijk doen!

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier adviseren ze ook de halfvolle producten. Daar zitten nog genoeg vetten in. Mijn ventje is niet flink maar ook niet te zwaar en ik ga voor halfvolle producten, dit is het advies en voekt voor mij ook beter. Genoeg dingen waar vet in zit dus dat komt heus goed...

11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat ik begrepen heb is dat magere melkproducten vaak minder vitamine A en D bevatten en dat bij kinderen waarbij de vaste voeding nog geïntroduceerd wordt de vetten kunnen helpen bij de spijsvertering. Daarnaast dat vetzuren belangrijk zijn voor de ontwikkeling van de hersenen.

Wij geven alleen een klein beetje yoghurt om te proeven en dat is volle yoghurt. Naar ik begreep bevat menselijke melk de meeste cholesterol in vergelijking met de melk van dieren en dat dit te maken zou hebben met de ontwikkeling van de hersenen.

Maar waar ik deze informatie vandaan heb en op welke onderzoeken die gebaseerd is weet ik ook niet meer :). Lastig he zoveel verschillende adviezen? Volle producten voelen voor mij het beste.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Cb adviseert hier ook volle producten. Met name voor de celdeling.
    Kinderen hebben geen last van hoog cholesterol en kunnen juist de vetten goe gebruiken.
    Ik produceer ook geen halfvolle melk. Moedermelk bevat nog meer vet dan volle melk.
    Overigens lust ik liever halfvolle yoghurt en eten de kids dat ook wel. Maar verder roomboter op brood (margarine is ook maar een raar chemisch goedje in vergelijking met roomboter) en regelmatig griekse yoghurt.

13. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier geven we volle producten tot 2 jaar. Dat wordt hier in Engeland aangeraden tot 2 jaar. Ze is flink maar eet verder erg gezond dus dan maakt dat niet uit denk ik.

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier halfvolle melk en (als we yoghurt in huis halen) magere yoghurt. Maar dan vooral omdat we dat zelf ook eten en drinken en we niet speciaal voor de kinderen volle melk kopen. Doorgaans krijgen ze een klein toetje (zo'n danoontje van de Lidl) na het eten, eten zelf bijna nooit toetjes en dus ook niet vaak yoghurt in huis.

Tja, volgens het voedingscentrum moet alles zo mager mogelijk, zowel voor volwassenen als voor kinderen. Lijkt mij nogal onzinnig en ongezond om kinderen maar vol te stoppen met light producten en alle bijbehorende chemische troep.

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier in BE raden ze dan weer volle producten aan tot de leeftijd van 4. Tenzij er echt sprake is van zwaar overgewicht, dan wordt halfvol aangeraden.

Niet alleen hun botten groeien, maar ook hun hersenen moeten groeien op die producten.

Ik zou dus kijken wat je doet, maar zeker geen (of zo min mogelijk) magere melk en yoghurt geven.

16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Pfff, je wordt toch niet goed van al die tegenstrijdige adviezen? Ik geef ook roomboter, maar ik kon toch echt beter margarine gebruiken volgens de arts op het cb.....
    Ik denk dat ik maag gewoon doorga met de volle producten zolang mijn zoontje netjes op zijn lijntje blijft.

17. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

In magere producten zit aspartaam. Neem je dit structureel dan ga je lekker van poepen ;) bovendien is een baby niet op dieet. Een stevige baby zal vanzelf vet verliezen bij het lopen/kruipen/etc.
    Volle of halfvolle producten zijn het beste.

18. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Hier alleen magere yoghurt(maar krijgt ze niet elke dag), wel gewoon halfvolle melk altijd.

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Er zit echt niet altijd aspartaam in magere producten.

Ik zou vol geven, dat is het minst bewerkt imo.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je verwart mager met light.
    In magere zuivel zit niet altijd een zoetstof, dat zit alleen in zuivel met een smaakje. Gewone magere melk of yoghurt bevat geen spatje aspartaam.

Zoetstoffen die op -ol eindigen geven bij te hoge consumptie kans op diarree. Aspartaam eindigt niet op -ol.

Als peuters last hebben van peuterdiarree is het advies om geen drinken te geven dat appelsap bevat en vooral volle zuivel.

Deel Deze Pagina