Vol verbazing over straat

Discussie in 'De lounge' gestart door BabyBergen, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja dan moet je dus eerder een geschikte wagen aanschaffen.

2. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Vandaag knallende ruzie gehad met een man.
    Hij was iets aan het bouwen, soort grote duploblokken.
    Was in een grote speeltuin.

Dus mijn kinderen gooien daarna een muur om die er stond al, van die blokken wat op of in de buurt van zijn kind gekomen zou zijn. Schijnt die man zo los gegaan te zijn op ze, weet verder ook niet hoe, want ik zat buiten voor de ingang. Is 1 ruimte met meerdere muurtjes om verschillende activiteiten af te sluiten.

En ga dan express op dat bankje zitten dat ik de hele boel in de gaten kan houden (buiten ook activiteiten) en heb ze graag in het oog.

Zo erg was hij los gegaan, wat ik echt niet doorhad. Ik hoorde en zag hem wel, maar geen idee dat dat naar mijn kinderen was.
    Dat dus een vrouw naar mij toekomt, om te vragen of die kids bij mij hoorde, en over die man.

Ik derop af natuurlijk. Nou dames wat een manieren.
    Ik begon heel normaal, hij begon al gelijk heel agressief in zijn bewegingen en taal. Ik geef nog aan, dat ik hem begrijp, en dat dat ook niet mag, maar dat hij andermans kinderen niet zo dient aan te spreken.

Nou toen kon die zijn gram niet halen. Ik moest er nog maar een hoofddoekje bij doen, en oprotten naar mn eigen land, wegwezen, en jullie en jullie en jullie. Maakt een beweging met zijn handen op zijn billen dicht voor mijn gezicht omdat hij ergens op ging staan tijdens het bouwen, een nenenene teken. Ik geloofde mn ogen niet.

Werd zo gekleineerd, en nu maak ik genoeg mee qua reacties maar dit sloeg alles. Toen zei die ook nog gewoon: dan hoop ik dat je kinderen verdrinken omdat jij ze niet opvoed?

Pardon!? Nou ik kon me zoo moeilijk inhouden. Maar ik ben al zo opvallend, en wil helemaal niet stempel hebben. Heb tegen hem gezegd, je blijft met je klauwen en in dit geval met je bek van mn jong af.

Die vrouw kwam nog provocerend voor me staan nadat ik vroeg of ze zich er buiten kon houden. Begreep niet dat die 2 bij mekaar hoorde. Ik was in alle staten echt waar, en nog steeds. Ik kan me er maar niet overheen zetten. Dat zeg je toch niet over andermans kinderen? Mijn kleine poppetjes.

Ik zei uiteindelijk: Ik ben hier de moslim, toch? Ik ben toch de aso volgens jou? Ik ben toch de jullie?

Man wat ben ik boos!
    Wat een manieren, wat een manieren.

En ik deed werkelijk waar niets. Ik toon nog begrip, want het is ook gevaarlijk muurtjes omgooien, mn kinderen zien dat zovaak daar gebeuren, maakt een hoop kabaal helemaal leuk. Maar veilig is het niet. Maar de manier waarop hij reageerde sloeg alles. Die is niet helemaal 100 in zijn bovenkamer.

Mijn zoontje durfde gwn niet meer te spelen, en maar zo steeds een stukje verder proberen. En dan als hij hem zag snel wegrennen. Snertvent.

3. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Oja ik mag lijen dat zijn vrouw hier op zwangerschapspagina zit. Dan bij deze!! Wat zijn jullie een asociale familie! Dat je iets vind van iemand helemaal leuk voor je, maar wat een voorbeeld geven jullie aan je kinderen zeg! En dan een ander ook nog veroordelen! Bah.

4. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Being mommy, oh wat erg! Nou, die man was vast niet helemaal goed inderdaad. Dat zeg je toch niet. Kan me voorstellen dat je van slag raakt van zoiets. Hoop dat je/ je kinderen die mensen niet meer tegenkomt.

5. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Dank je wel unexpectedmom!

Ja dat zal het wel wezen, ik begreep ook echt wel dat hij 'boos' word omdat andere kinderen een muur omgooien die zogezegd op zijn zoon zou gekomen zijn. Maar dan nog reageer je niet zo naar andermans kind, als ouder niet in de buurt is dan kun je altijd nog even zeggen; Hee kijk eens uit! Dat mag niet, veel te gevaarlijk. Maar hij had gewoon echt heel onaardig lopen doen.

En dan mij nog zo kleineren. Ik probeerde normaal met hem te praten, en gaf hem nog gelijk wat betreft het omduwen van muren. Hij begon meteen agressief te doen, maar het irriteerde mij zo dat ie door bleef gaan dat ik zei: In het vervolg als je je er maar niet overheen kan zetten, zoek je even de ouder op.

