Bij elke voeding, fruit en groenten duwd hij na elke hap dat handje in die mond. Op zich niet echt een groot probleem en na 20x zeggen van "neee niet het handje in het mondje" dan geef ik het op want het lijkt wel een soort reflex, dat handje gaat gewoon automatisch die mond in en hij word boos als ik hem eruit haal. Op zich geen probleem maar dan geef ik hem de volgende hap waardoor het handje uit zijn mond gaat richting zijn ogen, haren,.... En dan hup weer het mondje in. Je wil niet weten hoe hij eruit ziet na een voeding Ik vraag me eigenlijk gewoon af waarom baby's bij elke hap dat handje in het mondje duwen. Wie weet het antwoord?
Wat als je hem zelf ook laat eten met een stuk in z'n hand?? Dan heeft hij het te druk om z'n hand er nog bij te steken, want daar moet hij het eten in vast houden... Hij is er ip oud genoeg voor en je kunt er naast ook nog gewoon geprakte hapjes blijven geven! Snap dat het niet echt handig is!
Vroeger toen hij nog klein was vond hij het heerlijk als ik met een doekje afkwam om zijn mondje of handjes af te vegen maar nu vind hij het verschrikkelijk en doordat hij zich helemaal bekladderd maakt hij het zichzelf moeilijk. Hij kan wel al alleen eten, groenten heb ik nog niet geprobeerd maar een banaan,koekje,brood...kan hij zelf hoewel hij liever heeft dat ik het in zijn mondje stop. Maar is dit een soort van reflex of kan je een baby van 8 maanden zoiets al afleren?
Of krijgt hij (weer) tandjes? Die tijden zat ze hier ook steeds met d'r handen in d'r mond... (niet alleen met eten) Anders zou ik het niet weten!
Ja zijn eerste 2 tandjes zijn door aan het komen, of net door. 2 onderste tandjes steken 1 a 2 mm boven het tandvlees uit. Zou dat het zijn? Hij heeft geen pijn voor zover we weten, is nog gewoon hetzelfde mannetje als altijd alleen met keischerpe mini tandjes. Hij deed altijd alles in zijn mond maar inderdaad, eerst deed hij zijn handje wel minder vaak in zijn mond als nu, 2 a 3 keer per voeding, nu 2 a 3 keer niet haha