vol, halfvol of mager

Discussie in 'Voeding' gestart door Tara84, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Hier geven we volle yoghurt (vaak Griekse) en volle kwark, maar wel halfvolle melk.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

o ja idd, light en mager, oeps :)

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vond dat ook heel lastig. Toen heb ik bedacht wat het meest logisch zou zijn. Ik geef zelf extra-volvette melk. Als kinderen halfvolle melk nodig zouden hebben dan had ik dat wel gegeven. Toen ik bij mijn zoontje ging minderen met voeden ben ik dus overgegaan op volle producten. Hier drinken ze volle melk, eten volvette toetjes (10% vet) en roomboter op brood. Nu heb ik ook nog eens een mager ventje dus daar heb ik nooit aan hoeven denken. Ik geef het vooral met oog op de ontwikkeling van de hersenen. Ik denk dat ik met een jaar of 4 overga op halfvolle producten.

4. adi

adi Niet meer actief

Hier precies hetzelfde, en met dezelfde overweging.
    we geven nu na 4 jaar nog steeds de volle varianten. Is gewoon veel lekkerder en gezonder (behalve bij flinke kleuters)

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Ik eet zelf ook volle producten, roomboter e.d.
    Hoe minder bewerkt hoe beter vind ik.

Ergens is magere of halfvolle melk ook wel tegenstrijdig, want in volle melk zit meer vitamine D. En dat moeten we ze dan weer apart geven.

Light en mager helpt m.i. echt niet tegen overgewicht, er is nu meer overgewicht dan jaren geleden toen al die producten er niet waren ;) (oké leefstijl is ook veranderd, maar is het dan niet beter om de leefstijl aan te passen ipv al die lightproducten)

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier een zeer flinke peuter dus overgegaan van griekse yogurt, roomboter en volle melk naar bulgaarse yogurt of magere kwark, halvarine en hafvolle melk/karnemel/optimel puur. Soms ben ik bang dat ze nu te weinig vet krijgt maar we gebruiken nog steeds olie en vloeibare boter

Hier dus geen light producten daar is ze veel te jong voor maar bewust letten op haar eten. 30+ kaas (ze is gek op kaas), 1 boterham en een cracker ipv 2 boterhammen, max 2 stuks fruit per dag, gezond tussendoortje.

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Veel mensen vergeten dat je van (verzadigde) vetten ook sneller vol zit en lang vol blijft! Het termpje dat VERzadigd vet VERkeerd zou zijn is allang achterhaald... Verzadigde vetten zijn namelijk stabiele vetten die bijv ook beter geschikt zijn om te verhitten.. Maar dat terzijde... Ik blijf mijn kind, wat haar gewicht ook mag zijn, gewoon normale, volvette producten geven... Ik heb jarenlang mager, kcal arm en 30+ kaas gegeten en ben er niet slanker van geworden!

En mama's die margarine smeren, smeer aub gewoon roomboter! Roomboter is het meest natuurlijke wat je op brood kunt geven, met zijn natuurlijke vitaminen. Margarine wordt gemaakt van plantaardige oliën wat na een eeuw karnen nog niet gestold raakt, dus om het te latem stollen wordt er een chemisch proces gehanteerd en om het op boter te laten 'lijken' wordt er ook nog een goedje aan toegevoegd dat het de boterkleur krijgt..... Daarnaast is het voor jezelf ook iet goedivm linolzuur, wat ontstekingsbevorderend werkt.... (Sorry.. Ben echt mega anti margarine)

8. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

hahah idd echt mega anti lees ik.
    hier mogen we vanaf volgende week boter op brood proberen ..omdat ze maanden lang op kma verdacht werd hebben we dit niet gegeven net als alle andere melk producten,
    nu gaan we de gok toch weer wagen om te kijken of ze er overheen is.

volgens de diëtiste was er met gewone boter niet veel mis hoor..
    het cb zei ook gewoon boter en niks over roomboter.

9. Maia

Maia Niet meer actief

Ik geef halfvolle melk, maar verder wel volle kwark en roomboter e.d.

10. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    (Sorry kan het niet laten haha) maar boter is roomboter, boter komt van koemelk. Margarine is geen boter, maar een hardgemaakt plantaardig smeersel :p;)

11. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

haha duidelijk ! ik zal ook eens roomboter halen, kijken of ze dat lekker vind.
    Kellebel = anti margarine :p dat ga ik onthouden !

Deel Deze Pagina