Natuurlijk hoeft hij niet in eerste instantie, ouders te gaan zoeken, weet hij veel waar die zijn. Ik ben altijd in de buurt van mijn kinderen, is het niet naast ze, dan wel 10 meter verderop. Maar ik heb er 3, en zeker in dat gedeelte van de speeltuin, ga ik voor het uitgangetje zitten, en kijk je zo schuin alle grote ramen in, kan ik alles in de gaten houden behalve wat dan precies achter het muurtje gebeurd. Is gewoon kindveilig hoor, kan het niet uitleggen, maar zijn een paar halve kamers, met die gang dan met die grote ramen als doorgang. Met in het ene gedeelte ballenbak, andere gedeelte die duploblokken etc.

Maar ze rennen zo heen en weer, en vind dat veel te gevaarlijk buiten is ook water enzo. Zodoende. Maar goed dat kon hij natuurlijk niet weten, maar als je dus echt niet je gram kan halen, kom je die maar halen bij de ouder als je er zo opstaat en niet bij een kind.

6. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, dat hij er wat van zegt is geen punt maar zo tekeer gaan kan gewoon niet. En dan nog even een vrouw staan kleineren en zeggen dat je kids moeten verdrinken, nou ja. Wat een voorbeeld voor zijn eigen kinderen is dat zeg.

7. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Juist, hij heeft me echt geraakt met die opmerking.
    Normaal heb ik wel een dikke huid, maar in zo'n geval is het als een messteek in mn hart.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Sorry maar persoonlijk vind ik dat niet echt correct. Mijn dochter haar oom is mijn broer of mijn zwager. En als ik haar bij mijn oom zou laten slapen is dat mijn vaders broer of schoonvaders broer. Ik vind het persoonlijk gek als je geen aanleiding heb om je kind niet bij je eigen familie te laten slapen of zijn. Je heb het niet eens over slapen dus om daar een dagje te laten.
    Tuurlijk hoor je wel dat ooms of neven iets bij kinderen aan doen maar dat hoor je ook van vaders grote broers zelfs opa's.

9. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Tsja, dan moet je daar net geld voor hebben ;).
    Hij zat inderdaad vaak in maxicosi. Dat was mijn wagenbak.
    Nou ging ik er wel mee winkelen, maar nooit echt langer dan 2 uur als ik me kan herinneren.

10. Loe

Loe Niet meer actief

Beingmommy, wat naar dat je dat hebt mee moeten maken. Rotvent. Met zijn hoofddoek gedoe. Maar onthoud; het is niet wij en zij hoor wat die vent ervan maakt, we zijn gewoon samen 1 in nederland. Wat mij betreft. En niets anders! Rotvent. Knuffel voor je kindjes.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zie genoeg gratis of heel goedkope wagens op marktplaats of dit forum voorbij komen. Als wij onze wagen over een jaartje ofzo weg gaan doen gaat ie ook (compleet) voor een prikkie weg.

12. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ja ag, de maxi was een handige oplossing voor bijv. de alexandrium.
    Reiswieg was brullen en paste niet eens erbij in de auto.
    Meneer wou liever alles overzien.
    Maar zij rug is nog recht hoor:D

13. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Dank je wel Loe!
    Zo zie ik het ook, ondanks verschillen in onze prachtige multiculturele samenleving. Wil het gros volgens mij allemaal hetzelfde, namelijk een veilige, fijne, stabiele en mooie omgeving voor hun kinderen om op te groeien, en voor zichzelf om in te kunnen leven. En dat kunnen we enkel bereiken, door mekaar respect te geven, ons aan de wetten te houden en een ander te behandelen zoals we zelf graag behandeld worden!

Uitzonderingen daar gelaten uiteraard..
    Dank je wel voor je lieve reactie <3

Tsja ik denk dat hij gwn iets nodig had om op te bashen, want hij had sowieso mij nog niet aan de kinderen gelinkt. Dus toen had hij natuurlijk helemaal lekker reden om van die slimme opmerkingen te maken. Neem hem niets kwalijk, moet ie allemaal lekker zelf weten, maar die opmerking over mijn kinderen ging me veel maar dan ook echt veel te ver.

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Jeetje, m'n mond valt echt open :$

Wat erg en dan nog in t bijzijn van je kindjes. Was er niemand die je te hulp schoot?

15. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    #155 BeingMommy, 2 sep 2012
    Laatst bewerkt: 2 sep 2012
    Nee letterlijk niemand, ze keken en dat was alles.
    Zullen misschien hun mening klaar gehad hebben? Ik weet het niet.

