hallo, deborah is nu 7 weken oud en komt nog gemiddeld voor 8-10 voedingen per dag. Na de voeding is ze vaak ook klaarwakker. Nu vind ik het niet erg om vaak te voeden, maar 's nachts is dat soms 3 tot 4 keer. Als ik weer moet werken straks wordt dat een probleem. Het cb wil niet helpen afbouwen, want ik was al slecht omdat ik over flesvoeding begon. Maar gisteravond heb ik 60 cc gegeven en de rest bv en ze sliep toch een uur langer. Ik weet dus totaal niet hoe ik moet afbouwen en hoe dat zit met de vitamine k en d. Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen, want ik wil wat rust hebben voor haar maar ook voor ons. alvast bedankt...
Hoi Niek, Wat vervelend hoe het CB reageert. Dit mag je ze best zeggen. Het is niet raar dat deborah nog voor 8 a 10 voedingen komt. Dat kan en mag. Het kan zijn dat ze nu haar regeldagen heeft en veel vaker aan de borst wil liggen. Meestal is dit na een paar dagen wel weer over en wordt de behoefte weer minder. Zolang Deborah voldoende plasluiers heeft en goed groeit mag je er vanuit gaan dat ze voldoende bv binnen krijgt. Wat betreft de nachtrust...je zou een keer kunnen kolven (bijvb. na een voeding) en zo je partner snachts het flesje laten geven. Als je straks weer gaat werken dan adviseer ik om eerst duidelijkheid te creeren wat je wilt gaan doen. Wil je gaan kolven en volledige bv blijven geven, wil je bv en flesvoeding gaan geven, wil je alleen nog in de ochtend bv geven of wil je dan helemaal gestopt zijn met bv. Als dat straks een keer duidelijk is zal ik je daar weer meer tips over geven. (anders schrijf ik straks 2 a-4tjes vol) Hopelijk is dit de eerste info waar je wat mee kunt doen. Ilja
bedankt voor je snelle reactie. Ik wil uiteraard wel bv blijven geven als ze uiteindelijk op 5 of 6 voedingen uit komt. Nu kan ik niet kolven bijna, omdat ze regelmatig nog komt. Wat ik vaak doe is tijdens het voeden de andere borst afkolven, maar ik ben bang dat zij dan niet genoeg krijgt en daardoor weer eerder komt.
Als Deborah na één borst voldaan gevoel heeft en niet meer wil drinken aan de andere borst dan is 1 borst geven prima. Wil ze de andere nog wel drinken zou ik wel beide borsten aanbieden. Vaak zie je dat ze de tweede borst nog een paar minuten willen drinken. (het toetje). Als je straks gaat werken moet je zorgen dat je een voorraad bv hebt opgeslagen in de vriezer. Zoals je nu al doet (mits één borst echt genoeg is voor je dochter) 1 borst steeds afkolven ben je al op de goede weg. Mag ik vragen hoeveel je uit 1 borst kolft? Ilja
deborah wil echt twee borsten hebben, anders huilt ze. Ik kolf als zij aan de borst ligt ongeveer 60-80cc. Misschien is combineren met de fles iets?
Maar als Deborah twee borsten leegdrinkt krijgt zij waarschijnlijk dus gemiddelt 150cc bv binnen. Hardstikke goed dus. Maar kolf je dan één borst na waar Deborah al aan gedronken heeft? Als dit zo is zou ik dat niet doen. Je kunt dan beter een keer tussen de voedingen door kolven. Zo kun je dan een voorraad aanleggen. Als je één borst kolft en Deborah alsnog aan die borst legt zal zij onvoldoende bv binnen krijgen en al snel weer honger hebben. Hopelijk begrijp je me nog. Een lactatiekundige raadplegen die bij je thuis komt is ook raadzaam. Ilja
ik begrijp het nog We hebben haar na de einde middag voeding even laten gaamn. Ze wilde niet slapen en uiteindelijk i het wippertje gezet. Daarna in bad en laten drinken. Nu ligt ze heerlijk te slapen. Ik kijk het nog even aan, bedankt voor je tips.
nog even een berichtje van hier. Ik was voor nacontrole bij de verloskundige en heb veel tips gekregen. Nu krijgt Deborah om de 4-5 uur voeding en het gaat prima! Vannacht is ze maar een keer wakker geweest. Nu kan ik ook eindelijk meer kolven en een voorraad opbouwen.