Vol verbazing over straat

Discussie in 'De lounge' gestart door BabyBergen, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    o ik zal het zeker zeggen als ik de kans er voor krijg
    van de week nog een man aangesproken omdat hij zijn hond in elkaar stond te trimmen
    heb ik een klap op mn bek wel voor over ;)

en ik heb nergens beweerd dat ik foutloos ben, dat is jouw eigen invulling
    ik ben niet verantwoordelijk voor de woorden die jij probeert in mijn mond te leggen ;)

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Pff echt een vrouwenforum dit hoor, in ieder topic wat ik open wel dat gekat.

3. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    jammer dat je hier geen uit lach poppetjes hebt :)
    ik maak gewoon een topic over dat ik verbaasd ben over wat ik zie (en ik niet alleen) en jullie plegen meteen de aanval

hoe sneu is dat dan?

4. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    yup, beetje jammer, begon goed, iedereen die gewoon wel eens zijn verbazing uit kon spreken
    maarja je hebt hier van die dames he ;)
    en dan maken ze mij zwart :)

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Vol verbazing over het gezeik in dit topic.

En eerlijk, ik zie nooit kindjes zonder gordel. Of kleine kindjes die 'los' lopen. Of iets anders raars.

Het kan zijn dat het hier niet zoveel gebeurt, of dat ik te druk ben met mijn eigen kinderen, of dat het mij niet zo heel erg veel interesseert.
    Ik weet wel dat ALS ik iets zie wat ik niet normaal vind, ik diegene er op aan spreek.
    En kindjes zonder gordel zie ik echt niet tijdens het rijden, ik let op het verkeer. Ook als ik er naast zit.

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ik zag staan dat iemand zei met 4 5 6 juaar alleen buiten spelen dat dat niet kan....

maarrrrr ik denk dat dat ook heel sterk aan het karakter van je kindje ligt of hij die verantwoording wel of niet aankan...Het ene kindje van 6 is het andere kindje nog niet...

mijn zoontje mag ook niet alleen oversteken om naar de speeltuin te gaan, hij mag wel sinds kort een rondje om het huizenblok fietsen....

we hebben dan ook duidelijke afspraken; hij mag nergens naar binnen gaan bij vreemden en als hij bij een vriendje naar binnen wilt komt ie dat vragen....ook weet hij dat hij niks mag aannemen van vreemden...bovendien zie ik hem na 1 minuutje weer langs de voordeur fietsen, dan is zijn blokje rond:)...hij voelt zich al heel groot en op een gegeven moment is je kind ook toe aan wat meer verantwoording, maar hij of zij moet dat dus wel aankunnen...de een is daar vroeg mee en de ander wat later...

7. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Wat Spikkel zegt, als het dan niet zo veroordelend had geweest had iedereen er misschien in kunnen komen..

Nu komt het over alsof het totaal onverantwoordelijke en slechte ouders zijn, terwijl ze het belangrijkste in pacht hebben.
    Ze houden zielsveel van hun kinderen (daar mag je eerder vanuit gaan) net zoals jijzelf en ze zullen het niet bewust doen om hun kinderen wat te laten overkomen.

8. giraf

giraf Niet meer actief

Nee dat heb ik niet gezegd, maar eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het iets zal uitmaken.... :(

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind dit een normaal topic hoor, je kan je toch verbazen over hoe anderen het doen??? Dan kan je beter geen topics meer openen, want al met al hoeft dat toch helemaal niet? Welkom op een forum hoor, waar alles (binnen de regels) gewoon besproken mag worden.

Ik vind de dingen in de openingspost ook echt niet kunnen. En ben ik perfect? Nee, ik val wel eens uit naar de kinderen als ik mijn dag niet heb of als Lisa écht niet wil luisteren. En ik doe misschien wel dingen die anderen echt niet vinden kunnen. Maar dat betekent toch niet dat ik over bepaalde dingen geen mening mag hebben?

10. TempusFugit

Oh ja, nog een: Er is hier zo'n vrouw in de stad, maar die is niet helemaal normaal zeg maar, en haar kindje ook niet (geestelijk dus). Toen ik nog bij de C1000 werkte en dat kind vervelend deed ging ze helemaal uit haar naad, kind werd door de winkel gesleept alsof het een dweil was. Alleen aan haar arm dus, de rest hing op de grond.

Ik geloof dat die mevrouw na een tijdje ook de winkel uit is gezet. Maar toen was ik 16, dus wel al 5 jaar geleden hoor.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nahja.. Ik ook eentje dan. Gisteren in de supermarkt.

Moeder doet boodschappen met jochie van denk een jaar of 2...
    Hij pakt een doos donuts... Z'n moeder zegt "nee, leg maar terug" en loopt weer terug naar wat ze wilde pakken.
    Niks aan de hand denk je dan.

In m'n ooghoek ziek ik hem de donuts op de grond laten vallen.. Kijken of ik kijk.. (ja, inmiddels wel want ik was enigszins verbaasd en reageer op z'n vragende blik door "nee" te schudden met m'n hoofd... En dacht nog tja.. Dan moet je kijken of hij luistert.. Dat ga ik hem niet hardhandig verbieden,,,)

Vervolgens stampt hij op de doos een paar keer. Die gaat natuurlijk open en hij pakt 1 donut eruit en begint die op te eten...