Omdat ik als niet oplettende moeder werd afgeschilderd, en hij ging zo tekeer waardoor mensen misschien conclusies gingen trekken omdat ik tegen hem inging? 1 oude Nederlandse vrouw die voelde ik nog aan mn arm trekken maar ik was zo opgejut dat ik er geen gehoor aangaf. Buiten zei ze tegen me: Meid je hebt het goed gedaan, je bent rustig gebleven sta er boven, zijn niet helemaal 100..

Dus ja was denk ik niet de enige die er zo overdacht?
    Verder vonden mensen het interessant, that's it..
    Maar op zo'n moment voel je je wel flink in de steek gelaten omdat hij zo kleinerend deed, en dan naar een vrouw nog wel, en zijn mening flink klaar had.

Ben blij dat mijn man er niet bij was, die 'toevallig' net het hoekje om kwam ofzo. Want die was niet weggegaan voordat hij zijn spullen had gepakt en had gemaakt dat ie wegkwam. Mijn man is helemaal niet agressief ingesteld, maar als een vrouw gekleineerd word of er word haar iets aangedaan, bijv mensen die bij een vrouw iets doen wat ze niet wil, of een man die schreeuwt tegen een vrouw wat hij ziet of hoort, en zeker als het zijn eigen vrouw is. Dan word ie gek. Hij zegt altijd: Van vrouwen blijf je af, zowel met je stem als met je handen.

Ik was veel te trots en heb me zo verlaagd om niet weg te lopen, maar dat alles kwam door die opmerking. Anders had ik 't gwn weggelachen, mn zegje gedaan want alsnog spreek je andermans kinderen niet zo aan, en vervolgens weggegaan.

Maar in dit geval kon ik mn gram niet halen, en hij deed zo kleinerend dat ik echt zo'n duploblok op zn hoofd wilde smijten. Maar ja de gevolgen, en ik wil niet dat mijn kinderen getuigen zijn van lichamelijk geweld en zulke uitspattingen en oplossingen, dit was al erg genoeg op zich, ze waren zo geschrokken dat ze gwn niet meer normaal durfde te gaan spelen. Maar die actie van hem met zijn billen en nenene, echt mn bloed kookte hoor haha..

Die vrouw stond na afloop te huilen. Denk dat de spanning haar teveel werd want ze kwam voor mij staan, waarom vraag ik mij nog steeds af. Misschien om ook wat te zeggen hebben, en dalijk als ze dan thuis is zeggen: He Jos, vond je ook niet ik ging voor der staan, goed he? En dan zegt Jos: Ja heel goed Bianca, we laten ons niet op onze kop zitten door die 'jullies' en 'julliese kinderen'..

16. Triskele

Triskele Niet meer actief

hoezo die koop je toch voordat de beeb er uberhaupt is (een combi wandelwagen / ligbak zeg maar) dan heb je er van te voren ook niet echt in verdiept lijkt me.. want dat vertellen ze je echt bij elke babywinkel.

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik ben ook geen 'perfecte' moeder. ook ik laat de hond uit als mijn kleine slaapt. is hier einde van de straat en als ik 3stappen tever bij uitlaat veld zet zie ik mn huis niet meer. maar heb altijd babyfoon bij me

nog slechter: ik fiets met kind in draagzak (kom maar op met de opmerkingen hoe slecht t is bla bla bla.....)

18. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Maar niemand is echt perfect Roozjuh, en als je mekaar oprecht een kijkje in mekaars wereld/moederschap zou geven, zouden er genoeg discussies ontstaan. Want die heeft te veel spanningsvelden in huis door elektronica, die eet plofkip van de supermarkt, dat kind zit meer achter de tv dan de 'verantwoorde' 10 minuutjes per dag, die heeft geen regelmaat, blabla.

Een ieder voedt zijn kinderen toch op zoals diegene het zelf het beste acht. Vele uitzonderingen helaas daar gelaten die helemaal niet uitgaan van het beste van het kind, en het aan zijn lot overlaat. Maar ik doel dan ook, op een normaal gemiddelde moeder die het beste met haar kind voor heeft, en hier ook naar handeld/streeft op haar eigen manier.

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    idd, niemand is perfect en dat is ook helemaal niet erg mits het niet levensbedreigend is natuurlijk. maar hele normale doorsnee moeders doen ook wel eens iets dat niet volgens het boekje moet. tja pech hoor. we worden allemaal groot op onze eigen manier :)

maar klein kind in auto zonder stoel én zonder gordel... geen enkel excuus kan dat goed praten.

20. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Geef je helemaal gelijk.

Deel Deze Pagina