Dat vond ik al Nouja.. Anders dan verwacht zegmaar.
    Maar z'n moeder draait zich om, raapt de doos op, donuts terug erin en legt die in haar mandje en zegt "kom, we gaan even melk pakken"
    En hij loopt al knagend op z'n buit gewoon mee.

Ik was er even stil van... Niks van dat ze die niet ging kopen, niks over dat hij er gewoon op heeft staan stampen... Niets van dat alles..
    Gewoon aai over z'n bol en verder boodschappen doen.

(en mijn dochter heeft ook weleens stiekem wat opgegeten in de supermarkt toen ik niet oplette hoor.. En toen heb ik de halve verpakking maar afgerekend..
    Maar dochterlief mocht toen niet zonder enig commentaar verder eten.
    moest er stiekem wel om lachen omdat ze in nog geen 5 minuten een half pak dadels had opgegeten met anderhalf en alle pitten onderin de kinderwagen lagen. Maar ik schaamde me wel een beetje en ze heeft ook op dr kop gehad dat dat echt niet de bedoeling is.

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    hij zat idd heel fout ja! zijn grote mond had dus totaal geen zin ;)

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Niet alles gelezen, maar ik zie dit ook nooit.
    En wanneer ik nu een schreeuwend driftig kind zie in de suoermarkt denk ik; Oh gelukkig ik ben niet de enige die dit weleens heeft...
    Ze spuugt mijn niet in het gezicht, maar slaan doet ze wel en wij corrigeren daar echt op, maar het is schijnbaar een lange consequente adem die je moet hebben....

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@leonizzi: mijn dochter beet me ooit uit nijd vol in m'n arm.
    Toen ik daar heel boos om werd vond iedereen het zielig.
    Durf te wedden dat dat anders was geweest als ze dat ook op andermans arm zou doen :)
    Soms zie je gewoon niet wat er gebeurd. Kun je je er alsnog over verbazen.

Wij wonen overigens tegenover een school en echt veel kinderen zitten hier zonder gordel of zitje in de auto.
    Ook de kleinere broers/zusjes.
    Of zoals al genoemd.. Zuigeling op schoot op de bijrijdersstoel...Soms met mams wel in de gordel. Dan vraag ik me toch af hoe je nou wel aan je eigen gordel kunt denken maar je baby zo los kunt vervoeren.
    1x hard remmen, daarvan schrikken en los laten...
    Vergeef je jezelf toch nooit?

En tja.. Vaak ben je zelf niet de veroorzaker van een ongeluk.
    Ik heb duidelijk minder vertrouwen in de wereld dan sommige andere mensen geloof ik :)

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    gelukkig heeft mn dochter me nooit geslagen, maar ze ligt ook wel eens languit op de grond buiten of in de winkel, tja ik loop door, omdat ik weet dat ze me achterna komt.
    ik ga ook nog wel eens ergens om een hoekje staan (ik let uiteraard wel op haar, ik zie haar wel,zij mij niet) en dan is ze me kwijt en is dr bui over.

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    ik vind ook dat kids gewoon in de gordel moeten hoor, en jaim moet ook recht in haar stoel blijven zitten.
    Maar ik ben dan ook wel een zeikerd en ben doodsbang dat we een ongeluk krijgen

17. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    +1

Weet je wat ik nou irritant vind, zeiken over gezeur! :D

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn man is wel een keer door een buurjongetje ( toen we nog ergens anders woonden ) in zijn gezicht gespuugd.
    Kindje was 6 jaar denk ik.
    Mijn gezicht zag er zo uit denk ik : :$ en mijn man was WOEST.
    Dat kindje is aan zijn oor naar zijn ouders mee genomen, en wat zegt zijn moeder:
    ' aaah, maar lieverd *kroeliekroeliekroel* dat mag toch niet, is heel stout hoor '
    Dat vond ik niet normaal, dat hoeft mijn oudste echt niet te doen. Die krijgt enkeltje slaapkamer na een excuus.

19. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ooit buren hun baby op de hoedenplank zien leggen omdat de bank al bezet was en ze wilden zo gaan rijden. Heb toen vriendelijk gezegd dat me dat toch wel wat gevaarlijk leek, als ze nou heel hard moesten remmen voor een of andere weg idioot werd de baby gelanceerd... Werden ze heel boos om, waar ik me wel niet mee bemoeide en dat ik ook niet alles goed deed. Gek he, dat ze niet konden onderbouwen waarom het in hun ogen wel een goed idee was om de baby daar te leggen.

Maar buiten dat voorval heb ik nooit iets heel raars gezien eigenlijk. Als ik kinderen hysterisch zie worden in de supermarkt heb ik toch eerder medelijden met de ouders. Het is nu eenmaal niet altijd makkelijk.

20. TempusFugit

Niet alles goed doen of een kwetsbaar kindje bewust in levensgevaar brengen, ik weet niet hoor.. Lijkt me een zaak die niet goed te praten valt.

Deel Deze Pagina